waarom mag je op sommige stallen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

waarom mag je op sommige stallen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 00:59

...geen eigen instructreur hebben?

ik open er maar even een topic over omdat ik het nu al een paar keer lees maar niet off topic wil gaan Lachen

Waarom zou je niet je eigen instructie mee mogen nemen? Je betaald toch voor je paard, dan mag je toch ook zelf uitmaken bij wie je lest?

Kunnen bokkers mij uitleggen waarom die regel er is? ik vind het zelf zo een onlogische regel Schijnheilig

Dag lieve mama...


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 01:02

Ik denk dat dan de instructeur van die stal zonder werk komt te zitten wanneer iedereen zijn eigen zoekt.

Opzich moet je zelf weten van wie je les krijgt, vind ik...

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 01:02

Op onze vorige stal mocht het ook niet. Geen idee eigenlijk waarom niet, daar werd nogal vaag over gedaan. Maar ik kan me voorstellen dat sommige staleigenaren zelf willen beslissen wie ze op hun terrein toelaten en op welke tijden. En dat heb je niet als iedereen zijn eigen instructeur heeft.

Gelukkig mag het op onze huidige stal wel.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 08:28

Fairie schreef:
Ik denk dat dan de instructeur van die stal zonder werk komt te zitten wanneer iedereen zijn eigen zoekt.

dat denk ik ook.
maar aan de andere kant... je mag het zelf weten!


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 09:58

ja maar op een stal met pensionpaarden neem je toch niet iemand aan voor de les? dan snap je toch dat ieder paard een ander doel heeft en daarbij ook instructie die daar bij past?

of zie ik het nou fout..?

Dag lieve mama...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:01

Omdat vaak degene van wie de stal is les geeft en die ziet dan zn broodwinning naar de knoppe gaan............ heel simpel! Als jij als extern lesgeefmens met de staleigenaar afspreekt dat die een gedeelte van je inkomsten krijgt dan mag het vast wel Knipoog

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:09

Voorheen moest ik op de stal waar ik stond als mijn instructrice kwam bakhuur betalen... dat deed ik en ik werd toen heel lastig dat als ik les had er dan niemand bij mocht (dit in overleg met de andere pensionklanten) want wij vonden het belachelijk dat we toen 10,- gulden per half uur moesten betalen dus dan is het beter voor een stal te zeggen dan niemand anders op de dam.

...Dreaming with my eye's wide open...

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:24

Op mijn vorige manege mocht het ook niet..... op zich kan ik het best begrijpen, het is hun stal / bak en een bron van inkomsten, wil je dat iemand anders je les geeft, ga je toch naar hun toe en gebruik je hun facaliteiten.
Maar ik moet zeggen, het heeft altijd wel zijn voordelen als je wel degelijk je eigen instructeur kan meenemen.

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:40

bij ons mag er maar 1 instructeur komen omdat er in het verleden ruzie is gekomen door meerdere instructeurs
mensen hadden dan tegelijk les afgesproken en werden dan kwaad als iemand anders dan al les had

“In times of joy, all of us wished we possessed a tail we could wag.”

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:45

Hoeft met het "eigen les"geven van de eigenaar totaal niks te maken te hebben.

Sommige mensen wil hij gewoon absoluut niet op het terrein hebben. En dat kan ik me voorstellen........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:56

Ik zou niet op zo'n stal willen staan. Dat de eigenaar misschien problemen heeft met sommige mensen, ok. Maar ik wil de vrijheid hebben om les te krijgen van wie ik wil. En als dat niet ok is met de stalhouder dan zou ik weggaan, heel simpel.

Maar eh, mag je dan ook niet met de trailer op pad om ergens te gaan lessen Verward Kortom gaat het om het lessen, of om de mensen die op het terrein komen?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:58

Ik kan me niet voorstellen dat je niet ergens anders mag gaan lessen. Dat zou onredelijk zijn.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:58

Sprintje schreef:
Maar eh, mag je dan ook niet met de trailer op pad om ergens te gaan lessen Verward Kortom gaat het om het lessen, of om de mensen die op het terrein komen?



Normaal vinden ze het alleen niet prettig als dit op eigen terrein gebeurt. Zou er nog eens bij moeten komen, dat je niet bij een ander mag gaan lessen en dus met je trailertje daar naartoe gaat Tong uitsteken

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 11:01

ja dat zou wel heel erg worden zeg als je niet eens met eigen trailer weg zou mogen Knipoog

na ja het zou geen stal voor mij zijn Knipoog

Dag lieve mama...

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:07

Gewoon even doorsparen voor een boerderijtje met een beetje grond...........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:10

Ik mag het wel, maar bij onze stal is dan ook geen instructie aanwezig. Maar stel nou dat er alleen een dressuurinstructeur is, en jij rijdt western, dan heb je toch een andere instructie nodig?

[o]

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 11:13

verootjoo schreef:
Ik mag het wel, maar bij onze stal is dan ook geen instructie aanwezig. Maar stel nou dat er alleen een dressuurinstructeur is, en jij rijdt western, dan heb je toch een andere instructie nodig?


dan zou je dus een andere stal moeten zoeken waar dat wel kan..
of engels gaan rijden Tong uitsteken Knipoog

Dag lieve mama...

F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:14

ik wil niet teveel offtopic gaan, maar ik lees ook wel op stallen dat ze geen 3e partij wensen. Dat vind ik eigenlijk ook niet erg gezellig overkomen Je mag toch wel eens iemand meenemen? Of een bijrijder nemen?

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:15

Bij ons op stal is het ook geen enkel probleem, maar op maneges is het vaak zo dat je inderdaad alleen maar mag lessen bij de instructeur(s) van de manege. Gelukkig hebben we wel de regel dat er maar 1 tegelijk les mag hebben, die bovendien voorrang heeft tijdens de les. En als je dat op het bord zet, dan wordt daar over het algemeen zelfs ook nog rekening mee gehouden zodat het niet te druk is.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 11:19

Elan schreef:
ik wil niet teveel offtopic gaan, maar ik lees ook wel op stallen dat ze geen 3e partij wensen. Dat vind ik eigenlijk ook niet erg gezellig overkomen Je mag toch wel eens iemand meenemen? Of een bijrijder nemen?


tja sommige mensen willen denk ik niet teveel mensen op hun erf, maar ik vind dat een bijrijder echt moet kunnen!
en vrienden/familie moeten toch ook eens moeten kunnen kijken..

maar ik kan me ook wel voorstellen, op sommige stallen lopen de hele dag mensen rond die je dan niet kent, en blijven hangen ook tussen jou spullen.

Dag lieve mama...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:27

Waterkippie schreef:
ja maar op een stal met pensionpaarden neem je toch niet iemand aan voor de les? dan snap je toch dat ieder paard een ander doel heeft en daarbij ook instructie die daar bij past?


Dat is ook mijn insteek. Een instructeur moet bij de combinatie en het doel van de combinatie passen. Dan moet je IMO ook vrij zijn om je eigen instructeur te kiezen. Lessen zijn vaak al duur genoeg, dan wil je er ook optimaal profijt van hebben.

Bij ons op stal is het ook geen probleem om je eigen instructeur langs te laten komen. Wel is de regel dat je de binnenbak nooit voor jezelf alleen hebt. Dus als je daar les hebt, mogen er andere pensionklanten bij in rijden. Verder is het aantal lessen per persoon per week aan een maximum gebonden en moet je op het bord aangeven wanneer je les hebt. Op die manier gaat het prima en krijg je niet dat er drie mensen tegelijk les staan te geven terwijl de halve stal er ook nog bij moet rijden.
Laatst bijgewerkt door Karin op 30-01-04 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:27

Elan schreef:
ik wil niet teveel offtopic gaan, maar ik lees ook wel op stallen dat ze geen 3e partij wensen. Dat vind ik eigenlijk ook niet erg gezellig overkomen Je mag toch wel eens iemand meenemen? Of een bijrijder nemen?


Nee op zich komt dat niet gezellig over, maar aan de andere kant is het ook wel fijn als er alleen maar bekende mensen op het terrein komen.

Op mijn vorige stal was dat ook zo. Maar je mocht heus wel een bijrijder hebben ofzo, alleen moest diegene gewoon wel eerst even hoi en hallo bij de eigenaar zeggen (evenals instructie dus Lachen ). Ik vond dat juist wel prima! Alles mocht daar, maar wel in overleg! Maar dat kan misschien alleen maar bij de kleinere pension stallen.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:29

De enigste reden wat ik kan bedenken dat als er meerdere instructeurs lesgeven dat het wel eens kan voorkomen dat er dan meerdere mensen tegelijk op een tijd les hebben. En dat is best vervelend.

gr

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:31

CGJ12 schreef:
Gewoon even doorsparen voor een boerderijtje met een beetje grond...........


Ja das misschien wel de beste oplossing. Al vind ik een pensionstal toch zeker ook zijn voordelen hebben hoor! Het is gewoon vaak best gezellig
Als je eens met vakantie gaat of ziek bent of wat dan ook, dan lopen daar altijd mensen rond die jouw paard wel even willen verzorgen etc.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:32

Makhali schreef:
De enigste reden wat ik kan bedenken dat als er meerdere instructeurs lesgeven dat het wel eens kan voorkomen dat er dan meerdere mensen tegelijk op een tijd les hebben. En dat is best vervelend.


Dat hoeft geen probleem te zijn als je een bord op stal hebt waarop je aangeeft wanneer je les hebt. Een ander kan daar dan zijn/haar lestijd op afstemmen. Bij ons op stal werkt dat uitstekend.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 bezoekers