De weg lijkt wel een ijsspiegel!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

De weg lijkt wel een ijsspiegel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 09:43

Vanmorgen mijn dochter weggebracht naar haar stage,wat een geglibber op die wegen zeg!
Normaal rijd je het in 7 minuten heb er nu ruim een uur over gedaan!
Het was echt spiegelglad!
Ik ga de deur niet meer uit,tenminste niet meer met de auto!
Sneeuw is leuk,maar niet als je met de auto weg moet!
Mensen doe voorzichtig!
Groetjes Lundi


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 09:48

Ik ben ook thuis aan het werken.
Veenendaal -Zoetermeer is niet leuk met dit weer.
Er staat totaal iets van 30 km file de groeten.
De trein reed hier ook niet vanmorgen.

:evaw:

LadyDi
Berichten: 56
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Heusden gem Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 09:49

Ja dat heb ik ook gehoord.En er waren al veel files niet gek hoor.
Helaas moet ik een half uurtje rijden voor ik op stal ben.Ben benieuwd hoe lang ik erover ga doen.
Sneeuw is leuk zolang je idd niet met je auto weg hoeft, maar ja ik heb alle tijd vandaag. Knipoog

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 09:58

Boos! Ik heb 2 uur gedaan over 45 km!!! Normaalgesproken doe ik er een uur over.

Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 09:58

hmm... ik moet vanmiddag nog naar het paard... 8 km over achterafweggetjes met een scootertje Scheve mond

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:06

Ik ben blij dat ik niet gegaan ben, er staat 25 + 13 kilometer file! Dat is precies de helft van de afstand die ik moet rijden.

:evaw:

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 10:10

Er was om 9 uur op nieuws dat er vandaag het grootst aantal files allertijden was!

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:20

We kwamen gisteravond terug van springles (dus met de trailer erachter Scheve mond ), net midden in de sneeuwbui. We deden over een stukje waar je normaal hoogstens een kwartiertje over doet nu bijna een uur. Je zag echt helemaal niets en het was hartstikke glad.

Toen we bijna thuis waren lag er vlakbij een hele scherpe bocht een dikke melkkauto in de sloot Wow!. De chauffeur zei dat de auto propvol met melk zat en hij er niks meer aan kon houden, gelukkig had hij zelf niets (zei hij tenminste). Gelukkig zit er vierwiel aandrijving op onze auto, anders had het nog veel langer geduurd. Ik was echt zo opgelucht toen m'n paardje weer in haar box stond.

BloemBloem

Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:02

Vanochtend stond er 500 km file over heel Nederland en wie stond
er nog meer in een file. Ik dus!!!!!!! Niet grappig, maar ik ben gelukkig veilig maar wel te laat op school gekomen. Ga morgen naar Jumping Amsterdam (ook met de auto) en we vertrekken in de ochtendspits hoop dat het weer dan weer een beetje normaal wordt

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:34

Hier nergens last van Haha! Er ligt niet eens sneeuw op de weg, het heeft ook niet erg gesneeuwd hier, alleen wat kleine buitjes.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:39

Ik vind het ook niete cht prettig om over een ongestrooide sneeuwweg te moeten rijden...althans, het rijden gaat wel, maar het remmen is elke keer weer een verrassing!

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:38

Ik ben er ook doorgereden vanmorgen Scheve mond Eerst een half uur mijn auto sneeuwvrij gemaakt.
Daarna vertrokken van bij mijn vriendje moest ik naar mijn oude manège, langs binnenbaantjes. Verschrikkelijk glad! Ik reed een stukje op de hoofdbaan maar moest dan een zijstraatje inslaan. Hoewel ik zo traag als een slak reed, want ik kon gelukkig goed remmen op de gestrooide hoofdbaan, ben ik de zijstraat ingegleden. Gelukkig geen tegenliggers of geparkeerde auto's, want ik schoof van rechts naar links naar rechts om dan weer mooi links rechtdoor te rijden! Verward Toen ik mijn eigen auto weer onder controle had, viel het mij op dat je in de sneeuw bijna alleen sporen zag van geslipte auto's. Ik heb even geslikt en ben dan tegen 15km/u maximum de straat doorgereden.
Aan de manège was het nog erger en dan nog parkeren >;) Dat leek eerder op glijden tot je auto besloten heeft om stil te staan en daar dus ook maar blijven staan. Er was toch niemand zo zot als ik om toch eens langs te komen bij de paardjes.
Dan van manège nog naar huis. 20 kilometer door de sneeuw, maar hoofdzakelijk gestrooide grote wegen, dus dat is nog goed afgelopen! OK dan!
Maar vandaag vertrek ik toch niet meer met de wagen. Straks wat gaan wandelen met de honden en dan een paadje strooien rond het huis om mijn paard te wandelen. De rest van de dag blijf ik lekker binnen *LOL*

You touched my heart you touched my soul. Goodbye my friend.
~Snifje: 09/07/1989 - 08/06/2005~
~Baloo: 01/04/2004 - 11/02/2006~

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:16

Was gisteren ook net niet meer op tijd thuis, binnen een kwartier was alles wit.

Kom ik bij ons op de straat de hoek om glibber ik zo de stoeprand op!

Bbbrrrrr, ben helemaal geen held dus heb mijn auto in de eerste beste lege plek gegooid en ben het laatste stukje gaan lopen Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:31

Ziek Ik had vanochtend ook tot 2 keer toe mijn hart in mijn keel zitten. Twee keer op een rotonde wilde de achterkant van mijn autootje een andere kant op dan de bedoeling was Haha! En dan rij je nog met een slakkegangetje in zijn 1 over die rotonde. Gelukkig reageerde ik instinctief goed door tegen te sturen en het gas en vooral de rem Tong uitsteken los te laten. Maar mijn hemel.......... de combi sneeuw, auto en ik rijden probeer ik liever toch te voorkomen in de toekomst Ziek

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:39

Moest vandaag op de scooter naar mijn werk, dat was echt erg.
Helemaal omdat ik natuurlijk net een hersensschudding gehad heb, stukje van 20 min bijna anderhalf uur over gedaan.
Maar wel heel aangekomen gelukkig.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:02

bij ons in de straat zijn ze niet met zout rondgekomen dus tja, woon in doodlopend straatje met een flinke berg, die vooraf gaat door een bocht volle moed met de brommer vertrekke, patat direct op mijn gezicht, dan de bus proberen te nemen bleek dat er iets verder op de baan een ongeluk gebeurd was, dus de bussen konden niet door, ik op stap dan maar, 5haltes terug dacht ik wel een bus vast te krijgen, vergeet het maar!! van 8uur tot halftien op een bus staan wachten Boos! dan met iemand meegereden, was op mijn stage om iets na tien, leuk leuk... Haha!

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:03

Ja, grrrrrrrrrr, rotwinter, er is nu nik saan om een paard te hebben, haha.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:56

Ik vond dat er slecht gestrooid was in de Haarlemmermeer. Ik ging met paard en trailer de Rijnlanderweg af en er lagen ri Nw- Vennep nog echt sporen sneeuw, terwijl dat toch een doorgaande weg is.
Het was niet glad maar ik heb wel voorzichtig gedaan.
Verder op was veel beter gestrooid.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:56

Kooouuud... op die fietspaden hier strooien ze niet, ben vanmorgen op mijn fietsje naar school gegaan en een aantal keer flink op mijn snufferd gegaan.. en die mensen maar lachen Boos! !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:18

Van mij mag die sneeuw wegblijven. Bij de tsllaing waar ik sta wordt niet gestrooid en dat is me toch een potje glijden als je pony ijzers onder heeft!!
Doodseng gewoon

Rona, Linanda en Oackly

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:24

Wat ben ik blij met een auto met voorwielaandrijving! Ik heb gisteren en vandaag de nodige slippartijen gezien, en ook remmen moet ik zelf met beleid doen.
Intussen is in Amstelveen de sneeuw weer gesmolten. Paardrijden zal er wel niet van komen omdat de bak waarschijnlijk nog vol ligt met sneeuw.
En als je paard dreigt onderuit te gaan met de sneeuw/ijs/gladheid, dan zou ik hem lekker laten staan. Op stal kan hij namelijk geen been breken!

Je suis Charlie.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:46

Ik weet het, ik heb de ervaring al meegemaakt....
[VvdD] Pfff...aanrijding gehad...

Naar de paarden kan (mag) ik even niet van de dokter. Maar ik denk dat ze ook een dagje op stal blijven vandaag. Het is niet anders....

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:49

ik ben helemaal kapot, heb de hele dag in de harde sneeuwbuien moeten rijden, vol met zeugen...en biggen
dat is echt geen pretje!!
ik moest nl in de buurt van boxmeer zijn
hopeloos daar!!!
auto's in sloten, een bulkwagen zat vast en stond in de weg Scheve mond
auto tegen een bus... teveel om op te noemen !

als je gewoon rustig en gecontroleerd rijd, dan gaat het bijna altijd wel goed
mensen die te haastig zijn, te hard rijden en te dicht op anderen rijden, of te laat remmen bij kruispunten, die veroorzaken de ongelukken!
khoop dat het morgen beter is, vandaag konden de strooiwagens het niet bijhouden

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:54

Citaat:
mensen die te haastig zijn, te hard rijden en te dicht op anderen rijden, of te laat remmen bij kruispunten, die veroorzaken de ongelukken!


Hier ben ik het dus echt niet mee eens. Sorry. Ik ben gister op een andere auto geklapt. Ik had een remweg van 50 meter en ik reed 25 km per uur. Niet echt te hard dus. En toch ben ik op die auto geklapt. Waarom? Mijn remmen blokkeerden en ik had geen controle meer.

Dus zeg zoiets niet, want het slaat helemaal nergens op. Sorry hoor, maar ik kan me hier echt kwaad om maken.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:15

okej ik had erbij moeten zeggen MEESTAL !
want in 80% van de gevallen is het wel zo !
en als je moet remmen met glad weer, dan moet je pompend remmen, en niet ineens vol de rem intrappen !
en ga mij niet vertellen dat ik niet weet wat auto rijden is, want ik zit de hele week elke dag de hele dag op de weg.
maar ik had het gewoon anders moeten formuleren,
want meestal is het de eigen fout van de bestuurder.
en ik weet als geen ander dat een ongeluk in een klein hoekje zit hoor.maar vandaag heb ik zoveel auto's in de sloot enzo gezien, en in alle gevallen waren het de zogenaamde sportieve(vlugge) auto's, vaak met jonge gastjes
die missen de ervaring met dit extreme weer .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: marloesxx, maxie, mukkes en 44 bezoekers