Longeren met elastiek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Longeren met elastiek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 12:02

Mn paard moet zn rug meer gaan gebruiken maar als we longeren met touwtjes dan gaat ie zich teveel opkroppen en loopt ie niet met zn neus over de grond. We doen dan de touwtjes tussen zn benen door de bitringen naar de laagste ringen van de singel.
Ik had laatst heel even geprobeerd met de touwtjes tussen zn benen, door de bitringen en over zn hoofd, zoals een halsverlenger vast zit zeg maar. Toen liep ie helemaal met zn neus over de grond zonder dat de touwtjes inwerkten. Maar ik zat te twijfelen of ik niet iets verkeerd deed, t lijkt me dat touwtjes teveel inwerken en begrenzen als ie zn hoofd omhoog doet, dus dacht ik misschien kan ik met halsverlenger/elastiek longeren..
Kan dat? Of weet iemand iets anders waardoor ie zn rug goed gaat gebruiken tijdens t longeren?

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:06

ik ben geen fan van een elastiek... en paard kan hierop gaan hangen en kan dus vreselijk op de kop gaan lopen.
wel ben ik heel tevreden over een pessoa tuig. hierdoor komt de achterhand er meer onder, gaat je paard zijn rug beter gebruiken en wordt hij echt nagefelijk. op een pessoa kan een paard ook niet hangen

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:25

Ik ben het niet helemaal eens met lissy.
Ik ben namelijk wel een fan van een elastiek zowel met
longeren als onder de man. Door het elastiek niet door de benen te halen maar ze aan de zijkanten te bevestigen begrens je het paard. Het is wel een vereiste om je paard goed voorwaarts te houden. Hierdoor kunnen ze ook niet gaan hangen Pling

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:27

Ik heb ook een tijdje met elastiek gelongeerd. Dat ging altijd goed, maar leverde net niet het gewenste resultaat.
Nu longeer ik regelmatig met een Pessoa. Is meer werk met optuigen, maar het werkt dan ook beter.
Wat mij betreft dus het Pessoa-gebeuren.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:32

Ik vind een elastiek ook waardeloos,
ipv dat ze leren het hoofd te dragen, worden ze aangemoedigt om in het elastiek te gaan hangen. Hier worden ze taai van en ze vallen op de voorhand.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:36

Ik ben geen elastiek-voorstander. Ik zou gaan voor pessoa of een gogue

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 12:44

Hmm ok, pessoa is een beter idee dus haha, dan ga ik daar even voor kijken!