ben jij kansloze kassamuts? hier melden!!!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

ben jij kansloze kassamuts? hier melden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 17:27

ja mischien raad je het al. ik werk parttime achter de kassa. bij een bekende bouwmarkt. waar nogal veel kansloze supergeile "werkmannen"
komen. en die denken dan nog dat ze leuk zijn ook. van die gare opmerkingen als : en wat doe jij vanavond na je werk? ik weet wel wat leuks, waarom word je nou rood...
en als ik ze dan negeer en niks terug zeg... kijk ze word helemaal sprakeloos van me. ow het liefst zou ik ze echt slaan ofzo? maar nee ik mag geeneens wat terug zeggen. maar ik hoef al die opmerkingen toch niet te pikken? ik krijg echt alles over me heen.

en dan heb je ook nog van die mensen die lopen te zeuren. de prijs klopt niet. er zat toch kortoing op? of dan gaan ze hardop alles staan narekenen. ja hallo ik ben wel blond maar mijn kassa rekent het uit en niet ik.

of van die mensen die zeggen als het rustig is: zit je te slapen? zit je op mij te wachten, zo die zullen we weer eens aan het werk zetten. aaaah ik word gek van die opmerkingen.

en dan heb je ook nog van die mensen die in hun eigen taal gaan staan praten. ik heb niets tegen buitenlanders maar praat nederlands tegen mij. dan weet ik waar je het over heb.

ook word ik vaak genoeg uitgescholden door klanten als het even niet zo gaat als hun willen. en dan mag je dus ook niets terug zeggen. ik kan er gelooof ik echt niet meer tegen.

ja of van die mensen die denken dat je gestopt ben met school om achter een kassa te zitten. "had je maar een vak moeten leren" aaaah ik zit nog op school.....

ik vind mijn werk mede hierdoor gewoon niet leuk meer.
ik ga daarom ook op zoek naar een andere baan. maar wie van jullie herkent dit? leef je uit!!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!


Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:56

Ik herken de klaagverhalen inderdaad wel van andere kassadames... Lijkt mij heel irritant zulke dingen, gelukkig hoef ik nooit kassa te draaien Tong uitsteken

Je kunt het beste een paar standaardreactie's bedenken, zonder gelijk beledigend te zijn tegen je klanten, maar wel zodat ze tenminste hun mond houden Tong uitsteken


Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:00

Herken het wel, ik loop promotie voor de Hans Anders.. folders uitdelen enzo. Folders zitten dus in plastic zakjes met een hond erop en 'Geef pootje'.. staat ook heel duidelijk Hans Anders op. En echt bijna de helft van de mensen waar je ze aan uitdeelt zegt.. 'Nee sorry ik heb geen hond..' terwijl er dus heel duidelijk opstaat dat het voor de Hans Anders is..
Sommige mensen denken ook nog is grappig te zijn om een hand te geven, of eerst alle folders eruit te halen en ze te bekijken en ze dan weer terug geven of dus gewoon helemaal niet aannemen en doorlopen alsof ze je niet zien!

Jokonootje

Berichten: 4828
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:00

haha ik sta ook achter een kassa (maar doe tegelijkertijd ook de rest van de winkel werkzaamheden) ik mag gelukkig wel wat terug zeggen van mijn baas en meestal ben ik in het voordeel bij mij in de winkel tov de heren... kijk ik verkoop onderbroeken... (en ochtendjassen en handdoeken etc etc) en de meeste heren zijn toch wel redelijk verlegen en als ze dan een rot opmerking maken dan mag ik er weer eentje ongemerkt sarcastisch terug ....
waardoor ze meestal wel hun mond dicht houden verder ... en braaf hun onderbroeken komen halen Knipoog

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:05

jaa vreselijk al die opmerkingen.
en ook IEDEREEN zegt hetzelfde: ha ha ha *dikke lol*
zooo irritant! Boos!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:07

Ik werk op een benzine station, zit ik alleen, vaak hw te maken enzo...
En dan van die mensen die OVER de balie komen hangen, en dan :"goh, een beetje hw zitten maken? en mag dat zomaar... weet je wel dat er camera's hangen?"
nee, ik zit zelf tegen de tv met mezelf aan te kijken, directeur komt wel eens binnenlopen... denk je dat ik dat niet weet Lips are sealed

Of een vriend ofzo komt langs en dan al die opmerkingen... echt te erg Lips are sealed
Of mijn broertje komt eten brengen:"je hebt je vriendje wel goed afgericht"
Lips are sealed mijn broerrrrtje ja!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:07

bij ons op het werk mag je zo brutaal zijn als je maar wilt..
(Als de baas er niet bij is dan Haha! )
Als mensen vervelend tegen je doen, mag je nog vervelender terug zijn.
Ik werk in een pannenkoeken restaurant en daar komen wel vaker buitenlandse mensen (vooral tijdens de vierdaagse, die komt langs het restaurant op). Ookal spreken ze duits frans of engels, ik praat altijd gewoon nederlands terug, tenzij ik er zelf ook niet meer uitkom.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:11

Joh ik ken het maar al te goed, ik krijg ook genoeg te horen over mijn baantje in de supermarkt. Ik word er gillend gek en ben druk op zoek naar wat anders!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:33

Meid, ik ken dat werkmannen volk, en ben vroeger zelfs vaak meegeweest naar de kassa van een groot bouwbedrijf. Het was echt altijd lol trappen daar!
Doe lekker mee, en zie de humor er van in. En laat je niet bedonderen, maar geef hun een groot koekje van eigen deeg.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:21

ook ik sta achter de kassa, dan wel op een benzinepomp, maar goed kassa is kassa... ik herken dit soort verhalen wel... mensen hebben altijd wat te zeuren:S trek het je niet aan...
ik heb het geluk dat ik wel wat terug mag zeggen, en meestal kom ik wel op een opmerking die ze niet bepaald verwachten, ik heb het juist reuze naar mn zin achter de kassa!

groetjes

stimuleer de verdraagzaamheid, wees eens vaker irritant!

stop nooit met lachen, je weet nooit wie er verliefd kan worden op die lach...

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:34

Ik werk bij de dekamarkt in vaassen, en ik ken deze verhalen maar al te goed.

Wat ik irritant vind is dat als het rustig is en je niemand aan het helpen bent ze vragen of deze kassa open is........ Jah duh anders zat ik hier niet Schijnheilig
en mensen die denken dat ze grappig zijn als je vraagt of ze het bonnetje mee willen. krijg je van die standaard reacties als: Nee, die mag je in je plakboek plakken of dat krijg ik toch niet meer terug of Nee, daar mag je je kamer mee behangen enz. Scheve mond

maar ik irriteer me het meeste aan klanten die niks zeggen Boos! , je zegt vriendelijk goedemorgen of hallo en ze zeggen niks terug. als je het bedrag opnoemt en geld terug geeft zeggen ze nog niks en als je vraagt of ze het bonnetje mee willen krijg je nog steeds geen reactie en als je zegt tot ziens, prettige dag enz kijken ze je aan alsof je turks praat Verward en zeggen ze nog niks. Aan zulke mensen erger ik me het meest

Het zelfde met de kortingen, je scant het en bijna ieder mens weet wel dat de kortingen na het einde van het scannen van de boodschappen eraf gaan. maar je haalt het product over de scan en meteen krijg je een reactie van, maar die is in de reclame hoor?..... ja mevrouw dat weet ik, dat gaat er aan het einde af.....

Zo maak ik elke zaterdag wel weer wat mee, gelukkig werk ik nu s'morgens gaat de tijd sneller Haha!

The Future Belongs To Those Who Believe In The Beauty Of Their Dreams.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:58

Draakje schreef:
Ik werk bij de dekamarkt in vaassen, en ik ken deze verhalen maar al te goed.

Wat ik irritant vind is dat als het rustig is en je niemand aan het helpen bent ze vragen of deze kassa open is........ Jah duh anders zat ik hier niet Schijnheilig
en mensen die denken dat ze grappig zijn als je vraagt of ze het bonnetje mee willen. krijg je van die standaard reacties als: Nee, die mag je in je plakboek plakken of dat krijg ik toch niet meer terug of Nee, daar mag je je kamer mee behangen enz. Scheve mond

maar ik irriteer me het meeste aan klanten die niks zeggen Boos! , je zegt vriendelijk goedemorgen of hallo en ze zeggen niks terug. als je het bedrag opnoemt en geld terug geeft zeggen ze nog niks en als je vraagt of ze het bonnetje mee willen krijg je nog steeds geen reactie en als je zegt tot ziens, prettige dag enz kijken ze je aan alsof je turks praat Verward en zeggen ze nog niks. Aan zulke mensen erger ik me het meest

Het zelfde met de kortingen, je scant het en bijna ieder mens weet wel dat de kortingen na het einde van het scannen van de boodschappen eraf gaan. maar je haalt het product over de scan en meteen krijg je een reactie van, maar die is in de reclame hoor?..... ja mevrouw dat weet ik, dat gaat er aan het einde af.....

Zo maak ik elke zaterdag wel weer wat mee, gelukkig werk ik nu s'morgens gaat de tijd sneller Haha!


AMEN!!! Ik werk ook bij een dekamarkt en erger me af en toe echt dood aan al die domme mensen!!
idd de kortingen.. "dit wa stoch een aanbieding?" Ja als je het van de reclame tafel al haalt, is dat een aanbieding ja...
Of mensen die niets zeggen.. die haat ik het meest.. daar wordt ik gewoon heel erg sacherijnig was en zou eigelijk heel graag willen vragen of ze hun tong thuis hebben gelaten, maar ja.. dat mag niet he..

Of als je je hand uitsteekt om het geld aan te pakken, ze het toch nog op de band leggen.. en dan niet een briefje, neeee allemaal muntjes!! Die jij dan mag oprapen..

En de opmerkingen.. "nee ik heb al behangen. Nee, plak maar in je plakboek", enz enz...

"Ben je open?" "ik zal je even aan t werk zetten" "Zat je op mij te wachten?" "Ach, heb je niets te doen? Je zat zo sip te kijken.." Ja ik kijk niet meer zo blij nee als ik vanaf een uur of 9 achter dat rotding zit en het ondertussen nog maar 4 uur is of zow..

Of mensen die uitgebreid het bonnetje gaan bekijken.. Zo irri!

Of uiteraard de mensen die zeuren over de aanbiedingen die niet goed gaan. Het komt wel eens voor ja, dat een aanbieding niet goed in de computer staat.. "ja dat gebeurt hier ook altijd, dan slaan jullie het niet goed aan!!" Mevrouw, wij slaan niets aan, het staat allemaal in de computer. "Ja maar jullie slaan het altijd verkeerd aan!"

Of mensen die een verkeerd artikel pakken, dus geen aanbieding. "dit was toch een aanbieding?" Nee dat is die en die.. " nou wel hoor, het staat er bij en ik wil die en bla bla bla.. "
En dan gaat t echt om 10 cent of zo!!

Ik sta ook wel eens in de slijterij.. "ow saai he hier, je hebt zeker niets te doen?" (was een boek aan t lezen) Nou gelukkig kom ik je dan nog wel eens af en toe bezoeken!
Of ik heb een hoofddoekje op, gewoon omdat ik het leuk vind.. "waarom heb je die hoofddoek om? nou gewoon, vind ik leuk. "ow nou waarom dan? (onduidelijk gesproken) Geloof of zo? NEE GEWOON OMDAT IK HET LEUK VIND..

Ook wel eens gehad dat iemand iets vroeg in het spaans of zo.. Uhm. sorry hoor, maar dat spreek ik niet! Gewoon nederlands anders niet..

Of mensen die ineens niet genoeg of geen geld mee hebben.. Gister een buitenlandse man die 7 blikjes bier wilde kopen.. Sprak geen nederland, te weinig geld.. Dus ik denk: noud an retour ik er 1, heeft ie er og 6! Maar ja.. toen kreeg ik alles terug en na wat buitenlands gepraat waar ik niets van snapte liep hij weg.

ook wel mee gemaakt dat een man met 200 euro wilde betalen, maar dat mag ik niet aannemen.. hele kar gescand, kon geld niet aannemen, dus hij zegt: nou dan hoef ik het niet en gaat weg.. Kan ik alles retouren.. zo fijn!!!

Of als je naar de infobalie belt omdat een artikel geen streepjescode heeft, ja dat kost zoveel.. "ja maar ik kan geen bedragen aanslaan.." Pff steeds maar weer opnieuw.. Of geen sticker geplakt op de groente.. Ja het kostte ong zoveel.. Uhm ja?? gewoon een sticker opplakken!!!

Vandaag een vrouw die haar boodschappen op de band had gedaan, weg liep om nog iets te halen, ik alles scannen.. Nieuwe boodschappen scannene.. "ow kan iknog even dit pakken? "ja hoor dat kan.. Weer gescand.. Ow en ik haal dit ook nog even.. Ze is tot 3 keer toe weggelopen om nog mer te halen.. Pak gewoon alles in 1 keer...

Of een nogal vreemde gozer met zo'n cappuchon (?) op die erg '' stoer'liep.. echt zo'n manse gozer.. Zat me de hele tijd stom aan te kijken.. "goh, dat hoofddoekje staat je wel leuk zeg" Dus ik: dank je.. En hij weer verder kijkene naar me!! GRRRR ROT OP!!!

Ikw erk zo'n 32 uur per week in de deka en zit nogal vaak kassa.. dus ik heb genoge ergenissen!!
Grrrrr!!! erger me echt dood aan al die mensen..

Onderschriftloos :Y)

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:58

wow.. sorry, t is een beetje lang geworden!!

Onderschriftloos :Y)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:23

Mensen ik zou zeggen stop ermee!
Ik heb een jaar achter de kassa gestaan (bij de intertoys) en tuurlijk zijn er wel eens mensen die flauwe opmerkingen maken. Gewoon om lachen en vrolijk verder gaan. Als je je aan al die mensen moet gaan ergeren wordt je werk vanzelf vreselijk. Gelukkig zijn er ook heel veel leuke klanten.....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:54

Ik vind het niet vreselijk, gelukkig mag ik gewoon wat terug zeggen, als ik maar beleefd blijf. en ik negeer het meestal en lach een beetje

The Future Belongs To Those Who Believe In The Beauty Of Their Dreams.


Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 21:38

ach ja maar een ander baantje zoeken valt tegenwoordig niet mee!!!!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:02

Ik zit ook achter de kassa, 3 avonden per week voor 2/3 uurtjes per avond. En ik krijg idd ook de nodige opmerkingen, a la "Wat kijk je zielig, had je nix te doen? Dan kom ik je ff aan het werk zetten!" en dat soort opmerkingen.

Maar erger me dr niet echt aan, ik lach een beetje en thats it. Sommige klanten knopen echt een praatje aan, dat vind ik wel gezellig, is weer een ander geluid dan *bliep bliep*

Wat ik wel irritant vind is dat mensen je naambordje lezen en dan je aanspreken met je naam, zo van "Dag Tamara, lekker aan het werk?" Leuk dat je het vraagt, maar ik ken jou niet, jij kent mij niet, spreek me dan ook niet aan met mn naam ookal hangt dat kaartje daar.

En wat ook irri is zijn idd die mensen die dus geen woord zeggen. Jij zegt netjes gedag, nix. Noemt het bedrag, weer nix. Geeft geld terug, alstublieft, wilt u het bonnetje? Nog steeds nix. En dan ook weglopen zonder iets te zeggen. Daar maak ik me wel een btje pissig om, je kan toch op zn minst Hallo en Tot ziens zeggen, zo moeilijk is dat niet....

En idd mensen die roepen van "Dit was toch in de aanbieding?" Ja, en dat gaat er aan het einde van de bon af. Dat heb ik al zoooo vaak moeten zeggen. Maar ben blij dat ik niet bij een AH werk, maar bij een C1000, verschrikkelijk om te vragen of ze dit sparen of dat of blablabla. Ze hebben bij ons soms wel van die acties en dan als die acties voorbij zijn dan roep ik vaak nog Spaart u voor..... Bloos

Kan me er verder niet echt aan ergeren, ik zit vaak op de rustigere avonden en dan btje met collegas te kletsen enzo, best te doen! Moet er niet aan denken om fulltime achter de kassa te moeten zitten, blegh....

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:28

Naast min werk op de manege doe ik telemarketing (moet mijn paard ergens van betalen) en daar heb je ook van die rare eng mannen.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:32

Als jullie je zo erg irriteren dan ga je toch niet achter de kassa zitten? Dan zoek je toch een ander baantje?

De meeste mensen bedoelen het goed, en als iemand iets vergeet te pakken, so what.. kan gebeuren toch..

Jullie hebben alleen maar jezelf ermee dat je je zo loopt te irriteren zat ander werk!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 22:34

ja moet je eens proberen een ander baanyje te vinden..... valt niet mee hoor. enne wil je en dagje met me meedraaien... dan ben je het ook wel zat hoor denk ik. kijk af en toe is het best leuk maar de hele dag en dan acht uur achter elkaar.... pffff

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:36

Ik moet er niet aan denken een dagje mee te draaien.. ik begin er niet eens aan Tong uitsteken ik weet heus wel dat het vervelend kan worden, maar zoek dan wat anders... ik heb liever geen bijbaantje dan 'zo'n' bijbaantje..

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:41

graciaxxx schreef:
ja moet je eens proberen een ander baanyje te vinden..... valt niet mee hoor. enne wil je en dagje met me meedraaien... dan ben je het ook wel zat hoor denk ik. kijk af en toe is het best leuk maar de hele dag en dan acht uur achter elkaar.... pffff


Heb een jaar kassa gedraait...
Scheelt vast hoor de één of de andere winkel. Maar hoe klanten zich gedragen heeft over het algemeen ook wel iets te maken met hoe het personeel met klanten omgaat. Zeg niet dat het jou schuld is hoor, daar kan ik niet over oordelen.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Mambo
Berichten: 167
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:02

In ons filiaal komen veel studenten, hartstikke gezellig..alleen stundenten bellen ook erg veel. staan ze voor je kassa, gaat de telefoon: heej banketstaaf/gozer/kerel ! bla bla bla..bellen gewoon door. ik vriendelijk vragen of ze n bonus/aimails enz hebben, geen reactione (oké dan niet, dan maar geen korting). meestal pinnen studenten, maar heb niet altijd meteen door dat het pasje er al door geweest en opgeborgen is. ik wacht volverwachting op wat er gebeuren gaat Haha!, krijg ik n geirriteerde blik en wijzen ze naar de pin..ok klant is koning maar n beetje respect voor ons hoogst intelligente baantje kan geen kwaad..

en richtje: ik ben het wel met je eens, maar er zitten ook mensen tussen waarbij het echt nooit goed is wat je doet.

Het is erg om iets moois te verliezen,
Maar het is erger om het nooit gehad te hebben..

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:15

Ik zit al twee jaar als bijbaantje achter de kassa op een tankstation en volgens mij ben ik al immuun voor al die opmerkingen. Ik registreer ze al niet eens meer

Word nog weleens voor een kansloze kassamuts aangezien, maar daar is het zinnetje 'ik studeer hiernaast nog geneeskunde en werk om mijn studie te betalen' altijd wel nuttig voor. Meeste mensen zijn dan ineens stil en je hebt zelfs van die stumpers die dan ineens wel respect voor je hebben...Clown

Mensen die aan mijn kassa staan te bellen help ik gewoon niet. Je mag best even je telefoon ophangen of vragen of ze even wachten/terugbellen of weet ik wat, maar ik weiger om mensen te helpen die met een ander staan te praten! (mijn computer gaat er ook van storen, maar het is meer een principekwestie Knipoog )
Net als mensen(meestal buitenlanders btw) die gewoon geld neerkwakken en niets zeggen. Dan ga ik gewoon terugkijken of ik sla de duurste pomp aan, kunnen ze ineens wel praten en meestal zeggen ze de volgende keer zelfs gedag als ze komen (inmiddels kennen de meeste me en zeggen ze netjes wat ze van me willen Knipoog )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:50

Draakje schreef:
Ik werk bij de dekamarkt in vaassen, en ik ken deze verhalen maar al te goed.

Wat ik irritant vind is dat als het rustig is en je niemand aan het helpen bent ze vragen of deze kassa open is........ Jah duh anders zat ik hier niet Schijnheilig
en mensen die denken dat ze grappig zijn als je vraagt of ze het bonnetje mee willen. krijg je van die standaard reacties als: Nee, die mag je in je plakboek plakken of dat krijg ik toch niet meer terug of Nee, daar mag je je kamer mee behangen enz. Scheve mond

maar ik irriteer me het meeste aan klanten die niks zeggen Boos! , je zegt vriendelijk goedemorgen of hallo en ze zeggen niks terug. als je het bedrag opnoemt en geld terug geeft zeggen ze nog niks en als je vraagt of ze het bonnetje mee willen krijg je nog steeds geen reactie en als je zegt tot ziens, prettige dag enz kijken ze je aan alsof je turks praat Verward en zeggen ze nog niks. Aan zulke mensen erger ik me het meest

Het zelfde met de kortingen, je scant het en bijna ieder mens weet wel dat de kortingen na het einde van het scannen van de boodschappen eraf gaan. maar je haalt het product over de scan en meteen krijg je een reactie van, maar die is in de reclame hoor?..... ja mevrouw dat weet ik, dat gaat er aan het einde af.....


Dit maak ik dus ook mee, ik werk in dezelfde winkel als Draakje.
Gelukkig hoef ik niet vaak achter de kassa, meestal alleen met pauze's(en as zaterdag Bloos! )
Maar dan zit je daar, komt er een klant (uiteraard hetzelfde verhaal "Ben je open??" *Nee, ik zit hier voor de sier*) Vragen ze of dit of dit er niet meer is en of het nog achter staat. Ja hallo, dat kan ik vanaf hier niet zien hoor

In de winkel maak ik ook wat mee. Mannelijke opmerkingen genoeg, ik heb allemaal puberale collega's (ass. bedrijfsleider meegerekent ~~}> )
Daar ga ik gewoon niet op in Tong uitsteken

En klanten... breek me de bek niet los. Ik doe bijna alles voor een klant dus als hij naar iets vraagt haal ik het op van achter. Ook als ik een hele container af moet stapelen. Maar dan kom je helemaal bek af terug, staan ze niet op de plek waar ze zouden wachten. Hoewel ik veel voor een klant doe, ik ga ze niet weer zoeken
Soms zijn ze gewoon weggegaan Boos!
Of dat fijne laten vallen en vervolgens niks zeggen. Gelukkig hielden we er geen grote rode vlek van over (iemand liet wijn vallen, trekt zo fijn in de vloer)
Ze botsen ook veel tegen je aan, vooral als je op je hurken zit. En sorry zeggen... ho maar Boos!
Ook vervelend is als je bijv het koffievak moet schoonmaken. Dat is een smal pad, kan één kar doorheen. En aangezien je die koffie ergens kwijt moet zet je het op de vloer en is de weg verspert. Komt er zo'n doos aan die er eventjes langs wil... Scheve mond Het liefst vertel ik haar dan even wat voor stomme vraag dat wel niet is, maar dat mag niet dus zeg ik voorizichtig sarcastisch dat dat even niet kan >;)

Ik kan zo nog wel uren doorgaan. Echt...klanten... Soms kun je ze wel wurgen Boos!

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ania, AnnetteFlame, C_estmoi, Celebi, charootje, Firebug, Galaika, Ginny135, GoogleAdsense, HELder, hesterve, journee, Kabayo, KirstenHorse, Lalidan, lyanne_sanne, Macs, Mirjam79, Roosch, Sabbientje, Sabine, Siers83, stella92, Suliko, Typhoon, VuurVleugels, Winged en 45 bezoekers