Gelijk weer happerig..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Gelijk weer happerig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:11

Ik kan Lucky sindskort (maandag!) een beetje normaal longeren (hij begint het eindelijk door te krijgen!. Maar nu wil ik hem dan belonen als hij klaar is met een brokje of wortel..
Dit hebben we een hele tijd niet gedaan omdat hij zo happerig werd maar ja nu waren we (en zijn we) natuurlijk heel trots op hem.. Maar zodra hij een brokje worteltje of wat dan ook heeft gehad wordt hij gelijk zo happerig..Als je hem wilt aaien bijten enzo..Maar om te straffen ben je alweer te laat omdat het al gebeurd is...

Hoe kan ik hem belonen zonder dat hij happerig wordt?? Met je stem reageerd hij niet echt op en klopjes vind hij vaak eng (schrikt hij van.) Tips??


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:13

Citaat:
Maar om te straffen ben je alweer te laat omdat het al gebeurd is...

Hoezo dat?
je paard bijt en dan geef je hem toch direct een giga optater, daar hoeft niet meer dan een halve sec. tijd tussen te zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:27

zodra ik wil uithalen met mijn hand om hem een lel te geven is hij al weg...

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:27

Clickertraining? Dan voorkom je ook dit gedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:29

Heb jij hem niet vast dan?
Mijn arm is langer dan 50 cm en als ik een zweepje heb nog veel langer Extreme duivel
Zoiets pak je toch meteen aan, voor je het weet blijft het niet bij happen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:36

Hij doet het dus niet altijd..in de bak heb ik hem vaak los, laat hem naar mij toe komen om te belonen..hap en weg is tie...
Maar het gaat er dus om hoe ik hem op een andre manier kan laten zien/vertellen hoe trots ik op hem ben...
Aan clickertraining heb ik ook al gedacht maar ik denk dat ik die clicker elke keer vergeet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:40

Je kunt hem alleen belonen met een aai en de stem. pas op stal wat lekkers.

Maar ook al laat je je paard naar je toe komen, dan rol je automatisch meteen de longeerlijn op korte lengte, dus heb je je paard vast als hij bij je is, dus kan nog steeds niet weg, want jij weet dat er kans in zit dat hij dit doet, dus zul je daar altijd!! atent op moeten blijven en daar consequent!!! naar moeten handelen.

Want 1 keer wel streng en de andere keer niet, is zielig omdat je paard dat niet snapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:43

meestal als ik er op tijd bij ben krijgt hij of een lel of ik knijp in zijn oren..ook pak ik weleens zijn bovenlip...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:46

Je bent vaak te laat met slaan, maar wel op tijd met knijpen Verward
En of je paard oren bijten en bovenlip knijpen nu direct associeertmet het bijten?

Maar goed de rest van bokt mag tips gaan geven, ik heb de mijne gegeven. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:50

het hangt er net vanaf...kijk in zijn oren knijpen dat deed ik op stap (wilde hij nog weleens bijten)dat doet hij dus niet meer. maar ik ben wat later met richten met slaan (komt dooor mijn ogen) zal het misschien daaraan liggen..

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:38

Par wordt altijd beloond met een stemhulp of een kroel.

Snoepjes zijn leuk, maar geef ik liever gewoon voor de lol, als ik ze voor belonen ga gebruiken verwacht ze straks iedere keer iets lekkers als ze eens wat goed doet.
*Zie haar als tilstaan tijdens het rijden, snoepie!!! Haha! *

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:11

Ik zou toch een andere manier van belonen zoeken.
Want straks kun je dat happen weer af gaan leren.
Mijn paard heeft het ook.
Maar hij doet zijn oren in zijn nek en loopt me gewoon omver omdat hij dat snoepje wilt.
Hij krijgt nu dus NOOIT meer een snoepje tijdens de omgang.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:19

Mijn paard was erg happerig, het is een tijd over geweest en nu is ie weer heel erg happerig, maar happen=klappen!

Hij is ook erg dingen aan het uitproberen met zijn mond: ineens heeft ie door dat ie kan knarsen op het bit en zonder bit, hij loopt erg te klooien met zijn tong (gewoon als ie in de paddock staat)
Zijn gebit is eind november nagekeken door een bekende paardentandarts en daar mankeert niets aan.

Ik denk dat het gewoon een fase is waar ie door moet, net als bij kinderen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:19

denk dattie aan het wisselen is. smurf......

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:21

is mogelijk Kim, Oosterboer (tandarts) zei dat ie grootendeels klaar was met wisselen, maar misschien zit er ergens nog eentje.
Vorig jaar kwam er een hengstentandje door en toen wilde ie een poos geen bit in, toen ie goed en wel door was weer wel....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:22

Maaruh, denk dat RK een punt heeft........ stoppen met snoepjes en beginnen met braahaaaf, grote meid-knul! Als ie hapt, slag voor zn harses, en dat stomme getrut van in oren knijpen/bijten.... das voor penniemeiskes,

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:24

ik kan niet eens bij zijn oren.... Haha! als ie een lel verwacht (zo slim is ie wel) doet ie snel z'n harses omhoog......

Maar ik ben wel snel van reactie en heb altijd een zweepje in m'n hand Extreme duivel

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:26

Ik denk ook dat je hem gewoon een lel moet verkopen als ie bijt.. dan maar wta later.. het fiet dat ie gelijk wegtrekt beteknd dat ie goed zat weet dat et nie mag!!
Denk dat dat toch de betse manier is!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers