waterdichte ademende jas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-01 12:13

Ik wil een nieuwe jas kopen die zowel waterdicht is als ademend.
Hij hoeft niet gevoerd te zijn, want ik wil hem zowel 's winters als 's zomers kunnen dragen en pas de lagen eronder zelf wel aan Haha!
Hij moet fijn zitten en geen irritante koordjes/touwtjes hebben.

Welke merken komen daarvoor in aanmerking en als je dat nog weet, graag de prijs erbij.

NOg even ten overvloede: hij is natuurlijk om mee te rijden dus graag voorzien van rijsplitjes.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Fitzroy op 2001-11-18 12:14 ]</font>


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 14:41

Een waxjas misschien?

Nulla tenaci invia est via

A&N
Berichten: 165
Geregistreerd: 21-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 14:59

ik heb een jas met rij splitten en wind en watter dicht maar die is snik heet en geen aanrader om mee te rijden!~!
Ik ben ook wel op zoek naar zoon jas dus als iemand wat weet....

iig suc6 ermee en sorry dat ik geen echte nuttige info had Verward Frusty

groetjes!!

If U think U know something, U DON'T!!!! DAMN...

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 15:03

Merken durf ik zo niet te noemen, maar bij een ruitersportzaak (tweespan in boornbergum) verkopen ze allerlei water en winddichte jassen, maar deze zijn wel luchtdoorlatend. Dus niet bloedheet.
De prijzen beginnen geloof ik vanaf zo'n 200,-.
Het zijn overigens wel heel erg mooie jassen en ik ben zelf al hard aan het sparen voor één van die jassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 15:35

Sinds een half jaar heb ik een 4-in-1 jas van BR, heel erg fijn, ademt wel redelijk goed en is niet al te warm. Je kunt er van maken wat je wilt, binnenjas inritsten of gewoon eronder dragen zoals ik doe. Er zit wel een koordje in, maar als het zit dan zit het.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 16:02

Ik heb een winterjas van Harry's Horse en die is heel goed waterdicht en ademend. In de zomer is ie wel warm, maarja, het is ook een winterjas.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 17:06

Ik heb een jas van de ANWB (Human Nature) Die is echt ademend en waterdicht. Ideaal dus. In de kraag zit een capuchon die je er af kan ritsen. Hij is niet gevoerd (ja wel van die hele dunne stof maar er zit niks in)
Helaas geen rijsplitjes maar ik rol hem naar binnen om en dan kan ik er prima mee rijden.Omdat er ook een taillekoord in zit staat het ook nog normaal. Hij was 99,= in de uitverkoop bij de ANWB-winkel in Sittard.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 17:12

Ik heb een regenpak van Mountain horse aangeschaft. Heb het regenpak alleen nog niet uitgeprobeerd, kan je mijn ervaring erover dus nog niet vertellen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 18:01

Ik heb Kyra K. jassen, vind ze heerlijk, zomeruitvoering en winteruitvoering, maar er zijn bodywarmers beschikbaar die als wintervoering voldoen... Ook de service vond ik erg goed, er was een zijrits los geraakt en ze hebben me een nieuwe jas gegeven en die ter studie gehouden.

Op dit moment is er hier een 'sale' op waterdichte en zomerjassen e.d.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 18:12

Drizabone (spreek uit: Draizaboon), DE australische waxcoat. Licht, winddicht, waterdicht, zweet niet. Gaan tien jaar mee zonder onderhoud. Kosten ƒ600,00. Let op neem de light coat, daar is wat moeilijker aan te komen, maar is veel comfortabeler. Neem een overmaat, dan kun je eronder aantrekken wat je wilt.
Ik heb er ondertussen al jaren een, onlangs een nieuwe gekocht, ik wil nooit meer andere.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 20:26

Ik heb een Italiaanse paardenjas van het merk Tattini. Is een 3-in-1 jas. Binnenjas is van fleece, hier kun je de mouwen vanaf ritsen en gebruik ik als zomerjas. Buitenjas is wind en waterdicht en ademend. Als ik aan het rijden ben heb ik meestal alleen de binnenjas aan (krijg het nogal warm van mijn pony Knipoog ) en verder op stal rits ik ze weer in elkaar. Ik heb er f425,- voor betaald. Hij is er in zwart/grijs (die heb ik) en in grijs/donkerrood.

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 09:44

Ik heb ook verschillende KyraK jassen, maar die zijn niet super waterdicht. Nu heb ik een reflecterende jas van de politie, super waterdicht EN ademend. Daarnaast erg veilig. Oke, het voldoet niet aan de laatste mode grillen, maar ik blijf zo droog (van de zweet en regen).

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 13:06

Ik heb een Happy Valley 3-in-1, geweldige jas, heerlijk warm, met uitneembare voering, winddicht....waterdichtheid valt alleen wat tegen.
Als je echt een dikke bui op je kop krijgt wordt je wel nat, maar dat heb ik liever dan een regenjas aan..

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 16:51

Ik heb 2 (correctie: na mijn ongelukje nog maar 1tje) waterdichte BR's, de Kyra's zijn ook fijn maar hadden dit jaar geen leuke kleuren en modellen.

BR ben ik zowiezo errug tevreden over, ze zijn niet kapot te krijgen!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 17:04

Ik heb een buitensportjas van het merk SprayWay. Goretex, dus idd ademend en toch waterdicht, en hij draagt heerlijk. Geen rijsplitjes maar die mis ik ook niet, wel vrij prijzig (fl 600 uit mijn hoofd), en een mooie jas. Buitensportzaken zijn dus ook aan te raden.

edit
je kunt er ook een fleece inritsen
/edit
_________________
Mijn herinnering!
Ik teken een wankel paard
en denk aan liefde

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lielle op 2001-11-20 09:30 ]</font>

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 23:22

Heb 2 jassen van The North Face , is een merk voor bergbeklimmers, ademend & waterdicht met uitritsbare fleece( polartec ) , jas zelf is gemaakt van van Goretex. Hebben zo'n omhoogritsbare rits & passen over het zadel, hoewel ze niet voor paardrijden gemaakt zijn natuurlijk. Ik vind ze heel comfortabel .Te koop bij outdoor winkels. Jassen van Kyra K vind ik nogal zweterig. Van Anky & Musto ( zeilmerk ) heb je ook goede jassen .

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 09:01

hai,

ik heb een jas van het ruitergilde (eigen merk) 150,- en super waterdicht, niet zo dik en heerlijk om mee te rijden.

zelfs na het wassen nog waterdicht!

ook heb ik een jas van een ander merk (wel paardenmerk) en die is nog een stuk dunner.
alleen het nadeel van beide jassen is datje er niet super veel onder aan kan trekken want dan voel ik mij net een sneeuwpop.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers