Bedreiging, hoe sterk sta ik?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Bedreiging, hoe sterk sta ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 13:08

Een niet zo leuk verhaal, ik wil er niet te veel op ingaan, maar ik wordt bedreigd door mijn ex-vriend met wie het 8 maanden uit is.

Hij belt me constant, scheld mn voice mail vol en stuurt sms berichten. E dan geen hoe gaat het met je verhalen.

Vannacht was voor mij de druppel, ik werd vanmorgen wakker met het bericht dat ie mij wil gaan vermoordensamen met zijn broer.

Hij doet deze bedreigingen altijd onder inloed van drank.

Wat kan ik doen, ik ben bang dat als ik naar de politie ga er niks gedaan wordt en hij nog agressiever/ gekker word.

Iemand met ervaring? Politiemensen mischien.
Ik ben echt helemaal op en ik slaap gewoon niet meer.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:10

Misschien moet je de berichten aan de politie laten zien en laten luisteren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:11

Je moet in ieder geval aangifte gaan doen.
Reken niet op al te veel hulp van de politie alleen, die komen pas in actie als het echt fout gaat. Maar als jij aangifte gedaan hebt, dan kan daar nooit wat van gezegt worden.

Verder moet je het negeren, er niet opin gaan dat is wat hij wil bereiken. Stel je ouders en directe omgeving ook op de hoogte.
Een bedreiging hoeft niet altijd serieus te zijn, maar wees wel voorzichtig en op je hoede, beter voorkomen dan genezen.

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:11

Aangifte doen! Alles bewaren wat je nog hebt van de bedreigingen.
Hij pleegt een strafbaar feit. De politie is verplicht hier proces verbaal van op te maken.

Veel succes!!

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 13:13

Ik heb mijn omgeving er van op de hoogte gestel en ik negeer het ook, echt uit pure angst. Het domme is dat ik het een en ander gewist heb, ook gewoon van pure angst. Ik wil het niet meer zien en horen.
Ook voor aangifte ben ik veel te bang

laura1979

Berichten: 574
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:13

of een ander telefoonnummer aanvragen dan ben je in ieder geval van de telefoontjes en sms-jes af

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 13:15

laura1979 schreef:
of een ander telefoonnummer aanvragen dan ben je in ieder geval van de telefoontjes en sms-jes af


Ben ik ook zeker van plan, alleen ben k bang dat ie dan mn ouders gaat lastigvallen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:23

Aangifte doen! In je eentje begin je hier niets tegen. En bang zijn dat hij wraak neemt moet je dan maar op de koop toe nemen. Als je niets doet, weet je ook niet waar en wanneer dit ophoudt. Dan kun je maar beter actie ondernemen. Hij heeft je helemaal in zijn macht nu, dat kan toch niet de bedoeling zijn?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:24

Vraag in ieder geval bij je telefoonprovider stalkingsformulieren aan!
Als iemand meld dat hij/zij gestalkt wordt dan is het meestal zo dat je een ander nummer kunt krijgen. Maar je kunt ook altijd een onderzoek laten instellen. Je krijgt dan formulieren binnen waarbij je verschillende dingen moet invullen (tijdstippen van gesprekken en dergelijke)
Jouw telefoonprovider neemt dan contact op met de provider van de stalker en deze krijgt een dringende brief dat er stalkingspraktijken zijn gesignaleerd. Gaat deze persoon nog door dan wordt hij afgesloten.

En aangifte doen zou ik ook zeker doen!
Er is tegenwoordig toch een nieuwe wet mbt stalking?

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:27

Ik zou echt aangifte doen. Hoe bang je ook bent.
Hij zal er echt niet mee ophouden als je het hem vriendelijk vraagt.
Meestal is de drempel tussen dreigen en het echt doen behoorlijk hoog.
In de meeste gevallen schrikken ze van de politie die aan de deur staat al zo dat ze er mee ophouden. Er zijn weinig mensen die graag een strafblad willen hebben. Als jij niks doet zal hij er zeker mee doorgaan.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:32

Of je wil of niet,je moet hier echt aangifte van doen en de politie is verplicht hier een proces verbaal van op te maken!

Misschien is het wel mogelijk een gesprek met hem aan te gaan,waarin je hem duidelijk kan vertellen dat je niet blij van wordt,en als hij hier niet mee stopt andere stappen zal ondernemen!
Echt waar je meid,je moet hier iets mee gaan doen,dit kan kan en mag niet wat hij doet!
Heel veel sterkte,liefs Lundi -xxx-

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 13:32

Het is bij mij ook het ongeloof, wie doet nu zoiets?? Het was zo'n normale jongen.
Ik ben van meninng dat aangifte zeker zin heeft maar ik ben zo bang voor de gevolgen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:32

Idd echt aangifte doen. Doe dit niet alleen maar ga samen met iemand die je vertrouwd en die er ook het een en ander van weet..
Als je niks doet houd het ook niet op, en neem aan dat je zo niet verder wilt..

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:36

Boomerang schreef:
Ik ben van meninng dat aangifte zeker zin heeft maar ik ben zo bang voor de gevolgen.


En wat zullen de gevolgen zijn als je niets doet? Stel dat hij zijn dreigementen in de praktijk wil brengen? Als je aangifte doet, heb je het iig zwart op wit staan, dan zijn er iig mensen die van die bedreigingen weten.

Een kennisje van mij heeft pas geleden iets soortgelijks meegemaakt. Haar ex heeft moeten voorkomen en heeft een straf gekregen. Niet dat hij daar zwaar van onder de indruk was (hij schijnt haar nog steeds niet te kunnen loslaten), maar hij is nu wel bekend bij politie en justitie. Gaat-ie weer over de schreef, dan weten ze hem te vinden.


[Edit] typen lukt niet vandaag Boos! [/edit]
Laatst bijgewerkt door Karin op 29-01-04 13:37, in het totaal 3 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:36

aangifte doen, telefoonnummers veranderen.........

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 13:38

Hij heeft al een strafblad voor rijden onder invloed en mishandeling, zal dit dan opnieuw meewegen?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:39

Rijden onder invloed zal in deze zaak niet echt meewegen, gok ik. Maar mishandeling en bedreiging liggen dicht bij elkaar...

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:40

Wat voor gevolgen,ik neem aan dat hij na een waarschuwing van de politie niet door zal gaan!
Zorg dat je eerlijk bent bij de aangifte,bewaar je smsjes die je nog hebt en laat deze ook zien als bewijs!
Er zijn misschien ook wel mogelijkheden dat je zijn nr kan blokeren,en anders een klacht indienen bij de provider van je teleffon zodat die zijn nr voor jou kunnen blokeren!
Ik kan me best voorstellen dat geschrokken bent van zijn nare berichten,maar dit hoef jij niet te pikken hoor!
Sterkte van Lundi -xxx-

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:44

Ik kan me voorstellen dat je bang bent dat hij helemaal doorslaat als je aangifte doet. Toch iig van iedere 'actie' van hem een notitie door de politie laten maken en het liefst gewoon aangifte doen. Mocht er dan ooit iets voorvallen waarbij jij daadwerkelijk in gevaar bent, dan is de politie er wel wat sneller!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:53

Houd een dagboek bij van elk woord dat hij je zegt en elke actie. En aangifte doen. Ze snappen bij de politie heus wel dat jij bang ben en dat ze niet bij 'm langs de deur moeten gaan met een opgeheven vingertjes en een "niet meer doen!"
Als hij een strafblad heeft met 'mishandeling' erop zullen ze het waarschijnlijk gelijk een stuk serieuzer nemen. Kom op, want zo stopt dit niet, je moet er echt wat aan gaan doen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:59

Mijn ex pakte het altijd anders aan....... (hij had grote discotheek in den haag, en daardoor regelmatig bedreigd) Jij mij bedreigen???....... ik bij jou op stoeppie en jou laten zien dat dit niet handig is..........!!! Ikzelf ben daardoor wat anders dan andere mensen. Op het moment dat iemand mij zou bedreigen, dan heeft diegene echt een probleem, maargoed dat is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd. Ik heb altijd een grotere mond gehad als mn tegenstanders en heb me dus nooit laten bedreigen, ik heb altijd gezegd Kom maar!! Anders kom ik wel naar jou toe!! en keik (bb) leef nog steeds!

Beste is gewoon aangifte doen............

Ik kan hier zo kwaad om worden........ getver misselijk mannetje!

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 14:05

Het gaat hier ook om een horecaman Gijsenkim, vandaar dat ie me vast nog harder aanpakt.
Maar ik besef heel goed dat dit moet stoppen, die vervelende gevolgen komen er toch wel...
een troost hij woont 125 km bij me vandaan

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:15

Beetje stom van m, want hij heeft dan dus meer te verliezen als jij........ jij kan een blauw oog oplopen, hij raakt zn zaak kwijt.... als horecaondernemer mag je namelijk niet verzeild raken in een mishandelingzaak........ vergunningen zijn op naam

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:15

als je aangifte doet staat het zwart op wit dat hij je lastig valt. Doe je dit niet dan kan hij altijd zeggen dat het niet waar is, dan is het jouw woord tegen het zijne... Hoe eerder je aangifte doet, hoe beter!

Bij een aangifte gaan ze toch niet meteen naar hem toe? Dan maak je gewoon melding van zijn daden. Alles wat hij daarna flikt meld je bij de politie en dat wordt in je dossier geplaatst. Ga naar het bureau en overleg daar over hoe jij en de politie het verder aan kunnen pakken. Als hij een strafblad heeft voor mishandeling zullen ze je zeker moeten helpen!

En inderdaad nummer veranderen. Laat je ouders ook een geheim nummer nemen als je bang bent dat hij hen lastig gaat vallen.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:24

Ik zou aangifte doen en een andere telefoon aanschaffen.

suscces