bijna geen staart meer!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

bijna geen staart meer!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 19:19

heey,

mijn verzorgshet had altijd een hele mooie volle staart, maar nu sinds een 2 weken ofzo blijft er steeds minder van dr staart over Scheve mond vandaag was het heel erg... aan de onderkant hingen nog wat slierten en bovenaan was hij nog helemaal dik Verward ook zat er een soort slijmerige troep in.. niet veel maar wel een beetje en zat beetje in de knoop!

ze schuurt nooit! tenminste... ik ben er bijna elke dag en heb dr nooit zien schuren.... ook op het land niet..

verder lopen er wel schapen maar die lopen er ook al jaren dus ik denk niet dat die hebben lopen kluiven ofzo... en dan zou het bij de andere ponys ook wel zijn denk ik... ik snap het echt niet en ik vind het zo zonde!!! ik maak andersmorgen wel ffies een foto zodat jullie kunnen zien.. hopelijk is er niks erg ofzo


Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:47

Ik zou even naar de dierenarts gan waarschijnlijk heeft hij eczeem, de dierenarts heeft er vast en zeker wel iets voor. Het zou ook nog best kunnen dat die schapen er aan gegeten hebben, als er ook slijmerige troep inzat kan dat slijm zijn van de schapen.
Suc6 ermee Knipoog

. . . . . .

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:57

was ze ook niet hengstig?
omdat er slijmerige troep in zat?
of is het een ruin Haha!

het zou toch kunnen dat de schapen eraan hebben gegeten,omdat de staart alleen onder erg dun is en niet boven.

als je het niet vertrouwd zou je idd de dierenarts eens kunnen bellen.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 19:59

eczeem zit toch juist aan de bovenkant of niet..? tis trouwens een merrie Tong uitsteken maar als ze drachtig zijn worden ze toch niet meer hengstig... dus dat is het ook niet...
hoop niet dat het de schapen zijn geweest want dan kan ik er niet veel aan doen toch...?


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:07

annuh schreef:
eczeem zit toch juist aan de bovenkant of niet..? tis trouwens een merrie Tong uitsteken maar als ze drachtig zijn worden ze toch niet meer hengstig... dus dat is het ook niet...
hoop niet dat het de schapen zijn geweest want dan kan ik er niet veel aan doen toch...?


hmm ik denk dan de schapen.
zoals fjordielover al zei,die slijmerige troep kan slijm zijn van de schapen.
en zoals ik al eerder zei,ook omdat de staart alleen onder dun is,en niet boven.

wat eraan te doen is weet ik niet?
ja niet bij de schapen zetten als je die mogelijkheid heb Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 20:08

mhh nee die mogelijkheid is er helaas niet, ik heb iets gehoord van anti-bijt...? aangezieni k het veulen er ook een klein beetje van verdenk Schijnheilig

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:55

Jah je kunt er idd spul opsmeren dat de schapen heel erg vies vinden daarna zullen ze er waarschijnlijk niet meet van eten.

. . . . . .

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:26

ja dat werkt heel goed Knipoog
Antibijt, is bijna in alle ruitersportzaken te krijgen

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:27

Ik denk dat toch de schapen er heerlijk aan hebben zitten peuzelen. Heel zonde, maar niets aan te doen. Er zijn van allerlei middeltjes wat je ervoor kunt gebruiken antibijt, azijn etc.

succes

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:36

je kan er evt. ook een s taartzak in doen. Wij hebben wel eens vleesjus in de staart gesmeerd, daar bleef zowel het veulen als de kalfjes keurig van af. Dat bleef er door de vettigheid ook in de regen goed op zitten.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 21:02

maar het kan dus geen kwaad als ik azijn erin doe? want dan doe ik dat... Lachen

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:21

annuh schreef:
maar het kan dus geen kwaad als ik azijn erin doe? want dan doe ik dat... Lachen


Azijn kan geen kwaad (ik zou trouwens sowieso, bij wat je erook insmeert zorgen dat het niet op de staartwortel komt) maar misschien, als je geen goedje van de ruitershop wilt halen, is sambal ook een idee, ik vermoed dat schapen niet onder de indruk zijn van azijn....

en ik denk dat het toch de schapen zijn, de ene pony laat het nu eenmaal toe, de ander niet !

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 09:32

ze gaat van de week op stal zonder schapen dus dr staart kan weer mooi aangroeien Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, ComscoreBot, Firegirl, GrapeshotBot, Sjors050, TamaraFloor, Utixo en 39 bezoekers