"problemen" met schooljeugd

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

"problemen" met schooljeugd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 19:29

Wij wonen aan een onderdijk. Elke woensdag moeten wij onze afval containers boven aan de dijk zetten. Dit is dus harstikke leuk, want zodra ze leeg (en dus licht) zijn, liggen ze beneden ook. De dijk waaraan ik woon ligt op de route voor de scholieren die vanauit werkendam in Sleeuwijk op school zitten. Dit zijn er nogal wat en ze hebben er dus een sport van gemaakt om die dingen naar beneden te trappen. Vorige week lag er 1 bijna bij mijn buurvrouw door het keukenraam heen... Scheve mond
Hetzelfde geld voor van die witte reflector paaltjes... Regelmatig kan ik ze uit mijn tuin vissen om ze vervolgens langs de dijk weer terug te steken in de berm (is nog bloedlink ook, want vanaf 11 uur 's avonds wordt de verlichting op de dijk gehalveerd, en dan rij je dus zo de dijk af)

Wat kunnen we hier mee?


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:32

Stroom op de containers zetten }> en niet zo'n klein beetje ook. Vingers aflikken

Misschien even ergens verstoppen en zodra je het ziet die gast van zijn fiets trekken en de container weer op de weg zetten.

Of voor de schooljeugd de container binnen halen. Of pas na de schooljeugd buiten zetten.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:32

Aangifte doen bij de politie; contact opnemen met de school; de jeugd er zelf op aan spreken; zorgen dat de container binnenstaat voor ze langskomen...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:33

Cowgirl schreef:
Misschien even ergens verstoppen en zodra je het ziet die gast van zijn fiets trekken en de container weer op de weg zetten.


Zodra je dat doet kom je op het gebied van mishandeling uit...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:34

probeer je containers op tijd weg te halen, is waarschijnlijk de beste oplossing...

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 19:36

Ik ga ze dus echt niet aanspreken he! Ze fietsen altijd in grote groepen (6 breed, dus kan niemand meer door) en ze zijn met zijn allen zo associaal als de pest... (goh, waar komt de benaming "onze lieve jeugd" toch vandaan?)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 19:36

e_l_m_o schreef:
probeer je containers op tijd weg te halen, is waarschijnlijk de beste oplossing...


Ze moeten 's morgens om 8 uur aan de weg staan, en het verschilt nogal wanneer ze geleegd worden. Als er dan niemand thuis is, wordt binnen halen moeilijk...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:39

Pervinco"]
[quote="Cowgirl schreef:
Misschien even ergens verstoppen en zodra je het ziet die gast van zijn fiets trekken en de container weer op de weg zetten.

Zodra je dat doet kom je op het gebied van mishandeling uit...
[/quote]
Kan je je nog het beste IN de container verstoppen, met het risico dat je als je niet snel genoeg bent met container en al onderaan de dijk ligt Bloos

Maar wel vervelend inderdaad.
Vermoed dat zelfs surveilleren van politie bv weinig zin heeft, want dan wordt het des te leuker om de containers naar beneden te trappen zodra er een keer niemand staat...
Is er niet een constructie te bedenken dat de containers wat steviger staan? Bijvoorbeeld in een soort 'kuipje' in de grond? Moet toch niet zo ingewikkeld zijn om iets te fabriceren. Misschien als je met de buurt nou een boel klachenbrieven schrijft dat de gemeente wel mee wil werken?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:40

School of politie bellen dan... Of vraag de buren de containers onder aan de dijk neer te zetten

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:40

Cowgirl schreef:
Stroom op de containers zetten }> en niet zo'n klein beetje ook. Vingers aflikken

Nagelbijten / Gniffelen Daar dacht ik ook even aan Extreme duivel

Ik zou in iedergeval even melding maken bij de politie, die moeten maar maatregelen nemen.

Wel beetje zielig zeg, dat soort kleuters...

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:41

Cody schreef:
Kan je je nog het beste IN de container verstoppen, met het risico dat je als je niet snel genoeg bent met container en al onderaan de dijk ligt Bloos


Zal wel meevallen, het gebeurde als ik het goed begreep nl alleen als ze leeg, en dus licht waren Haha! Maar met dat tussenschotje, en bovenal die stank..?

Citaat:
Is er niet een constructie te bedenken dat de containers wat steviger staan? Bijvoorbeeld in een soort 'kuipje' in de grond? Moet toch niet zo ingewikkeld zijn om iets te fabriceren. Misschien als je met de buurt nou een boel klachenbrieven schrijft dat de gemeente wel mee wil werken?


Dit vind ik ook een goeie, vooral het aanspreken van de gemeente met de hele buurt...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 19:41

probleem is dat we nieuwe containers hebben. Bij de oude wilden we een briefje op het hekje hangen (ze staan tegen een hekje om te voorkomen dat ze om waaien, maarja, daar worden ze dus overheen geschopt) of ze ze na het legen neer konden leggen.
Met de nieuwe kan dat niet meer, omdat ze met een grote grijper worden gepakt en geleegd, en de chaufeur komt niet eens zijn wagen uit...
Harstikke handig voor hun, maar niet voor ons.
Wij (4 huizen) zijn de enige met dit probleem, omdat ie bij de rest van de dijk onderlangs gaat, en de containers dus aan het onderweggetje staan. Bij ons kan dat alleen niet omdat ons weggetje dood loopt

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:58

kan het hekje niet wat hoger gemaakt worden, dat ze ze niet meer er overheen kunnen trappen?
Bij ons liggen ze ook altijd om, maar dat maakt opzich niks uit.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:02

stef schreef:
Wij (4 huizen) zijn de enige met dit probleem, omdat ie bij de rest van de dijk onderlangs gaat, en de containers dus aan het onderweggetje staan. Bij ons kan dat alleen niet omdat ons weggetje dood loopt



kunnen er dan wel fietsers langs, als het weggetje doodloopt??

misschien kunnen jullie met elkaar regelen dat degeen die thuis is, de containers dichter bij de huizen zet, zodat ze niet omgetrapt kunnen worden...

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 20:05

nop, kunnen ook geen fietsers langs.
Ik zal morgen de gemeente nog eens bellen betreft een hoger hekje, maarja, ze trappen ze ook vaak zat langs het hekje heen. daarbij is de Schans (waar ik woon) een stukje vergeten werkendam en moet je altijd voor alles 20x bellen... Ik meen me ook te herinneren toen ze het hekje een keer gesloopt hadden, dat de gemeente nogal moeilijk deed... "wij hebben dat hekje niet geplaatst, dus wij zetten ook geen nieuwe neer" Ja verdikke! Het is wel mooi HUN dijk, niet de mijne! En toen we dus zeiden van dan plaatsen we er zelf wel een was het ook niet goed, want het was gemeentegrond.. Wat willen ze nou?

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:40

De volgende keer dat de containers net leeg zijn gehaald zoveel mogelijk zware spullen erin zetten.

Zodra ze de container een schop geven zal dit een pijnlijke ervaring voor het voetje zijn Extreme duivel

V: Is Tommie een hond of een beer?
A: Tommie is een fantasiebeest, waar er maar één van is.
Bron: Sesamstraat FAQ

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:46

Jahaaa van die bakstenen......... gniffel

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:08

Berg stenen erin kan inderdaad wel eens helpen. Je sjouwt je alleen een breuk iedere keer... Scheve mond Of replica's neerzetten die helemaal van massief beton zijn... *schop* Aaaaarghh! Extreme duivel Haha!

Serieus:
Kun je niet met de gemeente regelen dat áls ze weer een nieuw hek willen plaatsen, ze er eentje plaatsen met zijhekken? Dan staan de containers "vast" in een U. Laat ze dan nóg maar eens proberen om de bakken langs het hek te schoppen...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:16

Menno schreef:
De volgende keer dat de containers net leeg zijn gehaald zoveel mogelijk zware spullen erin zetten.

Zodra ze de container een schop geven zal dit een pijnlijke ervaring voor het voetje zijn Extreme duivel


Dan kunnen ze ze toch net zo goed meteen binnen zetten... >;)

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:03

Ik zou gewoon lekker bij de school gaan klagen. En dan een keer met een camera in de bosjes gaan liggen. Zodat je de pics aan de school kunt geven Extreme duivel

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:07

Pervinco"]
[quote="Menno schreef:
De volgende keer dat de containers net leeg zijn gehaald zoveel mogelijk zware spullen erin zetten.

Zodra ze de container een schop geven zal dit een pijnlijke ervaring voor het voetje zijn Extreme duivel


Dan kunnen ze ze toch net zo goed meteen binnen zetten... >;)
[/quote]

ja maar dit is leuker Schijnheilig

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 22:27

_inge_ schreef:
Ik zou gewoon lekker bij de school gaan klagen. En dan een keer met een camera in de bosjes gaan liggen. Zodat je de pics aan de school kunt geven Extreme duivel


Ik heb geen bosjes Huilen

Gijss

Berichten: 6
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Hoge Hexel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:33

Het is een strafbaar feit wat ze plegen dus je staat in je recht om de dader staande te houden maar waarschijnlijk schiet je er niet veel mee op omdat ze dan toch allang vertrokken zijn. Als het bij meerdere huizen gebeurt kun je overwegen gezamelijk de politie in te schakelen, die is verplicht te handelen.

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 01:16

Wij wonen ook aan een dijk, en ook hetzelfde probleem. Iedere keer het zelfde groepje van die irritante ventjes ook trouwens.
Pas wel een leuke situatie.
Ik kwam samen met mijn broertje (21 jaar oud, en van het sportschool type Haha!) de voordeur uitlopen, toen er een stel van die etters langs fietste en de containers omschopten.
Mijn broertje stond aan de dijk, en plukte zo 1 van die ventjes al rijdend van zijn fiets. Hij heeft hem alle bakken op laten halen en overeind laten zetten, terwijl zijn vriendjes op veilige afstand stonden te kijken....
Bij de laatste bak begon het ventje te protesteren

Ventje: 'Ja maar die heb ik niet omgeschopt!'
Broertje: 'Kan me niet verrotten... halen'
Ventje: 'Nee, doe ik niet'
Broertje: 'Wil je weten hoe die bak er aan de binnenkant uitziet?'

Broertje heeft hem daarna ook nog even duidelijk gemaakt dat als hij hem volgende keer weer zag, de bak ook de dijk af zou gaan maar dan met het ventje erin... *LOL*

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 08:18

is het daarna nog gebeurt, Supertje ?

best wel leuk Schijnheilig

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bengell, Fly_high, Hawkeye, IASCrawler, Kirrietje, Lipstick, Sjokki, Spike2019, xPabloBokt en 37 bezoekers