Olympisch goud te koop voor 2,5 miljoen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Olympisch goud te koop voor 2,5 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 22:57

Met enigzins gefronste wenkbrauwen lees ik zojuist een artikel over Patty van der Zwan en Poëtin.

Volgende maand komt het paard naar Nederland. Ze wil zich dan een jaar in de luwte houden en een échte combinatie worden.

(...) Ook bij de Olympische Spelen in Athene hoeft titelverdedigster Anky van Grunsven geen concurrentie uit Kessel te vrezen. Maar in Peking 2008 is Poëtin er wel, zo hoopt Patty, en weer vier jaar later is de merrie pas 15 jaar, de topleeftijd voor een dressuurpaard. "Zeker weten doen we het natuurlijk niet; het paard en ik moeten allebei gezond blijven", zegt de amazone. "Maar ik wil de concurrentie aan. Sterker, ik wil proberen Anky te verslaan. Zij heeft heel veel goed werk voor de dressuur verricht, maar het zou leuk zijn als er straks eens iemand anders staat." (...)

Dat je met een hoop geld ver kan komen begrijp ik wel, maar Olympisch goud.... :?
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 15-09-16 13:31, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Topic gesloten op verzoek van de familie van de overleden topicstarter

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:59

Tja... eerst maar eens zien, dán geloven Knipoog !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:59

Zijn vrij veel topics over geweest.

Ik ken die Patty niet, maar zoals ik haar verhaal in sommige bladen las, is ze dolblij met Poetin, en heeft ze bovenstaande waarschijnlijk met een glimlach gezegd.

Want de ambitie zal ze vast wel hebben, en ik gun het haar van harte, maar ik denk niet dat ze het in bovenstaande context heeft gezegd. Zo lijkt ze mij niet.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:00

Zo dat zijn aardig gewaagde uitspraken! Ik ben benieuwd.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:12

Ik denk dat Pipo gelijk heeft

Journalisten zijn er ontzettend goed in om dingen zo te verdraaien dat het spectaculaire of gewaagde uitspraken zijn. terwijl het in werkelijkheid in een heel andere context gezegd wordt of heel anders bedoeld wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:30

Ze heeft dat dier niet gekocht om alleen maar naar te kijken, dat was wel duidelijk laatst in het interview. Ze wil echt graag de sport in en presteren, daar gaat ze heel hard aan werken.

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:48

gomir schreef:
Ik denk dat Pipo gelijk heeft

Journalisten zijn er ontzettend goed in om dingen zo te verdraaien dat het spectaculaire of gewaagde uitspraken zijn. terwijl het in werkelijkheid in een heel andere context gezegd wordt of heel anders bedoeld wordt.


volledig mee eens, trouwens wie zou er niet (te) enthousiast zijn als je zo'n dier hebt gekocht en van plan bent te werken, dan zeg je soms hele optimistisch dingen..in de 'rush' om het zo te zeggen Haha!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:52

voor OS moet je als amazone ook wel over enig talent beschikken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:53

Ze heeft het dier zeker niet gekocht om naar te kijken, maar inderdaad om mee te presteren in de sport. Maar ik denk dat ze het niet zo hoog in der bol heeft dat ze nu al uitspraken doet over de OS. Daarom geloof ik dat ze dat met een glimlach heeft gezegd.

Inderdaad Yuna, ze is gewoon prettig optimistisch, en het enige wat ik doe is hopen dat het haar lukt. Ik gun het haar van harte, en ben werkelijk groen van jaloezie, want ik had graag zo paard willen hebben. Aangezien mijn vermogen niet zo groot is, heb ik die niet.

Maar ik geloof niet dat ze slechte, zelfingenomen, arrogante bedoelingen heeft met dit bericht.

Ach, ze heeft mijn sympathie gewekt tijdens het intervieuw.

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:59

Pipo schreef:
Ik gun het haar van harte, en ben werkelijk groen van jaloezie, want ik had graag zo paard willen hebben. Aangezien mijn vermogen niet zo groot is, heb ik die niet.

Maar ik geloof niet dat ze slechte, zelfingenomen, arrogante bedoelingen heeft met dit bericht.

Ach, ze heeft mijn sympathie gewekt tijdens het intervieuw.


Nou, ik vind dat royal dance veulenvan jou echt prachtig, alleen moet je natuurlijk nog even wachten he, voor je zo'n paard onder het zadel hebt Haha!

En mij kwam ze ook sympathiek over, tenminste spontaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 02:21

inderdaad Yuna, heel spontaan en superenthousiast. Dat zijn dingen die ik graag in mensen zie.

Ze is ambitieus en daar is niets mis mee!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:35

Denk ook niet dat ze het zo bedoeld heeft als dat het hier overkomt.. En ach ik roep ook weleens dat ik voor Olympisch goud ga als Simba en ik een goeie dag hebben.. Tong uitsteken
En ik gun het haar ook. Ook al voel ik op het moment dat ik erover denk toch wel iets jaloezie Schijnheilig

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:40

Niet nodig!!! Simba is leuk genoeg!!!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:57

ik ben benieuwd.... enne ik gun het haar ook wel... anky is al zo lang aan de top... nu maar weer eens een ander talent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:30

Ben het helemaal met Pipo eens.
Wat is er mis wat ambitie en enthousiasme Lachen
Als ik zoveel geld had was ik nu ook 4-span aan het trainen voor het WK

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 21:04

Dit is echt enorm verdraaid hoor! Ik weet hoe die journalisten zijn en ik zal ook NOOIT meer een interview geven als ik niet de garantie krijg dat ik het eerst te lezen krijg en mijn goedkeuring geef voordat het gepubliceerd wordt.

Maar ik zie Patty niet olympische spelen rijden hoor. Misschien Poetin wel maar dan besteden ze haar weer uit als ze erachter komen dat Patty toch iets minder kans heeft om op de OS te rijden dan een meer getalenteerde amazone.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 21:10

Er zal in ieder geval nog meer geinvesteerd moeten worden in trainingen, medische begeleiding, etc. etc.

Het is natuurlijk leuk om een dergelijke uitdaging voor ogen te houden (wie droomt daar nou niet van Tong uitsteken), maar het is nog wel erg ver vooruit gedacht Knipoog

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 21:28

Dromen moet je altijd hebben Haha! Aangezien ze het geld wel hebben, zullen ze een eind die richting op komen. Maar of zij het doorzettingsvermogen heeft om zo ver met het paard te komen Verward Wie weet! Dan zullen we dat wel zien in 2008. Ik ben benieuwd!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:00

Ik denk dat ze gewoon heel optimistisch is. Ze wil iets bereiken en dat zal ze ook doen. Ze heeft een paard gekocht waar ze geoon helemaal verliefd op is en heeft de droom om op de os in 2008 te komen. Misschien dat ze alleen niet had moeten zeggen dat ze Anky wil verslaan...

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:39

Sterre schreef:
Tja... eerst maar eens zien, dán geloven Knipoog !


Daar ben ik het helemaal mee eens!!!

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 02:50

"ga voor goud dan win je zilver....." Knipoog Haha!

Misschien een beetje ambitieus plan, maar daar is verder niets mis mee. Ga ervoor! zou ik zeggen, ja heb je, nee kun je krijgen.

Overigens maakt het toch niet uit, want volgens CGJ zijn de Olympische spelen geen echte wedstrijden......... Boos!

Of zouden het voor hém geen échte, voor hem reële wedstrijden zijn??? hmmmm..... misschien het overwegen waard...... Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 08:53

Nadhir schreef:
Misschien dat ze alleen niet had moeten zeggen dat ze Anky wil verslaan...


Waarom niet, is dat niet de droom van elke dressuurruiter Verward
Ik zou het ook wel willen Schijnheilig
Helaas is willen wat anders bij mij dan kunnen Tong uitsteken
Maar als je zo'n paard hebt gekocht en tijd en geld heb voor een gedegen training zou ik er gewoon voor gaan en zien waar het schip strand.

Laten we eerlijk zijn, op de vorige OS reed ook een of ander "prinsesje" rond dat net een internationaal springpaard had gekregen dat ze niet eens fatsoenlijk rond kon sturen (ben haar naam even kwijt).
Was nog een hele rel over omdatb dat paard niet op tijd op haar naam stond en ze mocht starten.
Het is dus mogelijk je naar de SO te kopen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 09:05

de prinses uit Jordanie!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 09:28

Het is niet geheel onmogelijk.
En aangezien de dressuur een jurysport is, kon het wel eens heel erg belangrijk zijn om te snoeven over je kwaliteiten. De jury's lezen dergelijke dingen ook.
Als je nu al in de pers meldt dat je er niet veel van verwacht krijg je zeker de punten niet.
Anky en Sjef bliezen ook altijd hoog van de toren als Bonfire weer en 5 op de stap kreeg. Daarna kregen ze een geregeld een 6 terwijl die stap in mijn ogen ook wel een 4 had mogen zijn. Dat kón ie gewoon niet! Jurybeïnvloeding heet dat.........

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 09:32

Aimee schreef:
"ga voor goud dan win je zilver....." Knipoog
Overigens maakt het toch niet uit, want volgens CGJ zijn de Olympische spelen geen echte wedstrijden......... Boos!

Of zouden het voor hém geen échte, voor hem reële wedstrijden zijn??? hmmmm..... misschien het overwegen waard...... Schijnheilig


Op de Olympische Spelen moet de olympische gedachte zegevieren.........
Voor een Volvo of Audi kan je beterde wereldbeker winnen.
En het winnen van een competitie op wereldniveau zegt me inderdaad meer dan het winnen van een eenmalig wedstrijdje, waar je maximaal 3 Duitsers als tegenstander hebt..................