helpt sedalin tegen kieteligheid bij scheren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

helpt sedalin tegen kieteligheid bij scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 17:48

Ik wilde vandaag een van mijn paarden scheren, maar hij is echt enorm gevoelig op zijn huid. Het geluid van het scheerapparaat vind hij absoluut niet erg, maar het gevoel... Hij heeft echt een heel gevoelig huidje. Toen ik hem net had, kon hij ook al niet goed tegen de borstel.
Hij zit toch wel erg lang in het haar, ik heb het idee dat hij niet fit is, vanwege zijn vacht. Ik wil hem dus toch graag scheren. Zou sedalin helpen of moet ik maar wachten tot hij van het voorjaar zijn vacht weer kwijt is?


animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:49

Nee volgens mij helpt sedalin niet tegen het kietelende gevoel van een scheerapparaat!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:50

Zowizo zou ik nu niet scheren, tenzij het een medische oorzaak heeft of je paard elke dag zo ontzettend hard moet trainen...........

Sedalin kan overigens goed helpen.


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:51

Zou ook niet scheren het is al bijna februari. Je hebt toch echt de kans dat je zijn verhaarproces verstoord. Bij ons op stal kwam een paard echt heel slecht door zijn haar toen hij half januari nog geschoren was. Zag er werkelijk niet uit (heel plukkerig). Misschien heeft hij gewoon een dipje? Heb je al een vitaminenkuurtje geprobeerd of een aantal dagen niet rijden en alleen leuke dingen doen? Het zijn ook wel rare weersomstandigheden nu he; zou kunnen dat hij daardoor wat van slag is...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981 en 49 bezoekers