Ad-aware

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Ad-aware

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 12:38

Kent iemand dit programma? Want ik moet tegen 18februari voor een jury(GIP) uitleggen wat dit juist programma juist inhoudt, aangezien ik niets van computers ken, is dit voor mij niet zo een simpele opdracht. Dus als iemand het programma moest kennen, of mij gewoon er wat documentatie van kan geven OK dan! Heb het zelf al gedownload, maar daarmee ben ik niets, hij scant dus dacht eerst een virusscanner maar dat is het niet..
Hopelijk kent iemand het wel

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:40

Ik gebruik het dagelijks om mijn computer te scannen op virussen. Stuur Sypheron eens een pb, hij kan je er wellicht meer over vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:44

Adaware scant je pc op backdoors, tracking cookies enz. Als je meer wilt weten moet je maar even een PB tje sturen. Ik kan het je wel uitleggen.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:34

Ad aware herkent en verwijdert spyware van je computer. Dit zijn dus (simpel gezegd)
geen virussen (je virusscanner herkent ze niet) maar lastige programaatjes die in de achtergrond meedraaien, kijken wat jij allemaal bezoekt, je computer openzetten voor nog meer lastige programmaatjes die zichzelf installeren, je homepage veranderen, ineens een nieuwe zoekbalk toevoegen, pop-ups maken etc etc..

Ad aware (letterlijk vert, je bewust zijn van advertenties) is dus een heel handig programmaatje. Nog veel handiger vind ik Spy Bot, ook zoiets.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 19:59

nog iemand, of is hiermee alles gezegd?

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:09