In memorium: mijn lieve Tigra :+:

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

In memorium: mijn lieve Tigra :+:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 00:49

Pfoe, het is alweer jaar geleden dat mij lieve schat mij moest verlaten Verdrietig

Sommigen van jullie zullen je deze topics nog wel kunnen herinneren:
[AM] Het einde van Tigra nadert... Verdrietig
[AM] Tigra is niet meer.....

Ik kan me alles nog herinneren alsof het vandaag is gebeurd...

Ik mis haar nog elke dag, ik wens haar nog elke nacht weltrusten en ik kijk ook nog vaak naar haar foto's. Ik kan met recht zeggen dat het de liefste hond is geweest voor mij. Soms is er ook nog steeds die traan over m'n wang...

Soms heb ik moeite met kleine 'onzinnige' details te herinneren... en dan ineens betrap ik mezelf erop dat ze me te binnen schieten met een grote glimlach op m'n gezicht. Ik kan nog steeds lachen als ik er aan denk hoe zachtjes ik ook kon doen met de koelkastdeur of de deur van de voorraadkast, al lag ze in de diepste slaap, hup, daar stond ze dan weer te kwispelen naast me Vingers aflikken Of als ik met haar naar het bos ging, de glinstering in d'r oogjes sprongen er vanaf Lovers

Nog steeds heb ik erg veel moeite met het feit dat ik haar nooit meer zal zien, voelen, ruiken, aanraken... Maar ik ben blij dat ik m'n herinneringen heb en mijn hart die haar nog elke dag voelt. Ik zou er veel voor geven om haar nog één keer mee te maken, maar helaas zal dit alleen in m'n dromen zijn, want mijn zoektocht bij de Rainbow Bridge zal nog lang op zich laten wachten.

Maar helaas, het is niet anders... mijn lieve schat is niet meer... Maar ik ben haar dankbaar dat ze mij als baasje heeft uitgekozen en haar liefde, vreugde en trouw heeft gegeven, ik zal haar dankbaar zijn voor altijd Lovers

Afbeelding
Afbeelding

28-08-'94 - 29-01-'03

Do not stand at my grave and weep.
I am not there, I do not sleep.
I am a thousand winds that blow,
I am the diamond glints on the snow.
I am the sunlight on ripened grain,
I am the gentle autumn’s rain.
When you awaken in the morning’s hush,
I am the swift uplifting rush
Of quiet birds in circled flight.
I am the stars that shine at night.
Do not stand at my grave and cry,
I am not there, I did not die…


Dag lieve meid, tot ooit Verdrietig

bren

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 01:11

sterkte meis,is erg moeilijk,
heb 2 jaar geleden zelf mijn hond in laten slapen,
die ik al 16 jaar kende,erg moelijk om te denken
dat je hem nooit meer zal zien niemand die je blij tegemoet komt.
sterkte!!!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 07:16

ja, ik kan het me nog heel goed herinneren. Je gedichten indertijd hebben zo vreselijk veel indruk op me gemaakt.. en we hebben nog een tijdje gpb't.
Heel veel sterkte vandaag *knuf*

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:33

Jeetje alweer een jaar geleden. De tijd vliegt echt voorbij.. Sterkte meis, tigra heeft het geweldig gehad bij jou.. vergeet dat niet...

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:02

sterkte meid Ach gut

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:04

Een jaar geleden alweer... Het blijft verdrietig en je zult het waarschijnlijk ieder jaar op deze datum weer even wat moeilijk hebben. Maar volgens mij heb je het inmiddels wel een plekje kunnen geven, of niet?

Knuffel van mij in ieder geval! Ach gut

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:04

Dat het alweer een jaar geleden is...heel veel sterkte!

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:06

sterkte meid!

Samantha_

Berichten: 10804
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:07

Sterkte ermee Mayo. Ach gut

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:53

Jeetje, ik ga er bijna van huilen...Verdrietig
Sterkte meid...Ach gut

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:57

Meid ik weet hoe jij je voelt heb hetzelfde gehad met mijn poppie je blijft ze altijd missen sterkte

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 19:29

Thanx lieverds, heel stom, de hele dag gaat het best oké, dan ineens toch die tranen... Verdrietig

Ik heb net een klein bosje bloemen voor haar gekocht en die samen met een kaarsje bij haar foto neergezet. En net als vorig jaar op haar sterfdag legt de sneeuw een dekentje over haar grafje...

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:35

De tijd gaat ontzettend snel en kan niet geloven dat het alweer een jaar geleden is.... Sterkte meis....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:39

Sterkte Marjolein... *knuffeltje*

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:47

Tja, herkenning.

Ik heb meestal wel vrede met het feit dat hij overleden is. Denk vaak aan hem terug met een glimlach. Maar toen hij precies drie jaar dood was, had ik het weer erg moeilijk. Jeetje wat miste ik mijn vent toch.

Veel gehuild, het is niet eerlijk.

Sterkte hoor!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:53

Volgens mij zat ik toen pas net op Bokt, dus ik denk dat de gebeurtenis me toen ontglipt is...

Even goed: Sterkte.
Het is inderdaad moeilijk... Scheve mond

Fijn dat je met een lach aan haar terug kan denken, hopelijk blijf je dat altijd doen Lachen

Sterkte er mee

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:00

Ik weet wat je voelt Ach gut
Ik geloof ook dat wel dat het verdriet slijt .....
maar op moeilijke momenten zoals een dag als deze .....
kan het opeeens allemaal teveel zijn Verdrietig
Ik vind het zelf een waardevol geschenk om op deze manier aan je dierbaren te denken.
Heel veel sterkte meis....

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:52

je verhalen hebben toen ook veel indruk op me gemaakt. Tis heel duidelijk te lezen hoeveel ze voor je heeft betekend en nog steeds betekend. Het is mooi dat je zo´n goed vriendje hebt gehad! Wij zijn 2 jaar terug ook onze hond kwijtgeraakt. We kwamen thuis van vakantie en toen stond de mevrouw van het pension huilend op de stoep met een brief in haar hand. ´s middags zijn we de andere hond wezen halen, die alleen achter was gebleven en een blikje as Verdrietig Dat soort dingen vergeet je NOOIT meer....een van de ergste dagen uit mn leven...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 23:54

Thanx Lovers

Ik heb er op zich vrede mee, wetende dat ze ernstig ziek was en d'r laatste dagen gingen ineens erg hard. Ik weet dat m'n meisje nu geen pijn meer heeft en daar ben ik erg blij om, maar nog altijd is het niet eerlijk dat ze zo jong moest gaan... Aan de andere kant ben ik allang blij dat ik haar in m'n leven heb mogen hebben.

Het blijft nog vaak onwerkelijk als ik wakker wordt, dat ze er niet meer is en dat ik haar weltrusten zeg zonder dat ik haar een knuffel kan geven. Maar van binnen is ze gelukkig altijd bij me Lovers

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:55

Goh, ik kan me niet voorstellen om één van mijn honden te moeten verliezen. Ik denk dat ik dan helemaal 'gek' wordt. Ben blij met je verhaal. Eens zal ik ze ook los moeten laten, de jongste van de VIJF is nu 7 jaar oud....... Sterkte met je verlies...

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 03:42

Vorig jaar zat ik nog niet op bokt dus had de berichten nog niet gelezen..

Maar ik zit nu te type met een grote waas voor mijn ogen, ik het alles gelezen en heb er echt om moeten huilen Verdrietig

Mijn hond is pas geopereerd, ze had kanker bij haar tepels.. Ik wil haar nog niet kwijt, ze is ook nog maar zo jong, ze heeft nog lang niet alles gezien wat ik haar WIL laten zien.. Ik kan nu alleen maar hopen dat het niet terug komt bij haar..

Ook al kende ik Tigra niet, de manier waarop je alles schrijft over haar.. Zo vol met liefde, je moet echt veel van haar gehouden hebben en nog steeds natuurlijk.
Maar gelukkig heb je je herinneringen aan haar en zul je haar weer zien bij de regenboogbrug Lachen

Groetjes

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 07:42

Sterkte meid. Je verhaal roept zoveel herkenning op. Jouw Tigra lijkt erg veel op onze Trix. Alleen was hij donker gekleurd. Prachtige diepe bruin kleuren met zwart. Maar de oortjes het bekje en de rest lijken erg veel. Onze trix werd 24 jaar. Nog altijd als ik bij mijn moeder kom is er die bank waar hij altijd lag. En gek genoeg, voor mij ligt ie daar nog steeds. Ik kijk nog altijd uit waar ik ga zitten.

Sterkte nogmaals.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 08:37

Ik wens je veel sterkte Ach gut En ik weet zeker dat het hondje altijd bij je zal zijn.....veel succes met het verlies.

Josjeuh

Berichten: 25
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 09:43

2 jaar geleden heb ik ook mijn mooe lieve hond mickey moeten afgeven
hij was bij mij sinds mijn geboorte en ik vond altijd troost bij hem als ik het nodig had Huilen
ik mis hem noiu nog steeds en ik weet dus wat je doormaakt Verdrietig
maar hij blijft altijd in onze harten bestaan Schijnheilig

Gentle_Giant

Berichten: 2058
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 09:49

Veel Sterkte toegewenst Ach gut