Kleine kamer: tips voor fotocollage aan muur?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Kleine kamer: tips voor fotocollage aan muur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 08:01

Binnen 2 weken ga ik in mijn nieuwe huisje, op mezelf dus.

De indeling qua meubels heb ik al in mijn hoofd, alleen nog kijken of het in het echt ook goed uit komt.

Ik wil graag aan de muur (heb 1 'lange' muur) een collage hangen van allerlei paardenfoto's. Van de paarden die ik nu heb en gehad heb.
Ik weet alleen nog niet hoe ik dit het beste kan aanpakken, wat dus het leukste is in zo'n klein huisje.
Ik had bedacht: óf door het hele huis hier en daar een grotere foto (A4-formaat) óf op 1 bv. vierkante meter een soort collage met verschillende formaten lijst en dat op een leuke manier schikken aan de muur.
Ook kan ik nog kiezen voor 1 hele grote lijst en daarin zelf een collage maken met diverse foto's, wel denk ik dat dit 'rommeliger' staat.

Wat zouden jullie doen. De muur waar ik dit bedacht heb is zo'n 8 meter lang, maar er komen wel nog wat meubeltjes tegen te staan (dressoir, keukenkastje).

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 08:17

Tja,
ik hou niet zo van kale muren en aangezien ik niets leukers weet, en niets liever zie dan paarden... Bij mij hangen er aan elke muur dus wel lijsten met foto's.
Wel echt mooie lijstjes, voor een paar heb ik ook speciaal een op de foto afgestemde passe partout laten maken.

Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 08:42

Een klasgenoot van mij zij in blokken??

Dus ik denk dat ze bedoeld vierkante schilderijnen met collages erin en deze op een leuke manier verdelen over de muur. De grote van de schilderijen aanpassen aan de grote van de muur.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 09:07

Ik had laatst op tv een muur gezien met allemaal kleine fotolijstjes. Allemaal leuk langs/onder/boven elkaar opgehangen. Knipoog
Zag er erg leuk uit!

luxx

Berichten: 3503
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 09:20

bovenstaande tips; al heel erg leuk!
de mijne : maak kleuren kopieen van je foto's op wat dikker papier, kun je ze ook nog op laten blazen [groter maken] en die uitknippen en met speciale lijm [percol lijm] opplakken, dat is wand bekledings lijm.
deze tip is vooral leuk om bv een deur te bekleden, maar een [stuk] wand kan ook.
ik vind die kleine lijstjes tip erg leuk!
laat je ons weten wat het word? veel plezier!

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 09:33

Ik heb ook op mijn kamer een grote (gele) wand, waarop ik in allerlij dezelfde stijl houten fotolijstjes heb opgehangen met dierbare foto's er in Lachen Staat erg leuk!

Eén collage in een schilderij is ook leuk, maar staat idd wat rommeliger.

Vandaag even geen achterhaalde quotes

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:09

Wat ik gisteren in een restaurant zag en ik erg leuk vond:

een dieprode muur met gouden lijsten (echt van die schilderijlijsten) met daarin allerlei foto's. Gewoon een stuk of 10, vlak bij elkaar gehangen in het centrum van de muur zeg maar, erg gaaf!

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:14

Ik heb 1 kamer (studentenkamer) en ik heb aan alle beschikbare muren lijsten hangen met foto's. Boven mijn bureau hangen 3 lijsten van 18x25 met paarden foto's, aan dezelfde muur, maar boven mijn zithoek hangen 3 foto's 30x40 van Duvels hoofd, Estors hoofd en Jip zijn hoofd. En boven de kast aan de muur op de korte kant hangen (nu nog) 2 zwart-wit foto's, van Estor en van Duvel, van Jip moet die er nog komen.
En boven mijn bed, aan de andere lange muur hangt een foto 30x40 van Michel, een portret, maar dan met de spiegel gemaakt, dus hij staat er twee keer op, is echt heel gaaf. Het is de bedoeling dat daarnaast zo'n zelfde soort foto komt van mij, maar die moet eerst nog gemaakt worden.

Mijn advies is dus: Ik zou her en der verspreid door je kamer leuke foto's ophangen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, AnneMarijeP, Arlette1991, axel_1997, CharlieVM, femke_harley, Ffion, Marion_, Poekkie, Rox87, s1993, xChanelx en 62 bezoekers