Haartroubles ;)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Haartroubles ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 17:46

Jaja, ik ga over een tijdje me weer eens aan een wedstrijd wagen.
Maar mijn haar is inmiddels zo lang geworden dat ik het niet meer onder een hoedje kan stoppen zonder er wat aan te doen.

Wat zijn de mogelijkheden met haar op schouderhoogte in combinatie met dressuurhoedje?
Wat moet ik daarvoor nog kopen en wat is hot Schijnheilig op dit moment?

Graag ook wat gebruikerstips want ik ben geen frummeltype Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:24

Leuk dat je het lange laat groeien, stond je op kootwijk ookal goed.

Ik heb het sinds een maand oid in laagjes en kan dus geen staart maar het is achter net over schouderhoogte heen.
Ik heb dus gewoon zo'n ouderwets haarnetje gepakt,dan vallen er geen plukjes langs.
Vervolgens heb ik mijn ijzerdraad-knotdraaier (verkrijgbaar bij drogisterijen etc.)om het uiteinde van het netje met de laatste plukken haar gedaan die draai je vast en vervolgens omhoog dan heb je dus een knot van voornamelijk netje en een beetje haar Haha! Voordeel van die knotroller is dan je toch een aardige knot hebt.
Ik doe daar weer een kralennetje overheen en daarover gewoon een wit elastiek geloof dat ze ookwel wokkels heten.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:51

ik heb ook haar tot schouderlengte en heb zo'n donut waar ik 1x mijn haar omsla. elastiekje erover, de rest van de staart eromheen draaien, elastiekje erom, haarnetje over knotje, haarwokkel erom en daarover een kralennetje.. komen dus heel wat elastiekjes aan te pas Lachen

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:08

Ik begin ook met een haarnetje, dan een staartje maken en die dubbelvouwen als een soort knotje.
Daar doe ik een kralennetje omheen en daar omheen een witte elastiek.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:42

Ik heb een zeer vernuftige techniek! Ik heb zelf ook halflang haar (nog niet eens...). Ik maak eerst een strakke staart (haarlak en wat speltjes doen wonderen). Dan doe ik daar 2 cavia's omheen (van die elastieken met een hoop kort nephaar eraan, waren een jaar geleden erg hot). Hier doe ik een knottennetje omheen en de boel werk ik af met zo'n knottennet van kralen. Ik heb dan dus echt een mega nepknot in mijn nek!

Live is what happens to you while you're busy making plans....


Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:00

Fitzroy schreef:
Wat zijn de mogelijkheden met haar op schouderhoogte in combinatie met dressuurhoedje?
Wat moet ik daarvoor nog kopen en wat is hot Schijnheilig op dit moment

Een donut is hot! Haha! Nee dat vind ik zeker het mooiste, vooral onder een hoedje.. en handig als je niet zo'n lang haar hebt.
ohja, gebruikerstips: Euhm, ik zou er niet teveel op vertrouwen want de mijne blijft nooit fatsoenlijk zitten (ik heb dan wel heel glad haar, en een cap die er nogal tegenaan bonkt Scheve mond ) Een staart maken, die donut er omheen, die donut aan je hoofd rijgen met schuifspelden zodat hij goed strak op je hoofd zit haha, voorover hangen zodat je haren om die donut heen vallen, daar een (niet al te strakke, anders komt die donut weer los van je hoofd) stiek omheen (nog over de donut), het haar dat je dan nog ziet zitten met schuifspeldjes wegwerken, zo'n vies haarnetje met kraaltjes eromheen voor de versiering, en hoppa (het duurt niet zo lang als het lijkt Lachen )
Oh, snap je er trouwens iets van? Haha!

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:22

Ik heb een techniek met twee haarkleurige wokkels. Ik maak eerst een staart, dan één van de haarkleurige wokkel er 1x omheen, dan verdeel ik mijn staart in tweeën en de uiteinden wikkel ik om de haarkleurige wokkel. Met de andere wokkel zet ik dat geheel vast. En dan een (wit) kralennetje eromheen en die zet ik dan weer vast met een (zwarte) wokkel. Ik heb trouwens donkerblond haar.

Hmm als ik het zo teruglees klinkt het wel ingewikkeld, maar om te doen valt dat wel mee. Ik heb dan echt een mooie volle knot op mijn hoofd, maar die is voor het grootste deel nep, door die haarkleurige wokkels dus.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:43

Het mooiste vind ik zelf, de gewone traditionele knot met de nepdonut.
Je maakt laag in je nek een staartje, daar schuif je de donut over. Je pakt een haarnetje welke je vanaf je voorhoofd naar achter trekt, en je doet hem over je nepknot. Een slag draaien en hem er nog een keer overheen trekken, kralen ding eromheen, eventueel nog een grote witte wokkel en klaar!
Het zit echt als een huis, zelfs nu ik heel kort haar heb en niet meer als drie haren in een staartje krijg, blijft het heel mooi zitten.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 20:46

Dus als ik het zo lees zijn de benodigdheden Knipoog :

1 donut
1 haarnetje
veel schuifspeldjes
1 kralennetje en
stuk of 3 elastiekjes?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:51

Ik heb nogal lang haar en meestal doe ik het in een staart. Die vlecht ik dan in en vlak boven de staart doe ik zo'n haarclip met een netje eraan, in dat netje prop ik dat de vlecht en weg is het haar...
alleen ik weet niet of dit ook mogelijk is met iets korter haar, heb ik geen ervaring mee Haha!

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 21:06

Ik gebruik niet eens speldjes, vind dat niet zo comfortabel onder het hoedje....

Wanneer was je van plan om weer van start te gaan? Party!!

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 07:59

Ik heb ook een donut Haha! Ik vond zo'n standaart strik (zo'n witte met zo'n netje eraan) echt gewoon vreselijk!! En aangezien ik lang en ontzettend glad en dik haar heb hebben we nogal wat methodes!!

Donut
Soort opdraai - methode
Vlecht Tong uitsteken (als ik zin heb om GEEN dresskakker te spelen)

Met die donut maak ik eerst een lage strakke staart (nat haar anders lukt et nooit) Donut erin, elastiekje eromheen al dat haar wegwerken met speltjes en dan wat mooie dikke witte elastieken eromheen en zo'n kralennetje, ziet er erg mooi uit maar wel wat werk dus -met mijn haar in ieder geval)

Die opdraai methode komt van de ijsbaan (heb op kunstschaatsen gezeten) dan maak je ook gewoon een staart, doe je dat in dat opdraaiding (moet de naam eigenlijk noge ven opzoeken, geen flauw idee hoe dat heet) draaien maar en dan kan je em zo opsteken als het waren... Lekker vaag.. Leg et nog wel eens beter uit. Weer al die zooi eromheen. Dit is een hele snelle methode en et word ongeveer net zo mooi als bij de donut.

Vlecht tsja, ik denk niet dat die uitleg nodig heeft (dit is nog eens duidelijk, duidelijker dan mijn opdraai methode Tong uitsteken )

Veel succes in ieder geval!!!

Groetjes Hester

Frits [Silverstone x Casantos]
Celoma De La Tourbe [Whitesnake x Zuidhorn]
VERKOCHT
Gediplomeerd ORUN instructrice (niveau 2)

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:18

Toen mijn haar nog korter was, deed ik het zelfde als Marijn. Haha!
Ik kocht op de markt een "froezel" met van die nepharen in ongeveer dezelfde kleur als mijn eigen haar, had daar een knotje van gemaakt (hier en daar wat lange sprieten weg geknipt), deed er een knotnetje omheen (zo´n dun met bv pareltjes). Maakte een staartje, deed daar mijn nepknot overheen, stak het vast met een aantal schuifspeldjes en klaar!

Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening. Live like it's Heaven on Earth..

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:35

Ik heb ook half lang, redelijk dik haar. Om het volume een beetje op te krikken doe ik er wat mousse en haarlak in en even op je kop fohnen.
Nu zie ik er uit als een zwerver met een rastakapsel Haha!
Ik kam mijn haar strak achterover tot waar de staart begint zeg maar.
Dan maak ik laag een staart. Ik pak mijn staart en draai net zo lang tot hij in een knot om het stiekje heen zit. Om die knot doe ik nog een stiekje.
Door de haarlak enzo heb ik nu een mooie dikke knot, die stevig zit en geen losse haren.
Over de knot heen doe ik een haarnetje en daar overheen een kralennetje of een gewoon haarnetje met witte pareltjes erin.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:52

essie79 schreef:
Ik heb ook half lang, redelijk dik haar. Om het volume een beetje op te krikken doe ik er wat mousse en haarlak in en even op je kop fohnen.
Nu zie ik er uit als een zwerver met een rastakapsel Haha!
Ik kam mijn haar strak achterover tot waar de staart begint zeg maar.
Dan maak ik laag een staart. Ik pak mijn staart en draai net zo lang tot hij in een knot om het stiekje heen zit. Om die knot doe ik nog een stiekje.
Door de haarlak enzo heb ik nu een mooie dikke knot, die stevig zit en geen losse haren.
Over de knot heen doe ik een haarnetje en daar overheen een kralennetje of een gewoon haarnetje met witte pareltjes erin.


T/m de knot doe ik het precies zoals essie, ik hou alleen niet van die witte friemels met parels, dus die laat ik achterwege..... Lachen

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:58

mjaa ik heb ook zon donut met een kralen netje, maar ik kan dat echt zelf niet inkrijgen hoor!!
En mijn moeder ook niet.. waah word ik helemaal sjaggie van op wedstrijd!!
Dus iemand nog tips??
Kijk als ik me haar om de donut heen draai, dan heb ik overal sprieten of zit alles eronderaan en dan steekt het allemala uit Boos! haha irri Knipoog

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:01

Picasso"]
[quote="essie79 schreef:
Ik heb ook half lang, redelijk dik haar. Om het volume een beetje op te krikken doe ik er wat mousse en haarlak in en even op je kop fohnen.
Nu zie ik er uit als een zwerver met een rastakapsel Haha!
Ik kam mijn haar strak achterover tot waar de staart begint zeg maar.
Dan maak ik laag een staart. Ik pak mijn staart en draai net zo lang tot hij in een knot om het stiekje heen zit. Om die knot doe ik nog een stiekje.
Door de haarlak enzo heb ik nu een mooie dikke knot, die stevig zit en geen losse haren.
Over de knot heen doe ik een haarnetje en daar overheen een kralennetje of een gewoon haarnetje met witte pareltjes erin.


T/m de knot doe ik het precies zoals essie, ik hou alleen niet van die witte friemels met parels, dus die laat ik achterwege..... Lachen
[/quote]

Ik had eerst echt zo'n kralennetje in een donkere kleur, maar die is een beetje te groot.
Ik heb nu dus gewoon een bruin netje en daar zitten heel bescheiden piepkleine witte pareltjes op. Vooral niet te opvallend.
Ik vind het nog wel charmant.
Zoiets als dit, maar dan alleen om je knotje.
Afbeelding

niemand draagt trouwens het haar meer zo, ofwel Verward

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:04

Maar, zover ik weet, moet je het haar niet óm de donut draaien, maar zoals Lenn een stukje hierboven beschrijft. Maar misschien bedoel je het ook wel zo, en begrijp ik het gewoon verkeerd Knipoog

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:08

Pasha schreef:
mjaa ik heb ook zon donut met een kralen netje, maar ik kan dat echt zelf niet inkrijgen hoor!!
En mijn moeder ook niet.. waah word ik helemaal sjaggie van op wedstrijd!!
Dus iemand nog tips??
Kijk als ik me haar om de donut heen draai, dan heb ik overal sprieten of zit alles eronderaan en dan steekt het allemala uit Boos! haha irri Knipoog


mousse in je haar, plakt het lekker.
Alleen als je de rest van de dag er nog mee moet lopen, voelt je haar wel zo vet als bagger aan.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:42

Ik heb mijn haren ook om een donut gewikkeld.
Ik vind het wel erg leuk zo'n knot.

Toen mijn haren nog niet lang genoeg waren om om zo'n donut te doen, deed ik er een dikke zwarte "froezel" omheen zodat het toch nog op een knotje leek, en niet piekte.

Ik heb trouwens niet zo'n harde donut gehaald bij de ruitershop, maar een zachte die je ook fijn kunt knijpen als het ware. Die heb ik voor mijn trouwen gekocht en gebruik ik nu voor de wedstrijden Knipoog

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 15:35

Picasso"]
[quote="essie79 schreef:
Ik heb ook half lang, redelijk dik haar. Om het volume een beetje op te krikken doe ik er wat mousse en haarlak in en even op je kop fohnen.
Nu zie ik er uit als een zwerver met een rastakapsel Haha!
Ik kam mijn haar strak achterover tot waar de staart begint zeg maar.
Dan maak ik laag een staart. Ik pak mijn staart en draai net zo lang tot hij in een knot om het stiekje heen zit. Om die knot doe ik nog een stiekje.
Door de haarlak enzo heb ik nu een mooie dikke knot, die stevig zit en geen losse haren.
Over de knot heen doe ik een haarnetje en daar overheen een kralennetje of een gewoon haarnetje met witte pareltjes erin.


T/m de knot doe ik het precies zoals essie, ik hou alleen niet van die witte friemels met parels, dus die laat ik achterwege..... Lachen
[/quote]
Ik ook maar dat blijft zelfs niet zitten, ik heb het tot zeker halverwege mn rug

So close,
no matter how far.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:26

iemand een foto van die donut? ik weet echt niet waar jullie het overhebben? is dit weer iets typisch hollands? Haha!

maak gewoon een staartje. dan vlecht je. vouw het vlechtje dubbel en maak een knotje (doe gewoon hetzelfde als bij je paard met andere woorden), daar een netje over et voila!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:42

Ben ik blij dat ik kort haar heb *LOL*

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 00:02

Voor de mensen die nu nog niet weten waar we het over hebben:

Afbeelding

Afbeelding

Ikzelf doe een zeer lage staart maken, donut eromheen, dan haar verdelen om de donut, hierover een haarnetje (deze 2 keer eromheen, met een slag), hierover het zwarte kralennetje en dan als afwerking van de plukjes die uit de donut gesprongen zijn een zwarte wokkel om de knot.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 02:01

he get ja
als ik ooit eens ga starten komt dat ook, getut met mijn haar
maar de tips zijn wel handig,
geloof dat als ik nu zo een donut haal dat ik over een jar of twee klaar ben voor de start Tong uitsteken

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Selina en 13 bezoekers