B of L1?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:56

tja, voor hetzelfde geld is ie hartstikke rustig tijdens je L1 en gaat het super, maar het kan net zo goed dat ie je B verknalt, dus ik zou het gewoon proberen.. Als je genoeg wp hebt en de standaard oefeningen onder de knie, zou ik er gewoon voor gaan..


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:01

als je maar net genoeg winstpunten hebt, zou ik wachten met L starten. Voor hetzelfde krijg je een minpunt en moet je weer terug naar de B. In de B kan dat niet voor zover ik weet...

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:37

Ik zou gewoon naar de L1 gaan, dan moet je dr iets meer aan het werk zetten en dat kan ook wel helpen, mijn pony werd iig 'braver'.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:39

Ik zou gewoon L1 starten en als je mazzel hebt blijft ze rustig. Ik denk, hoe meer je indoor rijdt, hoe rustiger ze wordt. En je hebt al 14 wp, dan kun je echt wel over hoor!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:19

Idd gewoon naar de L1 gaan. Je pony kan net zo makkelijk gek gaan doen in B als de L1, alleen in de L1 is het nadeel dat je minpunten kan krijgen. Je moet haar scherp aan je been krijgen en zorgen dat ze zich helemaal op jou concentreert. Net wat Ctal zegt je moet der echt aan het werk zetten.

In ieder geval veel succes in de L1

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:07

Gewoon L1 starten als ze de oefeningen kent Dan heeft ze ook niet zoveel tijd om na te denken tussendoor

Een minpunt heb je echt niet zomaar en je moet er 5(of 10) hebben voor je moet degraderen. Ik weet niet precies hoeveel met dressuur, ik spring zelf alleen nog maar Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:19

Ik zou gewoon lekker L1 gaan starten, want net wat al eerder is vermeld, als je het in de B kan verknallen kan dat ook in de L1 gebeuren netzo als dat het juist wel goed kan gaan!
Gewoon verder gaan, anders kan je nooit in een hoger klassement gaan rijden Knipoog

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:09

ik zou gewoon L1 starten.
gewoon proberen

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:39

Inderdaad lekker L gaan starten. Zou het trouwens kunnen dat jij soms een beetje zenuwachtig bent en dat je paard dat van jou overneemt (sommige paarden zijn daar héél gevoelig op). Probeer dus zelf zo ontspannen mogelijk te blijven. Denk ook niet: ojee, als ze maar niet... Want dan gaat het juist mis. Veel succes in ieder geval en je weet het: oefening baart kunst!

Na de traan van verdriet, komt de glimlach van de herinnering...
Vaarwel lieve Cisco... Rust zacht meisje...

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:54

Je moet doen wat jij denkt dat het beste is!
In de L1 is alles sneller achter elkaar waardoor je pony misschien wta minder tijd hefet om zich heen te kijken en jij wat minder de tijd hebt om je druk over de dingen te maken die je pony eng vindt!
Ik weet niet hoever je in je training bent maar als je alle L oefening al onder deknie hebt dan zou ik wel naar de L gaan! Daar zitten al wat moeilijker dingen in die je misschien niet helemaal onder de knie hebt.
Ga gewoon vaak de proef oefenen die je wilt rijden zodat het in die bak gewoon bijna vanzelf gaat! het kan helpen!

heel erg veel succes!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:49

Zo vreselijk veel verschil zit er niet tussen het B en L1 hoor, ik zou het gewoon lekker proberen!

Succes! OK dan!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:24

Kun je niet mensen uit de buurt opbellen die een binnenbak hebben? Voor enkele euro's kun je mooi wat ervaring op doen. Lekker rustig in je eentje oefenen bijvoorbeeld! Werkt echt heel goed! En eens een proefje rijden!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:58

lekker l1 starten, en veel succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kreekie en 27 bezoekers