Aaarghh jury's!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Aaarghh jury's!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 11:04

Sorry hoor, maar moet dit ff kwijt. Ik had gister een ws in Pesse, ging echt zwaar kloten, ik zat er veel te laat op en hij was wat gespannen. 149 pnt volkomen terecht, was nie meer waard! Wat wil nou?? 2 na mij was me buurmeisje aan de beurt, dus ik ff proef kijken. Ging ook klote, achter de teugel, dan weer tegen de hand, niet vooruit te branden. Misschien klein wp tje, maar nie meer waard. Vond ze zelf gelukkig ook! Krijgt ze dr coupon terug.....179 punten!!!!!!!!!!!!! Nou ja zij vond het leuk maar absoluut niet waard. Hoor ik later dat die jury tegen iemand had gezegd dat ie het zon leuke combinatie vond! Ja hoor dus omdat zij een welthit onder dr kont heeft en er mooi rechtop op zit (dat is zo) krijgt zij 179 pnt voor een iets minder verrotte proef dan een ander! (ik was niet de enige, programma liep erg in en er waren er meer te laat)

Mmmm waar doe ik t toch eigenlijk voor!


Suzanne F.

Berichten: 48949
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 13:20

Ja met een mooie knollie ben je wel in het voordeel!! Dat merk ik met Lotje ook! Het oog wil ook wat! Mooi plaatje is in de dressuur ook belangrijk.

Maar ik geef toe dat de jurering soms erg vaag is wat dat betreft. Er moet vnl rijtechnisch gekeken worden.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 13:38

Ja rijtechnisch stelde het namelijk niet zo veel voor. Ze rijd met zulke wielen en nog is ie niet voorwaarts en hij loopt de hele proef te tandenknarsen daar wordt je niet goed van! En dat hoort die jury echt wel in dat hokje. Maar goed, moet me frustratie ff kwijt!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 14:20

Ja, helaas voor sommigen geven veel jury's al vaak een streepje voor aan de wat meer in het oog springende paarden.
Ik had dat ook altijd met mijn ruin en mijn hengst, met de ruin kan ik technisch gezien vele nettere proeven afleggen maar ik scoor minstens 10 punten minder dan de proef met mijn hengst. Goed, met de hengst knalt de proef wel meer maar er worden veel meer fouten gemaakt. En ik heb vorig jaar de test gedaan toen ik met de twee paarden in het L1 reed. Zelfde dag, zelfde jury en zelfde proef. Zelfde ruiter en twee verschillende paarden. Ruin nette proef, hengst mindere proef maar wel netjes genoeg. Punten ruin: 160, punten hengst: 178. Da's nogal een verschil.
Wat doe je eraan!?

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 14:51

Suzanne F. schreef:
Ja met een mooie knollie ben je wel in het voordeel!! Dat merk ik met Lotje ook! Het oog wil ook wat! Mooi plaatje is in de dressuur ook belangrijk.

Maar ik geef toe dat de jurering soms erg vaag is wat dat betreft. Er moet vnl rijtechnisch gekeken worden.
klopt, heb ik ook vaak. Boas heeft zelf veel uitstraling, als je die de ring in rijdt dan komt dr ook wat (al loopt ie nog zo slecht, gewoon van uitstraling)

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 16:25

Tja je doet er niks aan haha, das zo jammer!
Ik heb zelf met dit paard ook een keer 178 pnt gehaald en toen was ik ook helemaal niet tevreden, maar toen sprak de jury me aan en die vond dat ik de proef uit het boekje reed! Nou toen was ik meteen blij. Toen vroeg hij hoe oud me paard was, 3 en hij dacht 8! Dus hij hefet me toen beoordeeld op mijn rijden en niet op me paard. Dan win ik toch echt veel liever hoor!!!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:44

Hee ik was ook vanf 10 uur in Pesse,om inspiratie op te doen Haha!
Ik ben rond half twee weggegaan.
Had je toevallig Cor Jager als jury?

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Suzanne F.

Berichten: 48949
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:47

Gerrie schreef:
Hee ik was ook vanf 10 uur in Pesse,om inspiratie op te doen Haha!
Ik ben rond half twee weggegaan.
Had je toevallig Cor Jager als jury?


Dat is niet te hopen voor dr!!!! Haha! Haha! Schijnheilig
Dan zal je nog wel wat horen hier!! Schijnheilig

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:28

Tja mijn paardje heeft gelukkig ook wel uitstraling Haha! Op mijn eerste buitenwedstrijd met Mozart liep hij met zijn hoofd recht in de lucht Bloos , ik had echt een paal voor me neus Bloos! , en hij was heel moeilijk stuurbaar. EN maar hinniken en hinniken Schijnheilig . En ik had nog 149 punten *LOL* . Ik had voor die proef echt niet meer dan 135 verdiend

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 19:12

Suzanne F."]
[quote="Gerrie schreef:
Hee ik was ook vanf 10 uur in Pesse,om inspiratie op te doen Haha!
Ik ben rond half twee weggegaan.
Had je toevallig Cor Jager als jury?


Dat is niet te hopen voor dr!!!! Haha! Haha! Schijnheilig
Dan zal je nog wel wat horen hier!! Schijnheilig
[/quote]

Yess That was him!! Ik heb is nagezocht en heb m al vaak als jury gehad, maar wel wp bij hem gehaald. Had gister les en me paard liep (volgens me instructrice) 3 klasses beter dan zaterdag, dus ik weet absoluut dat ie het kan!!

Suzanne F.

Berichten: 48949
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:35

Nou vraag het hem hier wat er zo verkeerd aan was??

Ik weet wel dat je met een mooi paard gewoon in het voordeel bent. Wat voor commentaar had je dan??

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 19:37

Ja paar dingetjes maar. Middendraf te weinig en 1 volte draaide die om (schrok?) en halsstrekken nie diep genoeg. Standaard commentaar bij mij. Hoe heet ie hier dan??

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:42

*toch naam maar even weggehaald, weet niet of hij er blij mee zou zijn Haha!*
Laatst bijgewerkt door Kayla op 27-01-04 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 19:46

Aaaaahh dat meen je!! Ik heb al menig discussie met die vent gehad! Hahahaha, goh leuk nieuws dit!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:49

ahahaha, ik wacht met spanning op je jury *LOL* }>

[edit: Ik de naam ook maar even weggehaald dan Lachen ]

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 19:58

Heb m een pb gestuurd waar ik heel lief om uitleg vraag, mag toch????

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:08

hmm, maar ik ben ook wel een beetje benieuwd wat de andere kant van het verhaal is! Tong uitsteken Knipoog

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 20:11

Ja ik ook, daarom ff pb gestuurd! Kijken of ie reageert.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:14

Wie is Cor jager dan weer haha.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 20:21

Volgens mij heb jij ook regelmatig discussies met hem (of is dat nou andere chantal???)

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:49

Andere


YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 20:11

Haha oke. Nou heb net een pb terug gehad en hij heeft me heel netjes uitgelegd wat ie van haar proef vond! Niks mis mee dus haha!

Suzanne F.

Berichten: 48949
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 08:44

O das wel netjes! Is in hem te prijzen vind ik.
Ach heb ik toch 1 positief puntje aan hem ontdekt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 19:30

Ja hij had echt goeie dingen. Hij zei ook meteen dat ie absoluut geen welthit fan was, dus daar lag het niet aan haha! En hij vond dat de aanleuning in de onderdelen zelf wel goed was en idd op de dooie stukken veel minder. Ik was overtuigd haha!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:28

Ik kan zo een paar voorbeelden opnoemen van dit soort gevallen!
Toen mijn pony kreupel was toen k op een wedstrijd aan kwam wou ik toch ff kijken wat de rest van de Z-combinaties er van af bracht!
Er werd niet echt denderend gereden maar ja. Er kwam toen een super toffe gave pony binnen die de slordigste proef van alle Z combinaties neerzette: Schouderbinnewaarts niet recht ( dan weer op de hoefslag , naast de hoefslag) travers niet op 4 sporen. achterwaarts rug weg drukken in de appuyementen niet genoeg buiging... Noem maar op...
Maar dat meisje werd wel eerste met 190 punten! (180 = 1 wp) Toen baalde ik wel dat k nie mee had gedaan want de laatste tijd was mn pony wel goed in vorm! t was echt jammer dat ie toen kreupel was! Boos!
Maar ja... Dat is dressuur.. komt er een leuk paardje binnen met een ruiter die recht opzit dan is het meestal al een winstpunt...

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991 en 11 bezoekers