Hoevaak er al afgevallen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Hoevaak er al afgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 20:42

Ik vroeg me eigenlijk af hoe vaak jullie al van het paard gevallen zijn? en met ernstige gevolgen??

Ik ben er namelijk in 11 jaar nog nooit afgevallen Verward dus ik dacht is dat nou zo raar... ben benieuwd of er meer mensen zijn
En t is niet zo dat ik alleen makkelijke rijd, ik stapte vroeger (nu ook nog hoor Haha! ) echt op elke pony/paard... en ik ben alleen met springen soms BIJNA eraf gevallen maar dan kon ik nog net terug klimmen Bloos

is het zo raar dan geen een keer erafgevallen?
hoe zit het bij jullie? Haha! Haha! Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:45

Ik ben er met Par 2 keer afgevallen, 1 keer zonder zadel...was beetje dom van me ook geloof ik, en de tweede keer tijdens onze derde les *3 weekjes onder het zadel* toen we gingen galoperen schoot ze even uit haar slof en daarna met een noodstop in haar slof Haha!

Toen lag ik er al naast hoor Tong uitsteken

De keren voor Par, met mijn vorige pony dus zijn niet te tellen....mijn record was 3 keer in een uur...zegt genoeg zou ik zeggen toch? Schijnheilig

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:45

Ik ben in 8 jaar er zes keer afgevallen.
Dat vond ik al weinig maar nu ik jou hoor ben ik eigenlijk wel vaak gevallen Tong uitsteken .

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:48

ik ben in 7 jaar er pas 2x afgevallen en gewoon weer opgestapt! Vind het toch wel knap van mezelf

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:48

Bruine, zelf ingereden, nu 17 jaar 1x omdat een mountainbiker tegen ons op reed (wij waren in stap)
Schimmel....ontelbare keren !

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:48

ehm Haha! Haha! Haha! Haha! heeeeel vaak!
Op de manege ehm 3 x (hiervan 1x met springen) en ontelbaar x van mijn verzorgshetje. Hij gaat altijd hel hard galloperen op de terugweg en dan opeens met zn hoofd naar beneden om te eten. En dat gebeurt dan zo'n 10x achter elkaar, en als je dan zonder zadel zit op ene pony zonder schoft Haha! Haha!
maar gelukkig doet dat nooit zo'n pijn Haha!

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:49

Ik hou het niet meer bij Tong uitsteken Iig erg vaak ik schat iets van 15/20 keer...

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:50

In ongeveer 7 en een half jaar ben ik 2 keer gevallen.

1 keer een jaar geleden bij springen op een manegepaard. Ik ging in galop naar een hindernis, paard had wel een hele rare springtechniek waar ik mij niet aan had verwacht, ik verlies min evenwicht, wil me nog rechtrekken maar het paard draait plotseling weg en ik val met mijn benen voor haar in, waar dus ook nog eens heeft opgestaan, maar het bleef gelukkig bij een flinke blauw plek en wat schrammetjes

En enkele maanden later op Evita. Mevrouw had een week stilgestaan, en ik op mijn gemakje voorwaarts-neerwaarst en toen verschrok ze zich van de buren. Bok bok en ja hoor daar ging ik weer de grond op.

Ik hoop dat het bij deze twee keren blijft maar dat zal wel niet vrees ik Haha!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:01

Poeh dat heb ik niet geteld ofzo, maar van Vaan 2 keer.. een keer met springen toen hij weigerde en ik niet Haha!, en 1 keer toen ik eens wat ging uittesten.. (zonder zadel en alleen een touw om zn nek haha, toen liet ik me maar vallen want hij ging steeds harder galopperen en de rem deed het niet Schijnheilig ow ow dat was zo stom)

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:03

In deze 5 jaar.... 13x gevallen Scheve mond

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:14

Ik ben van arkada maar 1 x afgevallen, maar dat was mn eigen schuld. Ik wilde nl proberen of ik de grond kon raken. Ik raakte m bijna, en toen....boem, daar lag ik Haha!
Voor de rest ben ik vaak van pony's afgevallen die ik voor anderen moet rijden omdat ze vervelend zijn, en in het begin ben ik nog wel eens van manege pony's afgevallen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:31

Tot een paar jaar terug was ik er ook nog nooit afgevallen, totdat ik een jaar of drie geleden op een stomme manier (pony struikelde tijdens sukkeldrafje in het bos) half over de kop eraf gevlogen ben. Had niks, alleen modder op mijn knieën, en het paard ook Haha!
En toen een jaar of twee terug nog op een verpeste jonge D-pony geklommen, die tot dan toe met praam op (ruiter trok kin op de borst en kon zodoende ook de praam vasthouden) ingereden werd, niet slim dus van mij om te denken dat ik dat klusje in mijn eentje wel even zou klaren *LOL* , en ben terecht na 4 rondjes rodeo gelanceerd. Had braaf mijn cap op, stond er ook niet van te kijken en was gewoon mijn eigen schuld.
Tot nu toe mag ik niet klagen.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:37

Van mijn pony ontelbare keren Haha!
Ilana: nog geen tien keer
Ofir: nog geen vijf keer; maar de laatste keer was wel hard Scheve mond Een tip: val er nooit af als het vriest, de grond veert dan niet mee Boos!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:39

hmmm, ik ben begonnen met rijden op shetlanders... bij 30 keer vallen ben ik opgehouden met tellen Schijnheilig ... Ook door Andrew heb ik menigmaal in het zand/stof/gras en zelfs grind mogen bijten... Ben dus erg vaak gevallen en zal vast nog wel vaker vallen Haha! Op bepaalde dagen zit ik nu eenmaal wat minder vast in het zadel dan andere dagen Schijnheilig Maar tot nu toe heb ik gelukkig nooit iets echt ernstigs gehad, en hoop dat dat zo blijft... Beetje hoofdpijn en veel spierpijn, soms blauwe plekken en een enkele keer wat schaafwondjes... Rijd hierom wel consequent met cap!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:42

Van manegepony's ontelbaar keer. Van Arti al 5x (heb haar sinds eind juni Schijnheilig )

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:44

Hmm ERG vaak, idd ook op een shet, haha zonder zadel en pleuren maar Tong uitsteken Op manege pony's, ontelbare keren gevallen, maar nu kan ik bokken aardig uitzitten Haha!

Van allebei mn pony's ben ik nog maar 1x afgevallen, van de ene met springen en die ander met dressuur erg pijnlijk was dat tegen het hek aan.

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:44

Och zovaak. Heb een keer een paar dagen last van mijn rug gehad, maar verder eigenlijk niks ernstigs aan over gehouden.

Cool

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:45

in de 10 jaar dat k in t zadel (of blote paardenrug Knipoog) zit 28 x gevallen! maar ben dan ook wel zo tut die echt op elk paard gaat zitten .. naja bijna elke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:47

Ik echt al meer dan 100 keer denk ik. Heb een tijdje op verschillende paardjes gereden die nog wel eens een geintje uithaalden. Heb de meeste dingen al wel eens gebroken..

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:55

Erg vaak. Maar ja, ik rij niet zo vaak.
De laaste 2x waren wel goed pijnlijk. Ik ging voor de 1e x springen, het springen ging opzich wel goed, maar m'n vriendin had even niet gezegt dat die pony wel eens een scherpe bocht maakt na de hindernis. Toen ving ik mezelf op met m'n schouders en hoofd.
De andere keer was in het bos, de zelfde pony. Bleek dat hij ook bang voor water was en we kwamen een slootje tegen waar hij niet overheen wou. De 1ex ging het redelijk, ik zat niet helemaal meer zo als het moet, maar ik zat nog. De 2ex maakte die pony zo'n idioote sprong dat ik er half naast hing, nog een sprong er achteraan en ik lag er af. Nu op m'n heup en m'n hoofd.

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:59

Wow wat zijn er sommige mensen weinig gevallen dan!

Ik rij nu ongeveer 5½ jaar, en ik ben rond de 15 keer gevallen Knipoog
Gewoon van manegepony's Tong uitsteken

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:02

Ik rijd 11 jaar en ik ben al héél lang de tel kwijt Knipoog

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:13

Ik rijd nu 5 jaar en ben er 3 keer afgevallen. De eerste keer was het buiten toen schrok het paard waar ik op zat en ik viel er vanaf. Met mn scheenbeen tegen het hek van de bak auw auw... Tweede keer van hetzelfde paard, toen kwam er een fries ineen keer in volle galop op me afrennen en die van mij dacht ik spring opzij, ja en toen lag ik er aan de andere kant af. En de derde keer was heel lu**ig er kwam een ponytje op mij afrennen en het paard waar ik op zat dacht, dat pik ik niet en die ging stijgeren, en ik gleed er toen heel zacht vanaf haha

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:24

Ik ben nog nooit van mn pony gevallen Schijnheilig (dat ze nog niet onder het zadel is zeggen we er niet bij Tong uitsteken )

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:37

geen idee.. Heb er in die 11 jaar al zo vaak naast gelegen dat ik het niet meer kon tellen.. Ben nog niet van Simba gevallen (klop, klop) maar dat gaat ook vast nog wel een keer komen..