paarden in de garage????modetrend?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

paarden in de garage????modetrend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 19:50

heb dus adertentie dat onze 2 ruintjes te koop staan dus ik kreeg een mail

zij= is de prijs voor beiden? of voor elk apart? Hoe groot zijn
ze ongeveer? Zouden ze geschikt zijn voor 2 gevorderde tienerruiters van 12 en 14 met 6 en 8 jaar ervaring die reeds pony's hebben opgeleerd?
sorry voor al deze vragen, maar het zijn zulke mooikes en misschien kunnen we onze ouders eindelijk overtuigen.

Scheve mond
ik=hye de prijs is voor elk apart, de oudste staat 1750 euro. de jongste is 1.48 en de oudste 1.55m , ze zijn braaf om op te leren. dus als je reeds ervaring hebt moet dit lukken...

week later...
zij=sorry, maar mijn ouders zijn weer van gedacht veranderd. Pffff.
Als het toch nog zou lukken laat ik je zeker iets weten. maar ik vrees ervoor.
ik=hey, begrijp je mail niet zo goed?(was deze al helemaal vergeten?) Verward
zij=dat we toch geen paardjes krijgen. Het is zeer spijtig want wij vinden jouw arabiertjes echt superleuk en mooi. Ideaal voor mij en mijn zus die ook op elkaar lijken. Maarja. Mijn papa is momenteel op skireis en aan hem heb ik het nog niet voorgesteld. Ik zal het hem dit weekend, als hij terug is, eens tonen, mss als hij die prachtige beesjes ziet dat hij van gdacht veranderd maar ik vrees het ergste.
ps: heb je soms nog een andere foto om mijn papa beter te kunnen overtuigen?
ik=aha , zo ja zo paardje is nogal een karwei kan ik wel begrijpen...
zij=het is daarom niet hoor. We zouden zelf stallen aan ons huis zeer makkelijk kunnen zetten en goedkoop. Maarja, ouders...
ik=ka je kunt niet zomaar en stal zetten je hebt daar vergunning voor nodig enzo..

dan komt het toppunt=

ja, maar wij hebben zo heel grote garages die we vroeger verhuurden, maar nu niet meer. ( maar ze zijn groot hoor en hoog. ) en als je daar enkele wanden in plaatst en een paar vensters, of andere verluchtingsgaten en gaten waar ze naar buiten kunnen kijken, maakt is dat zeker niet duur en een vergunning is dan niet nodig. maarja.

wat moet ik heir nu op zeggen?
(ik heb gezegt dat garages nog altijd te klein zijn voor 2 paarden, en dat dit neit zomaar mag)

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:54

haha! nou volgens mij houdt dat kind je of voor het ootje of ze is niet helemaal goed! wie zet ze paard nou in de garage! als ze ze wel mogen kopen van 'papa' dan zou ik zeker niet willen dat ze in de garage kwamen te staan. want waar is dan de mesthoop en zo?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:18

ik mag toch hopen van niet dat dat een nieuwe trend word

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:27

nou ik hoop het ook niet....

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:30

En ik ook niet

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 20:38

ja, ga ze zeker nie laten komen kijken straks gebruiken ze de tuin nog als piste :s

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:39

Mijn paarden staan ook in de "garage" Ik heb 3 boxen 3x4.5 3x3.5 en 3x3 allen met buitendeuren en rubberen matten, automatische drinkbakken (met electrische tracing tegen bevriezing in de winter) de boxen met tralies hebben bruine kunststof planken met allen schuifdeuren aan de binnenkant (alle boxen dus 2 uitgangen, het plafond is op het hoogste punt 5 meter, alle boxen hebben buitendeuren die voor de helft open kunnen. Het dak is super geisoleerd dus in de winter warm en in de zomer koel. Verder is er aanwezig 2 ventilatoren die frisse lucht circuleren een een aanrecht (makkelijk voor het maken van slobber etc. + een zadelkamer. De buitendeuren van de stallen komen uit in de bak (welke voorzien is van een afdak van 4x5m voor als ze in slecht weer buiten kunnen staan, maar toch beschut). Daarbij heb ik bijna 2 hectare weiland.

IMO niets mis mee !

Maar ik begrijp wat je bedoelt, ik denk dat deze reactie onder het kopje "pennymeisjes" valt

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:43

jeetje wat een gestoorde zeg?
ik zou ook stoppen met haar te mailen,ze praat geloof ik maar gewoon wat,echt pennymeisje Haha!

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 20:55

Mist schreef:
Mijn paarden staan ook in de "garage" Ik heb 3 boxen 3x4.5 3x3.5 en 3x3 allen met buitendeuren en rubberen matten, automatische drinkbakken (met electrische tracing tegen bevriezing in de winter) de boxen met tralies hebben bruine kunststof planken met allen schuifdeuren aan de binnenkant (alle boxen dus 2 uitgangen, het plafond is op het hoogste punt 5 meter, alle boxen hebben buitendeuren die voor de helft open kunnen. Het dak is super geisoleerd dus in de winter warm en in de zomer koel. Verder is er aanwezig 2 ventilatoren die frisse lucht circuleren een een aanrecht (makkelijk voor het maken van slobber etc. + een zadelkamer. De buitendeuren van de stallen komen uit in de bak (welke voorzien is van een afdak van 4x5m voor als ze in slecht weer buiten kunnen staan, maar toch beschut). Daarbij heb ik bijna 2 hectare weiland.

IMO niets mis mee !

Maar ik begrijp wat je bedoelt, ik denk dat deze reactie onder het kopje "pennymeisjes" valt


ik denk dat zij 2 paarden in 1 garage box wilt steken

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:59

Met paarden in een garage is IMO weinig mis, zolang hun box ruim genoeg is en de ventilatie in orde is. Wij hadden vroeger ook de stal achter het huis, en verschillende clubgenoten hadden hun paard ook in schuur of garage. In onze gemeente was het (en is het nog steeds) verboden om stallen of zelfs schuilhokken op je weiland te bouwen, pensionstallen waren er toen nog niet en als je je paard toch droog wilde houden (zeker in de winter), dan zette je 'm achter je huis neer en in de zomer in een weitje. Nu nog zijn er mensen die dat zo doen.

Maar goed, ik denk dat het in het geval van die meisjes handiger is als hun ouders eerst achter het hele plan staan.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 00:09

Ik denk dat die kinderen zoiets hebben van, de garage staat toch leeg lekker goedkoop...mijn vroegere vriend waarvan ik een arabier reed is eens op straat gezet met zijn arabier (stal hield er ineens mee op en had nog geen nieuwe stalling gevonden)...freebee (arabier) heeft toen een tijdje gelogeerd in hun garage, niks mis mee...

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 01:57

Ooit heb ik een paard gereden wat bij mensen in de achtertuin stond. In de kleine tuin achter een winkelpand in een drukke Haagse straat hadden ze net een stalletje met twee stands kunnen proppen. Ideaal was anders, heb het ook snel opgegeven om dat dier te rijden want met een druktemaker een weg over waar veel verkeer inclusief trams over reed was een soort dodemansrit.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:58

Ik denk dat die kinderen in de mail er niet genoeg over nagedacht hebben, maar ik weet zeker dat in mijn garage ook 2 paarden zullen passen zonder ruimtegebrek!
Indien mijn tuin groot genoeg geweest zou zijn zouden er in mijn garage ook 2 ponytjes wonen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:23

ligt eraan hoe groot de garage is
ik heb ergens gereden daar stonden ze ook in de garage maar die was een 20 meter breed en een 40 meter lang
oude trekker garage(vrachtwagens)
maar ben idd bang dat deze garages niet zo groot zijn

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:11

Ik ken ook iemand die zijn garage omgebouwd heeft toch stal. Onze garage is iets van 8 meter lang en 3 meter breed. Dus het zou moeten kunnen (niet dat ik dit van plan ben Haha!)

Maar ik denk dat die meisjes er wel erg makkelijk over denken! En waarschijnlijk weten ze zelf niet waar ze het over hebben.

Virginie

Berichten: 398
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Brugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:10

ocharme die paardjes,ik zou ze zeker niet aan hen verkopen.
Ofwel is het een hele hele grote garage maar toch hebben ze er wel eens aan gedacht dat er ook stro in die garage en dat kost ook money

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:08

een paard houd je toch echt niet in de garage !!
Als ze echt 6 & 8 jaar ervaring zouden hebben, zouden ze dat moeten weten!!
Verkoop je paardjes maar lekker aan iemand anders!

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:32

Ik denk dat ze een beetje aan het dromen was, haha, de mailtjes komen ook niet echt serieus over Knipoog

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 01:01

Op zich kan een garage best een goede stal zijn, kwa ruimte is die normaal ruim genoeg. De voorwaarde is natuurlijk dat ie niet tussen de auto's in komt te staan en naast de grasmaaier

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:30

Ligt er net aan hoe ze het willen gebruiken.
Een grote leegstaande garage kan best dienst doen als box.
Alleen moet je rekening houden met de ventilatie, garages zijn vaak helemaal dicht, dus benauwd.
Maar een 'ombouwgarage' zie ik net als een box hoor...

Maar de manier waarop dit meisje met je mailt is idd een beetje op de pennymanier.

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:19

ik denk niet dat het de moite waard is maar anders ga je een keertje kijken waar ze komen te staan.

het kan opzich wel. Maar uit dit verhaal neem ik aan dat het inderdaad om pennymeisjes gaat