Seatsaver of bontje voor OP het zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Seatsaver of bontje voor OP het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 13:54

Hallo!
Van de zomer ga ik vier weekjes op een manege werken. Ik ga dan buitenritten begeleiden samen met een van mijn verzorgpaardjes. Hartstikke leuk natuurlijk! Maarreh.. ik hoorde van iemand die dat vorig jaar ook gedaan heeft dat je echt enorm last van je achterwerk gaat krijgen als je 4 a 5 uur per dag in het zadel zit. En dat is natuurlijk wel heel logisch.. maar ik had er eigenlijk nog niet over nagedacht. Bloos
Daarom zou ik heel graag iets op mijn zadel leggen voor mijn billen. Maar wat? ik ken de seatsaver, zo'n gelding ( lijkt me heel fijn) maar ook zo'n bontje voor op het zadel.
wie heeft ervaring met zulk soort dingen en kan me adviseren welke het beste is?!
Alvast heeeeeel erg bedankt!! OK dan!


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:06

ik heb zo'n seatsaver gehad, die vond ik niet lekker zitten en daar ging ik op zweten, ik zou voor een echte bontzitting gaan

Goedgekeurd onderschrift :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:37

als je iets over je zadel wil doen ga dan voor een echt bontje

zo een lamsvel overtrek is misschien best duur(geen idee eingelijk wat ze kosten)
maar het is zacht en het ademt tenminste nog iets
zo een gel ding is kunstof en gaat ontezettend zweten

even gekeken , een simpele overtrek van echt schaap kost bij divoza 64.95

en gelding kost 135euro(van action)

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:40

Ik heb een schapenvacht seatsaver, lekker zacht en warm in de winter en zomer's koeler dan een synthetische seatsaver Lachen

Gillian

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131985
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:31

Als ik jou was dan zou ik eerst proberen om een bontje / seatsaver even te lenen voordat je er zelf eentje koopt.
Ik heb nl. een paar jaar geleden een seatsaver gekocht en vond het zo'n onwijs vervelend ding dat ik het daarna nooit meer gebruikt heb.
Net alsof ik een meter boven m'n paard hing te zweven, heel irritant.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:36

Ik ken iemand die veel minder rugpijn kreeg door zo'n seatsaver, ze vond het een geweldig fijn ding.
Ken ook genoeg mensen die een bontding niet fijn vinden.

Net zoals Oscar zegt, kan je het misschien het beste even uitproberen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:56

Mn zus rijd met zo'n gelding en ik vind het heeeerlijk zitten!

Fiorile

Berichten: 754
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: bos en zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:17

Ik zou voor een heerlijk zadel gaan, maar dat is waarschijnlijk een beetje een dure oplossing Ach gut Heb zelf nl een stockzadel en dat zit echt heerlijk. Hoor zelf ook goeie verhalen over een echt lamsvel bontje. Ik had er ooit zelf 1 gefabriceerd met elastiek. Eventueel kan je die voor een heel zacht prijsje wel overnemen. Heb hem nooit gebruikt verder en is van echt lamsvel. Wel voor engels zadel.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:45

Ik heb zelf ook een lamsvellen bontje voor op het zadel gekocht. Zit heerlijk, en is in de winter lekker warme en in de zomer koel Lachen

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:51

Lange ritten rij ik zelf met zo'n gelpad op het zadel, ik vind het heerlijk zitten. Ik heb ook met een bontje gereden (een gewone simpel, geen lams of schaap) en dat vond ik een stuk minder zitten.
Met die gelpad heb ik nog nooit last gehad, ook nooit problemen met zweten ofzo.

Ik zou het proberen of je er ergens iets kan lenen, van allebei één, dan kan je zelf kijken wat je lekkerder vind zitten. Ik denk dat iedereen z'n persoonlijke voorkeur heeft.
Dus eerst even uitproberen.

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.

Marije_jiplover

Berichten: 25297
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:46

Ik heb een poos gereden met een seatsaver van action (een van de dikkere/duurdere) en ik vond hem niet zweten. Ik zat er heerlijk op. Mij lijkt persoonlijk een bontje gaan zweten, maar daar heb ik geen ervaring mee. Waarschijnlijk kun je het beste allebei eens van iemand lenen en dan kijken wat je het lekkerst vindt zitten.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:32

Met zo'n Seatsaver heb ik geen ervaring, maar met zo'n bontje wel, en ik kan je 1 ding zeggen: het zit ZALIG! Moet je wel zien dat je geen donkere kleur neemt, zwart e.d., want dat trekt warmte aan en dan kan je nóg meer last van je kont krijgen Tong uitsteken Bloos!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:33

Ikzelf heb een seatsaver, vindt het erg prettig zitten alleen heb bij warmer weer wel last van "zweetbillen" Bloos

Veni, vidi, vici

linda_lekuri

Berichten: 937
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: In 't Oosten van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:13

Ik heb pas een seatsaver via marktplaats gekocht voor maar 15 euro! en ik vind het geweldig! lekker zacht, heeeerlijk!
Het nadeel van een bontje (lijkt mij), als het regent (wat nog wel eens voorkomt in Nederland)....zou je dan niet een soppig bontje krijgen? Ik weet het niet hoor, dat denk ik zelf...?! Daarom heb ik voor een gel seatsaver gekozen!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:32

dat soppig valt wel mee hoor, zolang je in het zadel zit

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 21:03

Je moet er zoiezo op letten, dat je goed ondergoed en een goede rijbroek draagt. En oefenen, dan heb je al heel wat risicos uitgesloten. Dus veel lange ritten!! Haha!
Verder moet je ook ff erover nadenken dat zon zadeloverdinges je zadel een stuk kleiner maakt, dus als ie al aan de krappe kant is, word dit lastig.
En verder zou ik gaan voor de bontzitting, maar dan wel van echt bont en niet van vestan!!


femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 21:36

haha, zweetbillen!!! hmmm, ik vind het echt heel fijn dat iedereen even lekker zijn mening geeft. Jullie hebben waarschijnlijk hartstikke gelijk met het "lenen". Probleem is dat ik eigenlijk niemand ken die of een gelseat of een schapenvachtbontje heeft!!! Dus dat lenen is een beetje jammer.... Als ik nu iets dichter bij iemand van jullie in de buurt woonde!!

Maar goed. 8 van de 15 reacties zijn positief over een echt bontje voor over het zadel. 7 dus over een gelseat... beetje fifty fifty dus!

Oh ja, en een heel nieuw zadel! Lijkt me inderdaad ook heerlijk! maar wel een pietsie beetje duur denk ik haha...

Heeft iemand zo'n gelseat ergens liggen die ik voor een zacht prijsje over kan nemen?

Enne, Jacqie70, over jouw bontje ga ik nog even een pb sturen hoor! misschien is dat wel wat om te proberen.

hoop dat er nog meer reacties op dit topic komen. Vind ik heel nuttig!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nooky, SemrushBot en 79 bezoekers