Alles hebben wat je hartje begeert is doodeng

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Alles hebben wat je hartje begeert is doodeng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 18:30

Hebben jullie dat ook?
Ik ben jong, gezond, heel gelukkig en heb alles wat mijn hartje begeert (op een paar kleine wensjes na Tong uitsteken )
Daardoor heb ik dus ook veel te verliezen en dat maakt me soms een beetje bang. Vooral het nieuws van Guusje trek ik me heel persoonlijk aan ze was een jonge vrouw, moeder en echtgenote met veel mensen om haar heen die van haar houden en als een donderslag bij heldere hemel is het afgelopen.
Zijn jullie daar ook wel eens bang voor?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:33

Het maakt mij nog een stuk nuchterder... Op zich mag ik erg gelukkig zijn met wat ik heb, hoewel er veel beter kan. Ik zou me dat wat vaker mogen beseffen, het is allemaal zo vergankelijk.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:37

Je moet geen angst hebben om dingen vast te houden, want dat trekt juist aan.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:41

Genieten van elke dag die je hebt is de beste remedie.

Niet nadenken over wat je wel of niet hebt, maar puur genieten.
Helaas is dat niet voor iedereen weggelegd!

Op zoek naar de zon!!!

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:43

bij de dagelijkse dingen denk ik er niet zo aan..
maar in oktober is mijn oma overleden en mijn andere oma ligt nu ook op sterven en dan denk ik er wel veel aan, en eerlijk gezegd word ik dan ook erg bang en ga ik er alleen maar meer aan denken..
maar als er in mijn omgeving alles goed is denk ik er verder niet zo aan

ONDERSCHRIFTLOOS

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:22

Jurga schreef:
Het maakt mij nog een stuk nuchterder... Op zich mag ik erg gelukkig zijn met wat ik heb, hoewel er veel beter kan. Ik zou me dat wat vaker mogen beseffen, het is allemaal zo vergankelijk.


helemaal mee eens

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:23

Ja ik ben hier ook wel eens bang voor,...maar probeer mezelf dan te bedenken dat je geen leven hebt wanneer je bang gaat zijn voor dingen die slechter kunnen gaan...Het is natuurlijk goed om af en toe stil te staan bij het feit dat het ook anders kan...Dan lukt het weer beter om elke dag te genieten van alles!! (ook hele kleine dingetjes...)

Niets hoeft, paarden wel - Loesje

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:27

wees blij met wat je hebt, er zijn zoveel mensen die het altijd beter hebben, maar ook zoveel die het slechter hebben Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:38

tegenwoordig mag je al blij zijn als iedereen in je familie/omgeving gezond is en geen enge ziektes heeft. het leven kan echt zo voorbij zijn voordat je het weet. als er dan een jong iemand is overleden besef je dat weer goed. verder ben ik het eens met de uitspraak van Ethelate OK dan!

Gamble

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:42

Ik had ook alles wat mijn hartje begeerde en toen vertelde mijn vader plotseling dat hij kanker had.
Het jaar dat daarop volgde was een rotjaar met veel tegenspoed maar ook met veel goede dingen. Helaas is mijn vader in mei vorig jaar overleden, maar ondanks dat heb ik mij toch meerdere keren beseft dat ik toch gelukkig ben. Ik mis hem erg, vooral vandaag op zijn verjaardag, maar ik weet dat hij achter de dingen die ik doe staat.

Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen, is dat zelfs als er dingen in je bijna perfecte leventje tegen zitten, je leven toch doorgaat en je toch weer plezier in het leven kunt hebben.
Carpe diem - pluk de dag. Leef elke dag met wat die dag te bieden heeft. Wees gelukkig met wat je hebt en wees niet bang om af en toe te verliezen. Dan waardeer je het goede alleen maar des te meer!

pendalin

Berichten: 97
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:48

nou je het zegt daar heb ik nog nooit bij nagedacht ik maak me nooit ergens zorgen om waarom zou je? je zit er alleenmaar mee denk gewoon aan alle leke dingen in je leven wat kan jou die dingen die 1 op de 50 keer gebeuren! kom op joh anders loop je je hele leven mar achter die gedachten aan dat is ook niet goed!

Pendalin Macho Max en Amber!!
Zijn mijn liefste paarden op deze wereld!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:38

ik heb dat ook. hoe meer ik heb of krijg, hoe banger ik ben het te verliezen. ik heb geitjes, maar ik had ze liever niet gehad, alleen al het idee dat ze weg zouden zijn,bv.
maar ik probeer daarlangs te leven. gewoon ervan genieten.

Enya - Daya :-)

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:47

Toevallig had ik vanavond dezelfde gedachten Diana-Mabel.
Ik heb die gedachten nu nog meer omdat ik zelf ook pas een zoontje heb.....de gedachten dat het zo voorbij kan zijn.....brrrrr....zoveel mogelijk genieten van het leven, want het kan zo kort zijn.......helaas.

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:07

Ik heb dat ook wel eens, zulke gedachten. Ik zou eigenlijk eens meer stil moeten staan bij wat ik heb en hoe het zou kunnen lopen, gewoon om te beseffen wat ik heb, hoe dankbaar ik daar voor mag zijn en hoe goed ik het eigenlijk heb. Oke, er kan tuurlijk veel beter, maar ook veel slechter. En ik besef dat eigenlijk te weinig, zou meer kunnen genieten...

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:26

Ik denk daar bewust niet over na.
Als ik dat wel doe (de afgelopen dagen omdat ik rustig aan moet doen) ben ik ook wel eens bang dat het ineens afgelopen is.
Ik denk dat je daar dus niet (te vaak) aan moet denken omdat je er ander echt bang van kan worden.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.


mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 08:32

Zorgeloos was ik voordat ik Joepie kreeg.... als er dan zo'n baby in je leven komt waar je zo vreselijk veel van houdt wordt het soms wel eens heel moeilijk als je nadenkt over de vreselijke dingen die er in een mensenleven kunnen gebeuren...
en ja, het bericht van Guusje (zeker na de uitzendingen er over op televisie) zetten me heel erg aan het denken.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 08:55

Eerlijk gezegd gaat er geen dag voorbij waarop ik me niet bedenk wat een gelukkig mens ik ben door de dingen die ik heb, fijne relatie, 2 gezonde kinderen, een leuk huis en leuke veestapel.
Tegelijkertijd kan het me ook wel eens beangstigen. Waarom ik wel en een ander niet? Hoe lang blijft dit zo?
Daarom geniet ik van elke dag die we hebben.
We hebben er hard voor gewerkt om dit te bereiken, maar het mag geen vanzelfsprekendheid worden.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, __danielle__, __Sannne, Besje, huckellover, MarjanB, moeshie, ogidni, Paloma_Janet, RobinSputnik, sandra1312, spookyskippy, Typhoon, Xanthippe en 60 bezoekers