Eindelijk foto´s van Haasje in zijn nieuwe hok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-01 12:01

Zoals jullie misschien weten heb ik een paar weken terug van een Bokker een konijnenhok gekocht voor mijn nieuwe konijntje Haasje.
Dit hok staat nu thuis en mijn andere hok staat in Gent, waar ik doordeweeks woon.
Hier een paar foto´s zodat jullie weten hoe mijn konijntje er uit ziet en dan zien jullie gelijk waarom ze Haasje heet.
Hier wilde ze niet op de foto
Afbeelding
En hier lag ze lekker languit!
Afbeelding
Vanwege de kleur heet ze nu dus Haasje.


Chucky
Berichten: 179
Geregistreerd: 23-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 12:03

Ach!!!!
Wat een schatje!!!
Ze heeft wildkleur of niet?

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-01 12:11

Ja ze heeft een wildkleur en een wit staartje, een wit buikje en wat witte teentjes.
Ik heb niet gevraagd aan de mensen van het asiel hoe ze daar terecht is gekomen.
Maar ze was pas 12 weken dus ik vermoed dat mensen haar als wild konijntje hebben gevonden en naar het asiel hebben gebracht.
Ze kan ook eigenlijk niet in een hok zitten de hele dag. Ze loopt bij altijd los als ik op mijn kamer ben. Plast en poept netjes op de kattenbak (haar hokje houdt ze plasvrij), ligt heerlijk op mijn bed, maakt veel gekke kapriolen en is in haar hokje bijna niet te houden.
´s Nachts maakt ze ook vrij veel herrie, ik slaap nu met oordoppen.
Heeft iemand misschien nog tips om haar ´s nachts stil te houden? Even op een rijtje wat ik al heb geprobeerd:
- Alle rammelende delen van het hok vast geplakt met plakband.
- Een tak om op te knagen als afleiding.
- Een knabbelstaaf om te eten als afleiding.
- Een kattenbelletje om mee te spelen als afleiding.
- Loslaten lopen ´s nachts met als gevolg dat ik midden in de nacht wakker werd omdat ze op mijn hoofd sprong.
- Een nacht wakker blijven en elke keer als ze bijt spuiten met een lege deo (dat psst geluid vind ze heel eng, maar gaat op een gegeven moment echt stinken en ik wil liever toch wel slapen).
- Naast haar hok gaan slapen met mijn matras op de grond, dat werkte goed, maar ja...moet ik iedere keer met dat matras gaan slepen.
- Hok dan maar naast mijn bed, maar dat hielp weer niet.

Tja...iemand nog suggesties?

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 21:51

Tja, mijn konijntje Missy heeft me ook regelmatig wakker gehouden, totdat ik een grote handdoek over haar hok gooide 's nachts. Wanneer ik dat een keer vergat hielp ze me er binnen een minuut aan denken.

Leuk konijntje trouwens, ik heb er zelf ook twee. Uit welke opvang komt ze? Mijn mannetje Foggy komt uit het Knagertje.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 22:53

sorry miran dat ik je wakker houde Tong uitsteken nee geintje

wat een schattig knijntje is dat trouwens echt een poeppie Lovers

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 00:05

Heeeeeee mijn oude hok *LOL* leuk dat hijgoe dgebruikt wordt hij stond al 2 jaar op de zolder niets te doen.

Hopelijk heeft je haasje er veel pleizer in Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 01:22

Mijn konijn deed eerst ook veel lawaai maken maar sinds ik haar 's avonds eten (brokjes en hooi) geef is het een heeeel stuk minder.
Alleen als ik 's morgens wakker wordt en ze ziet dat ik m'n ogen open heb dan gaat ze haar hele hok afbreken om er uit te mogen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: iris17 op 2001-11-18 00:23 ]</font>

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-01 17:02

Hoi bedankt voor jullie positieve reacties! Ik ga vanavond weer met Haasje naar Gent (ben in het weekend altijd in Nederland bij mijn ouders) en dan ga ik dat van die handdoek eens uitproberen.
Dit hok op de foto is alleen zijn weekend-verblijf, Prisca. In Gent heb ik een andere, daar zit geen plastieke bovenkap op maar helemaal traliewerk. In dit hok maakt ie mij teveel herrie en in het weekend maakt dat niet zoveel uit want dan staat ie toch beneden.
Ik zal hem voortaan ook ´s avonds eten gaan geven. Eigenlijk geef ik hem onbeperkt hard voer omdat ie nog zo jong is. Maar dat zal ik dus nu even veranderen.
Ik heb hem uit het asiel ´Het Klaphek´ in IJsselstein. Dat is een asiel voor allerlei dieren behalve honden en katten. Ze hadden ook jonge eekhoorntjes...schattig joh!
Nog meer tips zijn van harte welkom en complimentjes over het uiterlijk van Haasje natuurlijk ook. Ik heb het haar verteld en het streelt haar ego enorm.
Oh ik ben echt helemaal verliefd op mijn konijntje.
Gisteravond ging ze weer los op de bank en dan gaat ze altijd helemaal flippen. En als ze uitgekeet is dan gaat ze rollen net als een paard echt schattig met dat witte buikie van dr.
Groetjes Fenna en Haasje

En ok nog eentje om het af te leren!
Afbeelding

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Corona op 2001-11-18 16:07 ]</font>

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 17:23

Lief konijntje heb je! Mooi hok hoor!!

Amy

iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 18:22

hoi,

Ik heb dat met die handdoek ook een keer geprobeerd maar toen heeft mijn konijn de hele handdoek kapot gebeten, dus ik zou het wel met een oude proberen!!!!!!!!!!!!!!!!!


Joycelien

Berichten: 106
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 18:43

WAT EEN SCHEETJE Lovers

Sorry ik heb geen tips voor je! Mijn konijnen staan buiten (zijn angorakonijntjes met zo'n dikke vacht.) dus ik heb nooit last van ze!

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 19:40

nog even een ding: wel onbeperkt voer blijven geven! Heeft een jong konijn echt nodig!

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-01 20:10

Ja ze heeft onbeperkt eten, want er hangt constant zo´n knabbelstaaf in haar kooi en ze heeft onbeperkt hooi.
Maar dan krijgt ze ´s avonds gewoon haar extraatje (fruit of groente).

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 21:48

Wat een lieverd! (tja, meer heb ik weer eens niet te vertellen!!)

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 22:27

Ahgg wat een leukerd Lovers Lovers

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-01 13:08

Hoi, nou heeeeel erg bedankt voor de tips!
Gisteravond heb ik dus een handdoek over het hok gelegd en een boterham erbij om lekker op te knabbelen.
En wat denk je? ik heb de hele nacht niets gehoord. Pas vanochtend toen ik de doek er af deed begon ze actief te doen omdat ze er uit wilde. Geweldig!!
En ze heeft de handdoeken mooi heel gelaten.
Hartstikke bedankt!
Groetjes Fenna en Haasje

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Haasje onder het mes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-01 11:19

Hoi, het is bijna zover! 2 januari wordt Haas gecastreerd (dus baarmoeder, eierstokken er uit).
Reden? Ze is een huiskonijn en ze kan als ze geslachtsrijk wordt gaan wildplassen en dat wil ik niet, want om haar daarna weer zindelijk te krijgen is moeilijk. Ook kan ze agressief en dominant worden, ze is dat nu al dus ik wil niet dat het erger wordt.
Ook is mijn zusje dr oude konijn gestorven aan baarmoeder en dat kan dus niet meer als die er uit is.
Ik houd jullie op de hoogte!
Meer foto's van Haas komen volgende week op mijn site
http://communities.msn.com/fennainamerika
groetjes Fenna


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 61 bezoekers