Anticonceptie-middelen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Anticonceptie-middelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 11:27

Op t moment gebruik ik géén anti-concenptie, maar aangezien ik een nieuwe vriend heb ga ik er nu toch wel weer overna denken.
Maar... de pil is dus niets voor mij, dus ik ga me nu "orrienteren" in andere middelen.
Nu vroeg ik me af wat de niet-pil-gebruikers dan gebruiken.
En natuurlijk wat de ervaringen ermee zijn.

Ik zit zelf een beetje te twijfelen tussen een spiraaltje of zo'n staafje in je arm. (weet niet meer hoe het heet.)

Dus ben erg benieuwd wat er eigenlijk nog meer mogelijk is.
En wat jullie ervaringen met jullie anticonceptiemiddel is.


sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:31

Prikpil

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:33

Ik gebruik nu al een tijdje de Nuvaring. Het bevalt mij uitermate goed! Je voelt het niet, je vergeet het niet, geen bijwerkingen kortom helemaal top OK dan!


Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:40

Ik heb ooit voor school eens een bespreking moeten doen over het staafje (was toen nog niet erg bekend), en er waren toch wel vrij veel negatieve kantjes aan, vrouwen werden nog zwanger, maandstonden bleven uit, of kwamen ineens, onregelmatig dus.. Hopelijk is dit ondertussen al verbeterd...

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:42

Titsia schreef:
Ik heb ooit voor school eens een bespreking moeten doen over het staafje (was toen nog niet erg bekend), en er waren toch wel vrij veel negatieve kantjes aan, vrouwen werden nog zwanger, maandstonden bleven uit, of kwamen ineens, onregelmatig dus.. Hopelijk is dit ondertussen al verbeterd...


Met het staafje wordt je niet meer ongesteld, dus je kleine controlle valt ook weg. Een kennisje van mij had er een, dat ding was na een maand al verschoven.
Het gebeurd vaak dat ze in de bloedbaan terecht komen. In mijn woonplaats worden ze al niet meer gezet vanwege het grote gevaar.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 11:45

Die nuvaring, hoe werkt dat precies?
Ken het wel, maar niet helemaal precies..
Moet je toch ook zelf doen zeg maar? 3 weken erin en dan eruit, en dan wordt je ongesteld toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:47

Nathalie schreef:
Die nuvaring, hoe werkt dat precies?
Ken het wel, maar niet helemaal precies..
Moet je toch ook zelf doen zeg maar? 3 weken erin en dan eruit, en dan wordt je ongesteld toch?


Nuvaring krijg je in een verpakking voor 3 maanden. Je brengt 1 ring in, laat die 3 weken zitten en haalt hem eruit. Je kan een week ringloos blijven en dus gewoon ongesteld worden, of je kan doorgaan met de volgende ring en je periode overslaan.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:59

Hou je wel in de gaten dat al bovengenoemde middelen niet beschermen tegen soa's?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: Anticonceptie-middelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:00

Nathalie schreef:
Op t moment gebruik ik géén anti-concenptie, maar aangezien ik een nieuwe vriend heb ga ik er nu toch wel weer overna denken.
.


Wat zou je denken van "good old" condooms?

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:02

Sjuimpje schreef:
Hou je wel in de gaten dat al bovengenoemde middelen niet beschermen tegen soa's?


Geen een anticonceptie middel, op het condoom na, doet dat.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:03

Ik hoorde laatst op de radio dat de prikpil toch wat minder is dan verwacht...
Je krijgt in een keer een hoop hormonen binnen en het ene lichaam reageert daar beter op dan een ander lichaam Scheve mond

Mag ik vragen waarom de pil niks voor jou is?

En hou er idd rekening mee dat deze middelen niet beschermen tegen soa's en met een nieuwe lover zou ik altijd wel ff voorzichtig mee zijn.

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:05

Met een nieuwe lover lijkt t me t beste om in het begin double dutch te doen. Haha! (Dus condoom en pil)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 12:10

Tuurlijk. Maar het kan altijd fout gaan mét condoom, en tja.. daar heb ik niet echt zin in.
Pil werkt gewoon niet bij mij, ben een maand of 10 aan de pil geweest maar dat is niets voor mij, mag t sowieso ook niet meer van de Huisarts en van mijn moeder.
Als je precies wilt weten waarom moet je maar PB'en...

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:35

Nathalie schreef:
Tuurlijk. Maar het kan altijd fout gaan mét condoom, en tja.. daar heb ik niet echt zin in.
Pil werkt gewoon niet bij mij, ben een maand of 10 aan de pil geweest maar dat is niets voor mij, mag t sowieso ook niet meer van de Huisarts en van mijn moeder.
Als je precies wilt weten waarom moet je maar PB'en...


Het kan altijd fout gaan bij alle voorbehoedsmiddelen. Er bestaat altijd een kans op zwangerschap, dat moet je je goed realiseren als je eraan begint. Al denk ik dat jij dat maar al te goed weet.

Ik heb trouwens nu de mirena. Een spiraaltje met lichte hormonen.
Het plaatsen is een regelrechte hel!!!! Ik heb nog nooit zo'n pijn gehad. Maar als die eenmaal zit kan je er 5 jaar meedoen zonder enige klachten.

In jouw geval zou ik voor de prikpil gaan. Ben je gelijk 3 maanden beschermt en hoef je niet iedere dag aan de pil te denken.

Ben benieuwd wat je kiest Lachen

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:45

Sjuimpje schreef:
Hou je wel in de gaten dat al bovengenoemde middelen niet beschermen tegen soa's?


Helemaal met Sjuimpje eens!!
Gebruik een condoom!!!
Ik wil niet als zwartkijker overkomen maar mijn exvriend ging vreemd.
Wat heb ik in de rats gezeten en wat voel je je vernederd tijdens zo'n AIDS test.
Ik had het geluk dat er niets aan de hand was, maar je hoort verhalen...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 12:51

Zoals ik al zij, ik gebruik ook zeker wel een condoom. Ben daar allemaal wel voorzichtig mee.

En Manda, prikpil.. ik weetniet, ik ben al zo bang voor spuiten en dan moet ik elke 3 maanden een spuit halen. Bloos!

Eigenlijk vraag ik me af wát nu t veiligst is? Of is het allemaal even veilig?

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:51

Boomerang"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Hou je wel in de gaten dat al bovengenoemde middelen niet beschermen tegen soa's?


Helemaal met Sjuimpje eens!!
Gebruik een condoom!!!
Ik wil niet als zwartkijker overkomen maar mijn exvriend ging vreemd.
Wat heb ik in de rats gezeten en wat voel je je vernederd tijdens zo'n AIDS test.
Ik had het geluk dat er niets aan de hand was, maar je hoort verhalen...
[/quote]

En aangezien jij ook behoorlijk wat vriendjes hebt in een jaar lijkt het me idd gewoon het verstandigst... Niet dat jij wat hebt ofzo, maar je weet maar nooit. En een (nieuwe) vriend is ook niet altijd eerlijk en kan ook iets hebben zonder het te weten.

Dubbele bescherming lijkt me dus toch het beste. Prikpil en condoom, dat raad ik je aan Knipoog

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:55

Nathalie schreef:
Zoals ik al zij, ik gebruik ook zeker wel een condoom. Ben daar allemaal wel voorzichtig mee.

En Manda, prikpil.. ik weetniet, ik ben al zo bang voor spuiten en dan moet ik elke 3 maanden een spuit halen. Bloos!

Eigenlijk vraag ik me af wát nu t veiligst is? Of is het allemaal even veilig?


nuvaring, pil, prikpil, implanon (staafje) is allemaal even veilig

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:06

Nathalie schreef:
Zoals ik al zij, ik gebruik ook zeker wel een condoom. Ben daar allemaal wel voorzichtig mee.

En Manda, prikpil.. ik weetniet, ik ben al zo bang voor spuiten en dan moet ik elke 3 maanden een spuit halen. Bloos!

Eigenlijk vraag ik me af wát nu t veiligst is? Of is het allemaal even veilig?


Goed zo Haha!

Volgens mij is een prikpil een intramusculaire injectie. In je spieren dus. De pijn valt dan best mee. In je arm voel je er haast niets van, in je bil doet harstikke zeer Haha!

De mirena is het veiligst vind ik. Je bent dubbel beschermt. Het spiraaltje zorgt ervoor dat een eitje zich niet kan nestelen en de hormonen maken het baarmoederslijmvlies dikker waardoor de zaadjes er moeilijker doorheen komen.
Als je dan ook nog eens een condoom gebruikt ben je driedubbel beschermt Haha!
Tuurlijk heb je hier ook een kans op zwangerschap, maar das bij alle zoals ik al zei.


Het plaatsen van zo'n ding is alleen zo vreselijk dat ik je dat echt niet wil aandoen

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:07

Die nuvaring hé; komen daardoor wel nog hormonen vrij en hebben die veel invloed op je ??

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:16

Ik heb een implanon en na een half jaar tijd zit hij nog steeds op zijn plek, kan je zelf controleren want hij ligt gewoon onder je huid.
Ik word nog wel ongesteld maar wel onregelmatig en het duurt maar 3/4 dagen.
Als ik jou was zou ik er ook een condoom bij gebruiken idd voor de SOA's
het is je eigen gezondheid.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:06

Maudje schreef:
Die nuvaring hé; komen daardoor wel nog hormonen vrij en hebben die veel invloed op je ??


Nee bijna niet. Het komt in zulke kleine hoeveelheden vrij dat je er niets van merkt.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:21

Ik heb altijd de pil geslikt maar daar ben ik mee gestopt en gebruik nu niks meer.
Heb dus ook geen ervaringen met andere middelen.

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:22

Ik gebruik al bijna 10 jaar de pil, nog steeds dezelfde. Heb er geen problemen mee, ook nog nooit vergeten ofzo.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:27

Ben ook iemand die geen pil mag nemen, niet meer in ieder geval. Heb verscheidene geprobeerd en mijn lichaam reageert er averechts op. Ik kreeg ongeloofelijke migraine aanvallen en mood swings, ging hyperventileren en tot overmaat van ramp heeft het mijn bloeddruk een aantal maanden geleden tot gevaarlijke hoogte laten stijgen (zat tegen een trombose aan). Ik ben 26 en de dokter vond mij toch wel wat te jong om nu al mijn lichaam door die pil te laten aantasten dus ik mag er niet meer aan. Ben er nu 2 maanden vanaf en voel me al stukken lekkerder in mijn vel. Het enige probleem is nu welke anticonceptie kan ik straks gaan gebruiken. Op dit moment mag er niks in mijn lichaam komen en doen we het the old fashioned way (condoom Knipoog ).
Maar ik heb al wel met mijn huisarts afgesproken dat ik toch wel weer iets extra's wil. Hij adviseerde in het geval van vrouwen die geen pil mogen of kunnen verdragen, het spiraaltje omdat dat zonder hormonen werkt en de nuvaring. Met de implanon had hij nog minder ervaring en zou voor mij ook geen optie zijn omdat je nog steeds met afgifte van hormonen zit.
Als jij dus, net als ik, niet tegen de hormonen kan, dan zou ik voor het spiraaltje gaan (kan 5 jaar blijven zitten) en voor de zekerheid ook de condoom gebruiken. You never know... met nieuwe vriendjes Knipoog

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Denise_, _San87_, Anoukjuuuhh, EmptyWords, femkepien, fokfanaat, Geerten, Keizerinnnn, Knollboll, noordje, Selina, senna21, Tatjanaa, xdesix, Zira1994 en 49 bezoekers