Pfff...aanrijding gehad...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Pfff...aanrijding gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 10:35

Gister (28 jan) sneeuwde het zo. Maar ik had muziekrepetitie. Dus ik dacht, laat ik het toch maar proberen. Ik heb mijn collega saxofoniste opgehaald en we zijn zachtjes op pad gegaan.
Toen we op de dijk reden zag ik een vrachtwaqgen stilstaan. En een auto erachter, al met gevarenlichten knipperend.
Dus ik ga al zachtjes remmen (zo'n 50 meter ervoor). Dat moet toch op tijd zijn zou je denken. We naderen de auto, met een snelheid van ongeveer 20 km per uur en ik rem nog steeds zachtjes. OK dan!
Tot we er wat dichterbij komen en ik wat harder ga remmen.
Schiet mijn auto ineens in de slip. Ik schrok me rot! Ik probeerde nog tegen te sturen en heb mijn rem losgelaten. Die auto kwam ineens heel dichtbij, dus ik gooide mijn stuur om. Dat hielp helemaal niets, we gingen nog steeds richting auto, allen nu schuin (soort van travers zeg maar...)
En ineens....een mega harde klap, ja hoor, ik was er achterop geknald. Verdrietig

Gelukkig had niemand wat, alleen schade aan de auto (ik heb 'm pas 2 maanden en die mensen 3 weken). Huilen
Alles is op papier gezet en verder moet de verzekering het uitzoeken.

Pfff....ik zat helemaal te shaken, ben me echt rotgeschrokken.
Maar goed, straks toch maar even naar de dokter, want ik heb toch wat last van mijn nek en schouders. Ook de plek van de gordel doet erg zeer.

1 ding heb ik wel geleerd, met sneeuw rij ik niet meer!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:40

jeetje,meid
Je schrikt je dood he!
pak even een lekkere bak warme thee of chocomel en bel een vriendin op en lucht daar je hart nog een keer,dat helpt hoor!

en sterkte bij de dokter! hopelijk valt het mee! Ach gut

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:41

Ik ben blij dat ik deze situatie een keer gehad toen ik nog les had.
Daar heb ik toch veel van geleerd.
Je auto reageert zo totaaal anders als het glad is.

Sterkte ermee igg.

:evaw:

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:42

Oh jemig, je schrok je vast rot Scheve mond Gelukkig niets ernstigs

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:53

erg fijn die sneeuw!!

iig beterschap

Wienna-M - ZZZwaar
Djarin - L1
Alie Z

BloemBloem

Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:59

Wat een verhaal zeg.
Ik vond het vanochtend ook maar niks om in de auto te stappen.
Maar ja wat moet je dan?
Sterkte iig

Witney
Berichten: 169
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:07

Zo zeg. Best eng! Toen mijn moeder en ik in de auto zaten waren we ook bijna aangereden..... dus ik weet hoe het is! zonde van je auto trouwens!

Suc6 ha Knipoog

xxx natal

Friendship Is Like A Glass, HandlE It WitH CarE oneS it'S brokeN it'S harD tO reparE!!

PeOpLe wHo dOn'T LikE CaTs MusT hAVe BeEN MoUSe In A PrEvIOuS LiFE!

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:10

Ow bah! Dat is wel schrikken Scheve mond Het is idd erg verstandig om even langs de dokter te gaan.

Sterkte!

:brr:

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:41

Ja dat is je hart in je keel situatie.

Ik ken het, jaren terug was het zo glad en ik moest er uit de dieren moesten eten en naar de schapen op het land(werkte op kinderboerderij) midden op de weg tolde een auto, het was zo glad dat ik nooit optijd kon stilstaan terwijl ik stapvoets reed.

Wel had ik gelukkig de keuze of hun (2 personen) of geparkeerde auto's, gemikt op het laatste. Ik stond net optijd stil volgens mij kon je er geen handdoek meer tussen hangen.

Toch rij ik nog steeds met alle weersomstandigheden auto. Kijk of je straks als je een beetje bent bijgekomen samen met iemand kan rijden die je vertrouwd, neem desnoods met dit weer een autorijles.
Er is natuurlijk een verschil bij jou was het boem en bij mij net niet. Maar ook ik had grote angst, maar ja dieren staan te wachten op voer hooi en een wak hakken in het ijs voor drinken.

Ik weet niet wat jou situatie of toekomstplannen zijn, maar er komt helaas een keer dat je in dit weer wel zou moeten, paard,kinderen of ouders ziek ik noem maar iets.

Dat van de gordelplaats is gekneust maar laat zeker je nek en schouders nakijken.
Het is zonde van de auto's maar gelukkig is niemand zwaar gewond.
Veel beterschap.

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:43

ow dat is eng zeg
Hopelijk is je pijn in je nek en schouders snel over

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:44

jeetje das schrikken!!

ben je al naar de dokter geweest?
beterschap!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 11:47

Ik ben net terug van de dokter. Zoals bluestar al zei: 1 gekneuse rib van de gordel.
Verder uitgerekte spieren in mijn nek en schouders. 3 dagen rust houden en maandag weer gaan werken.
Morgen wordt volgens de dokter het ergste. Leuk vooruit zicht dus....

Zo meteen moet ik naar de garage. Voor de verzekering. Dat is 7 km rijden, met de auto. Ik zie er best wel tegenop.....
Maar goed, het is niet zo glad meer als gister en er is gestrooid.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Pingel

Berichten: 59
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:49

Ik geloof graag dat je je rot geschrokken bent. Je hebt wel goed gehandelt. Rem los en tegen sturen maar dan moet je wel ruimte hebben. Als je zo dicht bij een andere auto bent kunje niets meer. Hopelijk valt de pijn mee. Vooral je nek in de gaten houden hoor! En de plek van de gordel: dat is wel logisch dat zal een mooie kneuzing zijn! Beterschap! Knipoog

Pingel

Berichten: 59
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:50

Kijk maar uit, er komt nog genoeg sneeuw!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:17

Ik heb gisteren ook een aanrijding gehad!

Heel banketstaaf. Ik reed rechtdoor op een 80km weg. Het stoplicht was op groen voor mij dus ik rijd gewoon door. Net voor het stoplicht heb je ook een baan voor linksaf en daar stond een hele rij auto's. Nou net voor ik die rij auto's voorbij ben komt er voor de voorste auto van die rij ineens een auto tevoorschijn!

Een bestelbusje had bedacht dat hij toch de verkeerde kant opging en wilde dus vanaf de tegemoetkomende weg een u-bocht maken terug. Mijn rijrichting op dus. Buiten dat dit dus absoluut niet mag heb je er ook niet genoeg zicht voor als er een hele rij auto voor je neus staat.
Ik ben keihard op de rem gegaan maar ja met een vaartje van bijna 80 (gelukkig rijd ik altijd rustig) houd je er niets meer aan.

Gevolg: mijn hele bumper/koplamp en motorkap in elkaar!
Gelukkig geen gewonden maar toch... (nou ja ook mijn nek is wat stijf nu hoor) Ik heb geen last van de gordelplek maar ik kon me natuurlijk behoorlijk schrap zetten tegen het stuur waardoor ik niet al te hard in de gordel klapte vermoed ik.

En het frustrerende is dat de tegenpartij (die dus op alle fronten fout zat) een lease-auto had en dus nu al een vervangende auto heeft terwijl ik nu zonder auto zit.

Baal er echt stevig van hoor.

Hoop dat de schade meevalt aan mijn auto en dat het vlug gemaakt kan worden want ik zit nu wel zonder vervoer.
En de tegenpartij rijdt vrolijk verder.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 12:29

Echt balen ja. Ik moet zo naar de garage. Ik krijg ook geen vervangend vervoer voorlopig
Ik kan er nog wel mee rijden, maar allen overdag, mijn licht is kapot.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:40

He gadver dit weer is echt zo onvoorspelbaar, met het gevolg dat er allemaal aanrijdingen zijn
Gelukkig zijn er geen ernstige gewonden, maar de schrik is zeker zo erg. Die angst blijft je waarschijnlijk wel even achtervolgen Verdrietig
Probeer er niet voor weg te lopen maar jezelf te dwingen om ook met dit weer, in de auto te stappen, heel veel sterkte!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 12:41

Ik ga zo op weg. Over een uurtje....
Duim voor me.....

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:05

Doen we!!
Laat je ons weten hoe het gegaan is Lachen

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:10

Sterkte verder met je? Ik hoop dat het neit erg is allemaal..

Ja gister durfde ik ook niet met die sneeuw is echt gevaarlijk we waren onderweg maar zijn recht omkeert gegaan zelfs op de snelweg lag een laagje met sneeuw we reden op de snelweg 50km maar liever op ons gemak naar huis dan met spoed, want dan kan je veel meer ellende veroorzaken en niet alleen voorjezelf maar ook voor anderen..

Sterkte..

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:18

Ik vind het autorijden met dit weer ook maar niks, bij ons is de straat niet gestrooid en ik ging met de fiets al bijna onderuit Boos!

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:11

Pingel schreef:
Ik geloof graag dat je je rot geschrokken bent. Je hebt wel goed gehandelt. Rem los en tegen sturen maar dan moet je wel ruimte hebben. Als je zo dicht bij een andere auto bent kunje niets meer. Hopelijk valt de pijn mee. Vooral je nek in de gaten houden hoor! En de plek van de gordel: dat is wel logisch dat zal een mooie kneuzing zijn! Beterschap! Knipoog


Tegensturen moet je nu juist niet doen, dan verlies je helemaal de macht. Wel heel naar om mee te maken zeg maar ook wel goed dat je toch weer de weg op moet want zo kom je wel over je angst heen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:21

He jakkes, wat ontzettend vervelend voor je.
Denk je alles onder controle te hebben, gebeurt er zoiets.
Goed van je dat je toch meteen weer de weg op gaat.

Gisteren ging het hier ook flink tekeer, heb ook bijna een bocht gemist Knipoog
En tot mijn grote verbazing kwam ik ook nog een auto met paardentrailer tegen.
Ik mag toch hopen dat er "grote nood" was en dat het niet om een sukkel ging die toch nog zo nodig even naar een lesje moest ofzo Scheve mond
Hoewel, aan de snelheid te zien (hard !) was het dus wel zo'n sukkel, hij was nl. op de terugweg naar huis......

Heel veel beterschap Ach gut

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:36

Hè getsi, dit soort dingen zijn echt akelig; je ziet dat het fout gaat en je kan niks meer doen Scheve mond ...
Sterkte en ik hoop dat de pijn toch wel snel voorbij gaat Ach gut !

Kaj, als jij geen schuld hebt aan de aanrijding, moet het volgens mij mogelijk zijn om een huur auto te krijgen; de verzekering van de schade veroorzaker moet dit dan betalen! Informeer er eens naar bij je eigen verzekeringsagent! Jij ook sterkte Ach gut !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 15:00

Nou, ik ben weer thuis....heelhuids.....
Ik heb echt de heenweg zitten shaken.Ik vond het doodeng, terwijl er allang geen sneeuw meer lag.

De schade is geschat op ongeveer 900 euro. Hij moet op 3 delen opnieuw gespoten worden, nieuwe koplamp, uitdeuken en een nieuwe bumper. Dat viel dus behoorlijk tegen. Verdrietig

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Patriesje en 33 bezoekers