GRRRR Ouders :S Last van mijn rug door krantenwijk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

GRRRR Ouders :S Last van mijn rug door krantenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 08:01

gisteren met die sneeuw moest ik mijn krantenwijk lopend doen, normaal doe ik dit op de skeelers. Nou niet fijn natuurlijk, maar ook niet echt vreselijk. Wel als er onder die sneeuw verraderlijke stukken zitten...

Ik ben dus een paar keer bijna onderuit gegleden en heb een paar manouvres moeten uitvoeren om niet te vallen. Ik heb mezelf dus telkens een beetje verkeerd op gevangen, en sindsdien heb ik eigenlijk vreselijk last van mijn rug, bukken doet pijn en alles Verward... heeeel irritant.

Nu heb ik dus net weer mijn krantenwijk gedaan, en nu is het eigenlijk net weer iets erger, heb er best last weer van nu, terwijl toen ik opstond dit al veel minder was.

Dus ik heb zoiets van, ik ga die zware zaterdag krant echt niet bezorgen zo. Dus ik zo tegen pap dat ik die zaterdag krant morgen ga afbellen, zegt hij dat ik dan ook niet mag gaan paardrijden morgen Boos!....

Oftewel, ik heb de keus, of morgen de krant doen en het risico lopen het hele weekend niks meer te kunnen Scheve mond of afbellen en dus ook niks mogen doen omdat ik dan ook niet mag gaan rijden Scheve mond ....

GRRRRRR, ik wil juist die krantenwijk niet doen zodat ik nog enigsinds de kans heb om te kunnen gaan paardrijden. Ik heb echt geen het hele weekend plat te liggen. Hij zoekt het maar uit hoor, die krant bel ik af, maar ik ga gewoon rijden... is het trouwens niet zo dat is bewezen dat rijden goed is voor je rug Tong uitsteken....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 08:53

tja, ik ben het wel met je vader eens. Niet gaan werken omdat je dan kunt sporten vind ik ook niet acceptabel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 08:56

Ik ben het ook met je vader eens, en volgens mij ligt er zaterdag niet veel sneeuw meer Haha!


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 09:14

Heb je geen broertje of zusje die je even kan helpen met de krant?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 09:30

Stel je niet aan en neem je verantwoordelijkheid.

Klinkt hard, maar ik zou niet weten hoe ik het anders kan verwoorden.

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 09:32

ik denk dat je een spiertje in je rug verrekt hebt (ik herken het probleem)

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:07

Ook bij mij een bekend probleem Knipoog Na een paar rare sprongen van die m*ts heb ik ook last van m'n rug gehad.
Wat dat betreft lijkt het me ook helemaal niet verstandig om te gaan rijden. Als je teveel last van je rug hebt om je krantenwijk te doen, zou ik je ook echt niet aanraden om op een paard te klimmen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:12

Ga gewoon werken Knipoog In de toekomst zul je ook moeten werken om te kunnen paardrijden. Geen werk, geen paard. Kun je lekker wennen Tong uitsteken

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:19

Waarschijnlijk heb je gewoon last van spierpijn door het verkrampt lopen. Neem een paar pijnstillers in, loop je krantenwijk en ga daarna lekker rijden.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:22

En als je nu aan je verder vertelt dat paardrijden juist heel goed is voor je rug? Die moet je dan namelijk goed gebruiken Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:24

Ik ga met bovenstaande mee.
Ik heb zelf werk waar ik veel moet lopen en tillen, als ik dan elke keer thuis blijf als het eens in mijn rug geschoten is, dan weet ik zeker dat ik ook geen paard had.
Dit omdat ik dan ook geen werk heb.
lekker onder de warme douche een huppakee Haha!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:07

Sorry, ga ook met de rest mee... Als je wilt paardrijden moet je ook gewoon die kranten doen. Geen puf voor de kranten? Dan ook niet rijden. Tsja, snap je ouders totaal...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:08

Logisch dat je niet naar paardrijden mag als je ook niet de krant gaat rondbrengen. Ik snap het wel hoor.

Maar even wat anders. Ik kende vroeger een meisje die een eigen pony had en daarnaast een krantenwijk moest lopen. Ze kreeg pijn in haar rug, maar moest toch de krantenwijk blijven lopen, om een bijdrage te leveren voor haar pony. Uiteindelijk heeft ze dat beest moeten verkopen, omdat ze niet meer kon rijden van de pijn. Best sneu...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:25

Als je echt zo'n "vreselijke last" hebt van je rug, dan laat je het toch wel uit je hoofd om te gaan rijden ? Verward
Ik zou me ontzettend diep schamen als ik me ziek zou melden om wat energie over te houden om te gaan paardrijden.
Eerst werk, dan het vriendje (of in dit geval: je paard).

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:55

Ook ik sluit me aan bij bovenstaande reacties!

Als je echt zo'n ontzettend last had van je rug wilde je niet eens paardrijden!
En als je je goed genoeg voelt om te rijden dan kun je ook zeker je werk doen.

Als ik zoiets had gehad vroeger dan zouden mijn ouders zeker hetzelfde hebben gereageerd!

Ziek is ziek en dus ook geen paard en anders gewoon naar het werk.
Zelfs met mijn gekneusde heup ben ik maar 2 daagjes van het werk thuisgebleven. En dat was dan omdat ik echt niet 8,5 uur kon zitten. Toen ik weer begon had ik daar ook wel ontzettend last van maar een beetje pijn moet kunnen.
Enne ik haalde het toen niet in mijn hoofd om op mijn pony te gaan zitten hoor!!
Had er niet eens op kunnen komen.

Meid: zet hem op en ga gewoon werken.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:58

Maar wat je verdient met je krantenwijk gaat toch ook deels naar de paarden Knipoog Zo kun je door werken toch met paarden bezig zijn! En koop eens wat leuks voor je geld, dan weet je ook waar je het voor doet Haha!

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:20

Als ik eerlijk moet zijn, ga ik toch met de rest mee. Het is eigenlijk een logische reactie van je vader. Als het zoveel pijn doet dat je niet kan werken, kan je toch ook niet paardrijden? En andersom, als je kan gaan paardrijden, kan je ook gaan werken...

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 17:04

maar zie het eens zo....

Die pijn in mijn rug is ontstaan door die krantenwijk. Gister avond ging het een klein beetje beter, toen ik vanmorgen opstond, ging het echt goed met mijn rug... ik kon me gewoon bukken etc. toen ik terug kwam van mijn krantenwijk was het weer raak!... en dat was een doordeweekse dag... ik heb de hele dag voorzichtig gedaan en rustig aan gedaan, nu gaat het weer een beetje, maar die zaterdag krant die is echt zwaar... die is ECHT zwaar....

Ik wil gewoon niet morgenvroeg weer van alles tillen en dat ik vervolgens weer de hele dag met pijn in mijn rug rond loop. Ik denk dat als ik bij mijn verzorgpony buiten ga rijden en alleen in stap blijf, dat er niks aan de hand is, dat dat prima lukt.... en als ik op de manege in de les ook gewoon rustig aan doe, dat dat prima lukt... wanneer het fout gaat is zodra ik dingen ga tillen en ik wil niet het hele weekend plat liggen... misschien een verkeerde instelling, maar bij mij gaan mijn hobby's voor de krant, en het is ook niet zo dat ik zeg, ik kom niet morgen... ik ga gewoon vragen of er iemand is die eventueel mijn wijk zou kunnen vervangen voor een keer, er zijn een aantal jongens die staan te springen om extra te lopen..... dus als zij het graag doen, wat zou dan het probleem zijn om mijn hobby's eens voor te laten gaan.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:10

Nou, ik vind het een verkeerde instelling. Maar jij moet doen wat jou het beste lijkt... Ik vind dat je onder je verplichtingen uit probeert te komen. heb je geen fietstassen waar de kranten in kunnen? Je hoeft ze toch ook niet allemaal te tillen?
En als dit niet lukt, zou ik als de sodemieter een ander baantje gaan zoeken als ik jou was...

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 17:16

heb ook een fietstas, maar ik kan niet met die fiets de opritten op.... dat moet ik op de skeelers doen, met een schoudertas die aan 1 kant hangt.... maar ik bedoel, die kranten zijn echt heel erg zwaar, paardrijden is in vergelijking daarbij bijna niets.....

En als die andere jongens wijk extra te lopen zodat ze niks verdienen dan is er toch geen probleem....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:18

Sorry, maar ik vind het ook een verkeerde instelling. Je doet precies of het door paardrijden niet kan verergeren ofzo, kan toch ook? Ik begrijp best dat je liever tijd en inspanning in je hobby steekt hoor, wie niet. Maar relistisch is het niet... Ik vind als het echt niet gaat om te werken, je dan ook niet kunt paardrijden. Als je kan paardrijden, kan je best ook werken... Zul je later ook moeten doen hoor, en je zal werk voor je hobby's moeten plaatsen, want zonder werk geen geld, zonder geld... Je snapt het wel Lachen Misschien kun je nu dan best verantwoordelijkheden beginnen opnemen...
Ik begrijp best dat je het niet fijn vind, ik wens je ook veel beterschap, maar ik vind dat dit wel een erg foute instelling is hoor... en ik kan je vader echt geen ongelijk geven. Integendeel, moest hij dit goedkeuren en je maar laten doen, dat zou ik pas vreemd vinden.

Edit: typfouten eruit gehaald Bloos!
Laatst bijgewerkt door Tanjake op 30-01-04 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:18

Shiloh schreef:
maar zie het eens zo....

Die pijn in mijn rug is ontstaan door die krantenwijk. Gister avond ging het een klein beetje beter, toen ik vanmorgen opstond, ging het echt goed met mijn rug... ik kon me gewoon bukken etc. toen ik terug kwam van mijn krantenwijk was het weer raak!... en dat was een doordeweekse dag... ik heb de hele dag voorzichtig gedaan en rustig aan gedaan, nu gaat het weer een beetje, maar die zaterdag krant die is echt zwaar... die is ECHT zwaar....

Ik wil gewoon niet morgenvroeg weer van alles tillen en dat ik vervolgens weer de hele dag met pijn in mijn rug rond loop. Ik denk dat als ik bij mijn verzorgpony buiten ga rijden en alleen in stap blijf, dat er niks aan de hand is, dat dat prima lukt.... en als ik op de manege in de les ook gewoon rustig aan doe, dat dat prima lukt... wanneer het fout gaat is zodra ik dingen ga tillen en ik wil niet het hele weekend plat liggen... misschien een verkeerde instelling, maar bij mij gaan mijn hobby's voor de krant, en het is ook niet zo dat ik zeg, ik kom niet morgen... ik ga gewoon vragen of er iemand is die eventueel mijn wijk zou kunnen vervangen voor een keer, er zijn een aantal jongens die staan te springen om extra te lopen..... dus als zij het graag doen, wat zou dan het probleem zijn om mijn hobby's eens voor te laten gaan.

als ik dat zou gaan zeggen is het zo over met de hobbies, die kan ik dan niet meer betalen Knipoog

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:20

Je hebt een fietstas. Okay, je rijd naar de oprit, zet fiets neer, pakt een krant en brengt hem naar de brievenbus. Hoe zwaar is dat precies?
Heb er nog eens over nagedacht en kom tot de volgende conclusie:

Last van de rug? Dingen minderen. Dus, niet alleen krantenwijk, maar ook niet paardrijden. Hoe verwacht je anders dat het overgaat?
Maar ik merk dat je er veels te graag onder uit wilt komen en dat waarschijnlijk ook wel doet, dus ga er ook helemaal niet tegenin praten.

Als ik je pa zou zijn en ik merkte dat je niet die kranten deed en wel ging paardrijden, kwam je van mij minimaal een maand niet op een paard..

Succes met je beslissing.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 17:48

Carlaa schreef:
Je hebt een fietstas. Okay, je rijd naar de oprit, zet fiets neer, pakt een krant en brengt hem naar de brievenbus. Hoe zwaar is dat precies?



Ik weet niet of je ooit kranten hebt bezorgd, maar zo werkt het toch echt niet....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:49

Tja...ik ga met je vader mee. Geen werk? Dan ook geen ontspanning.

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Axxy, C_estmoi, Char_elle, Danseresje, dazai, Gwenvd, Maliboe, ManonGrr, Miss_Mii21, Noukie123, Pieneappel, Sandyislief, Sarah_Elise, vaxie, XxMariellexX, YandexBot en 185 bezoekers