Foto's van Modelpaarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Foto's van Modelpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 21:28


Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:42


Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:58

wauw! wat knap gemaakt allemaal!! zou ik dat ook kunnen maken met mn bestofte speelgoedpaardjes??? Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:13

Hihihi die paardjes had ik vroeger ook. Ik moet nog ergens een hele doos vol hebben staan met die dingen. Ik vond ze toen heel leuk, maar nu vind ik ze te kinderachtig. Ik zet ze dus voor geen goud meer neer in mijn huisje, maar wegdoen vind ik zonde want die dingen zijn hartstikke duur...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 15:36

Tja...Model treinen en Poppenhuizen vinden sommige mensen ook kinderachtig, en toch is het een algemeen geaccepteerde hobby. Tot het moment dat ze zien wat er voor een geld mee gemoeid is en wat het echt inhoudt. Miniaturisten proberen gewoon de wereld en hun fantasie in het klein uit te leven. En een voordeel heeft het: het model behoeft geen eten, hoeft niet gemest te worden, niet dagelijks beweging te krijgen, hoeft geen smid, entingen of andere zorg. Als je er een maand geen zin in hebt dan laat je hem staan, en breekt hij een been plak je het er gewoon weer aan...

En bij de miniaturisten heb je ook verschil in kwaliteit. Een modeltrein van Lego of een realistische kopie door Maerklin is ook een wereld van verschil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:55

Euhm Cas,
Mijn paardjes waren niet goedkoop. Ik heb er een paar tussen zitten van 300 euro Knipoog daarom doe ik ze niet weg. Ik heb ze dat ik een jaar of 18 was gespaard, en ben daarna gestopt. Ik heb er onder andere Bayer paardjes tussen zitten en een aantal handgemaakte die ik van beurzen weg heb.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 17:02

Je kunt proberen ze via Ebay te verkopen. Hoewel de markt erg slecht is op dit moment. Dus een model van 300 Euro kon weleens niet zo veel opbrengen. Maar om ze weg te bergen omdat je ze kinderachtig vindt: een kunstwerk (want dat zijn ze in mijn ogen) behoort naar behoren gewaardeerd te worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:42

Cassidy schreef:
Je kunt proberen ze via Ebay te verkopen. Hoewel de markt erg slecht is op dit moment. Dus een model van 300 Euro kon weleens niet zo veel opbrengen. Maar om ze weg te bergen omdat je ze kinderachtig vindt: een kunstwerk (want dat zijn ze in mijn ogen) behoort naar behoren gewaardeerd te worden...


Nee verkopen doe ik niet, dat vind ik echt zonde. Ik heb ze netjes in een kistje zitten allemaal goed en zorgvuldig opgeborgen. Wie weet krijg ik ooit een kind dat paarden leuk vind.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 17:47

Dan zou ik dat kind evengoed niet met modellen van 300 Euro laten spelen...maar goed, dat is mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:50

Cassidy schreef:
Dan zou ik dat kind evengoed niet met modellen van 300 Euro laten spelen...maar goed, dat is mijn mening.


Niet om te spelen nee, maar wel om neer te zetten in een vitrinekastje.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 18:03

Voordat een kind zover is dat ze dat weet te waarderen zijn we heel wat jaartjes verder...
Modellen (vooral de wat oudere customs) verliezen snel aan populariteit en waarde. Als je OF verzamelt heb je daar niet zo'n last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:09

Tja ik heb ze ook al heel wat jaartjes. En zo niet dan is er vast nog wel iemand die ik er ooit blij mee kan maken. Maar tot nu toe staan ze me niet in de weg.