kosten van een keuring voor een paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-01 18:15

Ik heb een arabische volbloed ruin op het oog,14 jr oud en schijnt in goede gezondheid te verkeren,alleen...ik wil hem laten keuren.Hoeveel kost dit door een veearts? Verward


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 18:28

ligt aan het aankoop bedrag en wat je zelf wilt natuurlijk.
Een gewone keuring betaal je hier per kwartier
ik was 150 gulden kwijt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 18:42

Die 150 gulden is idd voor een standaard klinische keuring (stap en draf op harde weg, buigproef e.d.). Voor een keuring waarbij ook rondom röntgenfoto's van het paard worden genomen, dan ben je meer kwijt. Die bedragen weet ik alleen niet.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 18:46

Ik was tussen de 250 en 300 gulden kwijt, maar dat was inclusief een enting tegen rhino (die hij nog niet had gehad maar wat bij ons op stal wel verplicht is) dus ik denk de keuring op zich zo'n 200 gulden ofzo. Dit was ook alleen een klinische keuring.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 18:47

Het igt er ook aan of je alleen laat keuren voor de aankoop of dat je ook voor een verzekering wil laten keuren...Ik geloof -maar weet niet zeker- dat paarden boven de 12 als je ze voor de verzekering wil laten keuren verplicht rontgenologisch gekeurd moeten worden, maar ik weet niet of dit bij iedere verzekering geldt...Oftewel: de kosten zijn heel wisselend, ligt er echt aan wat voor keuring jij wil.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 19:02

Ik was 120 piek kwijt

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-01 20:29

Arabisch volbloed die ik op het oog heb is 1.42m en is 14 jaar oud.Wat betreft de verzekering...Bij welke verzekering zitten jullie,verzekerd hij goed,en hoeveel zijn jullie per jaar eraan kwijt.Sun zat bij onze WA verzekering al in omdat ze zo klein is,voor een groot paard lijkt me dit anders Scheve mond\

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 20:35

Ik heb Escala verzekerd bij Amev/Hippo voor het bedrag van f5000,- (je moet meestal in de buurt zitten van het aankoopbedrag). Ik betaal ongeveer f715 per jaar geloof ik, maar ik heb haar dan ook voor alles verzekerd bij Amev/Hippo, dwz: ziektekosten uitgebreid, arbeidsongeschiktheid door ongeval oid zeg maar, brand, diefstal en een aparte WA verzekering. Het te betalen bedrag is altijd een percentage van het totaal bedrag waarvoor je verzekert, dus doorgaans is het zo: hoe lager het aankoopbedrag, hoe goedkoper de verzekering. Verder zijn er veel mensen die een standaard verzekering nemen iov uitgebreid, dit is natuurlijk ook goedkoper. En ik denk niet dat jij een paardje apart WA hoeft te verzekeren aangezien de verzekering op naam van je ouders zal komen te staan (neem ik aan) en die zullen al een WA verzekering hebben...maar als ik jou was zou ik eens verschillende verzekeraars bellen (kijk voor telefoonnummers in BIT ofzo) om prijsopgaves te vragen. Succes!


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 21:02

Een kennis die ook net een paardje heeft gaf me een adres (in Vught) en zei was iets van F85 voor de keuring en het was in het totaal F115 omdat ie nog iets van een prikkie kreeg!
Ze zei dat die duidelijk uitleg geeft, er de tijd voor neemt...
Maar ik weet niet wat het hier in de buurt bij de veearts kost...
Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers