auto met nederlandse plaat in belgie inschrijven??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

auto met nederlandse plaat in belgie inschrijven??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 22:05

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe 4x4. (ja niet nieuw maar een andere Knipoog )
Nu heb ik er eentje zien staan maar die heeft nederlandse platen. Hoe zit dat nu als ik die koop en in België wil inschrijven?
Kent er iemand de kosten? Is er nog verschil in platen in Nederland? (ik zie soms gele en soms grijze, zwarte Verward )
Wie o wie kan mij helpen Haha!

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt


clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:33

Dat kost best een berg geld, heeft met de bpm te maken..en waarom zou je een nederlandse wagen kopen, in belgie zijn ze veel goedkoper..

Gr. Clau

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:30

Als het andersom zou zijn (dus een Belgische auto exporteren naar Nederland) dan moet je naar de RDW (Rijksdienst Wegverkeer).
In Vlaanderen is er vast wel een soortgelijke instantie ?

Normale personenauto's hebben in Nederland een geel kenteken met zwarte letters.
Er zijn ook auto's op zogenaamd "grijs kenteken"; de kentekenplaten zijn dan niet grijs (lekker logisch Knipoog ) maar je herkent ze door de "B" of "V" aan het begin van de lettercombinatie.
Deze auto's zijn bedoeld als bedrijfsauto en meestal missen ze de achterbank, je mag er maar met max. 2 personen in, de rest is laadruimte.
Ook hier zijn weer uitzonderingen op (bijv. aannemersuitvoeringen voor busjes en particulieren die ook met deze auto's mogen rijden etc.), maar dat zal ik je besparen, het is al ingewikkeld genoeg *LOL*
Het voordeel van rijden op grijs kenteken is dat je minder belasting hoeft te betalen.

Je kunt het beste even informeren bij een dealer die op de grens zit of bij de instantie (vergelijkbaar met onze RDW) of het gunstig is om een Nederlandse auto te importeren.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:48

Auto's zijn in Belgie veel goedkoper. Belgen verkopen hun auto's in Nederland om er meer voor te krijgen en kopen in Belgie een nieuwe auto omdat die duizende euro's goedkoper zijn.
We zijn vorige week in Belgie geweest en vielen achterover van de prijzen van auto's. Scheelt soms 5000 euro.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 00:27

Ik zou de auto lekker laten staan...en er een in Belgie kopen...Haha!
Kost je anders handen vol geld.

Je suis Charlie.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 00:33

Ik denk ook dat het meer ellende dan gemak met zich meebrengt. Wij zijn ook een keer bezig geweest met een auto die ingevoerd moest worden, maar die hebben we maar netjes laten staan. We hadden niet zo veel zin in al dat gezeik.


Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 00:36

Op mijn werk hebben wij hier af en toe mee te maken, ik zal maandag (want morgen is die desbetreffende collega er niet) even vragen..

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:06

Ik heb net mijn auto van Nederland naar Duitsland uitgevoerd. Dat heeft me bij elkaar zo'n € 200,- gekost, excl. de reparatiekosten die nodig waren om hem door de (strenge) duitse keuring te slepen. Ik weet niet of je in Belgie ook een nieuwe keuring nodig hebt. Ik zou eens informeren bij een soort van RDW of Straßenverkehrsamt (maar dan op zijn Belgisch Haha! ), die kunnen je precies vertellen welke formulieren je moet aanvragen en wat het ongeveer kost. De heisa die je er van hebt valt opzich wel mee hoor, het is gewoon nogal een bureaucratische rompslomp, dus meestal formuliertje hier en daar aanvragen, keuring, reparatie, herkeuring, lange wachtrijen bij het Straßenverkehrsamt, nummerborden laten drukken en uiteraard betalen !

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 01:06

het is in belgie dat die auto staat. Hij is van een klant van de garage en die heeft hier een nieuwe gekocht en wil zijn 'oude' bij die garage verkopen. Knipoog
Maar als ik het zo hoor gewoon afblijven en verder zoeken naar een andere wagen OK dan!
bedankt voor de info en het was een wagen met een grijs kenteken

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, JustMyZtje en 79 bezoekers