nee dit is geen misselijke grap maar keiharde werkelijkheid.
Gisteravond hadden we de paarden binnengezet en eten gegeven zoals altijd om 21u, naar huis gegaan en op tijd naar bed. We lagen er nog niet koud in 21.30u toen beneden mijn mobiel ging... naja als het belangrijk is bellen ze nog wel een keer... en vervolgens ging andy zn mobiel.... foute boel...
Dus ik zie stal staan bij gemiste optoepen en bel terug.... accuut naar stal de paarden liggen beide plat met koliek... sjiiiiiitttttt....... dus hup trainingsbroek aan en naar stal maar we waren al te laat 21.45u , toen we aankwamen waren ze allebei al dood. Zo onwerkelijk die stilte.
Veearts was al gebeld maar die was nog onderweg. Ze lagen echt precies hetzelfde...... ogen open, benen gestrekt en met hun rug tegen de muur, echt zo vreemd.
De veearts kon weinig meer uithalen maar heeft nog wel gekeken of hij iets kon ontdekken en de symptomen die hij zag wezen op acuute vergiftiging... maar waarvan.... inmiddels waren Monique en Marco ook op stal (die kreeg ik in eerste instantie niet te pakken, zul je net zien).
Marco2 andy zn menmaatje was er inmiddels ook en die heeft op advies van de VA de politie gebeld want opzet wordt niet uitgesloten. Dit is te toevallig en vrijwel onmogelijk dat 2 paarden op exact hetzelfde moment exact dezelfde verschijnselen krijgen en op exact hetzelfde moment overlijden.
Ik had voor mezelf al meteen besloten dat Tjo naar Utrecht zou gaan voor Onderzoek, jezus wat kun je nugter zijn op zo'n moment. Moon wilde dat niet. Maar ook de politie vind het een hele vreemde zaak en heeft alles in beslag genomen waar ze die dag mee in aanraking zijn geweest en de stal is tot nader order verboden terrein tot de recherche is geweest.
Inmiddels waren er al veel mensen gearriveerd (godzijdank anders was ik meteen ingestort) die hebben geholpen de paarden uit de boxen te halen (incl de VA en de politie die echt tot laat in de nacht zijn gebleven) want die moesten met spoed naar Utrecht. Ook Satour moest mee anders zou er beslag op worden gelegd en moest hij alsnog gaan. Dit omdat dit een hele vreemde zaak is. Tjo wordt zowizo open gemaakt en indien nodig Satour ook. Moon kreeg dus even 2 klappen te verwerken.
Tjo lag al in de trailer toen besloten werd dat ze samen gingen. Gelukkig hadden we een open aanhanger staan waar ze op pasten en met geleidebrief van de VA en politie zijn we op weg gegaan. Moon ging niet mee maar ik vond dat ik ze niet " alleen " kon laten gaan. In Utrecht zijn we super opgevangen door de mensen daar en zijn ze bij Patalogie van de wagen gehaald. Ow wat breekt je hard als je je trots en zaligheid daar zo op die aanhanger ziet liggen zonder zieltje erin.
Het takelen heb ik maar ff de andere kant op gekeken maar Andy heeft ze met Marco allebij naar binnen begeleid tot in de koelcel.
En dan moet je weer naar huis .........
Vandaag moet er een heleboel geregeld worden dus ik probeer me groot te houden maar dat lukt niet echt. Half 4 waren we thuis en de tranen willen maar niet stoppen, heb amper geslapen en alleen maar liggen malen. Waarom Tjo, waarom Sloerie...... wat nu..... leegte...
Voor iedereen die ons al via telefoon en sms gesteund heeft en vooral ook in levende lijve, bij deze alvast enorm bedankt. We hadden het zonder jullie niet gered vannacht.
Nooit meer...
Nooit meer die grote stralende ogen
Nooit meer die hinnik als je aankomt
Nooit meer die vragende blik wordt het bak of bos?
Nooit meer je zware hoofd op mn schouder
Nooit meer ff lekker knuffelen
Nooit meer lekker tutten, maantjes knippen, scheren
Nooit meer jouw warme lijfje tegen me aan
Nooit meer voeren of naar stal
Nooit meer lekker paardjes buitenzetten
Nooit meer samen de M1 halen of klasse 2
Nooit meer ..... wij
Samen zijn jullie nu voor altijd, zonder vevelend draadje ertussen, lekker spelen op de groene wei..... wacht op ons......
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...