Meteen stoppen of eerst minderen...?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Meteen stoppen of eerst minderen...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 18:46

Mijn moeder rookt best veel al meer dan 30 jaar. Ze wil nu wel stoppen, maar vind het erg moeilijk. Vandaag heeft ze van die nicotine kauwgum gekocht en wil ze dat proberen en ondertussen in ieder geval minder gaan roken (bijvb) een half pakje per dag.

Werkt het op die manier wel, vraag ik mij af?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:47

(ik rook zelf niet) maar ik denk dat het goed is om in 1 keer te stoppen! Want als je gaat minderen dan ga je toch meer roken dan je met jezelf hebt afgesproken! Dus ik denk dat meteen stoppen wel het beste is maar ik denk niet het gemakkelijkst!

Live,LOve,'ndLaugh

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:18

gewoon in 1 keer!

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:21

Bij ons op school loopt er momenteel een wedstrijd ivm stoppen met roken (voor de leerlingen, ben zelf leerkracht). De mevrouw die alles kwam uitleggen vertelde dat het het beste is om meteen te stoppen, minderen heeft geen zin, want voor je het weet zit je weer op je oude niveau. Pleisters of kauwgum oid zou je ook niet nodig hebben. Wat je wel nodig hebt is 1. een goede reden om te stoppen, die je je altijd voor ogen kan houden bijv geld uitsparen, gezondheid, ... en 2. een buddy waar je op kan terugvallen voor mental support.

Maar, dit is maar wat ik toen gehoord heb, ik rook zelf niet dus persoonlijke ervaring heb ik niet...

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:24

Ja sigaretten zijn (hoeveel ook al weer) 0,30 cent duurden geworden. Ik rook niet.. maar ik denk net als eilandje dat meteen stoppen wel veel beter is Lachen

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:26

Volgens iemand die ik ken moet je in één keer stoppen, lijkt mij ook logisch, maar dan ook vanaf sochtends vroeg. Meestal heb je een ritueel, je staat op, gaat wat eten en steekt daarna je eerste sigaret op. Dat moet je nietr doen. Je lichaam vraagt dan minder om nicotine ofzoiets dergelijks omdat je snacht ook geen nicotine binnenkrijgt. Schijnt wel te kloppen, maar heb er geen ervaring mee.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:37

80 ct toch? gewoon in 1 keer stoppen is het best, m'n moeder rookte ook 2 pakjes per dag en is van de 1 op de andere dag gestopt, en nu na een paar jaar is dat nog steeds zo gelukkig Lachen

Ze heeft toen iets van magneetjes in d'r oren gekregen, zodat je van de sigaretten afblijft, dat heeft bij haar geholpen, maar het zal vast niet bij iedereen helpen.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:49

Mijn moeder is gewoon in één keer gaan stoppen! Elke keer als ze een sigaret zag zei ze tegen zichzelf: Dit is niet goed voor mij. En sindsdien heeft ze nooit meer een sigaret aangeraakt!


Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:03

Tja, hoe moeilijk het ook is: het beste is om ineens helemal te stoppen. Minderen heeft eigenlijk niet echt zin, van stoppen komt (meetsal) uiteindelijk niets. Mijn vader is ook in een keer gestopt na jaren roken en heeft nu al een jaar of 6 niet meer gerookt. Hij is er trouwens gewoon mee gestopt, geen kauwgom, tabletjes of eender wat.

Zoals al eerder gezegd, ze moet zoveel mogelijk positieve dingen voor ogen houden, waarom het goed is om te stoppen etc... en volhouden. Net als bij iedere verslaving is het moeilijk... In ieder geval een mooi voornemen, ik hoop dat ze er in slaagt te stoppen!

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:10

ik ben zelf ook in een keer gestopt, het lukt enorm!!
(gebruik niet die pleisters hoor...)

en ik was dan ook niet een "die-hard smoker" Schijnheilig

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:19

Ik ben ook in één keer gestopt, dan wel met nicotine pleisters die ik van zwaarte heb laten afbouwen. Eerst maar van de gewoonte af, en dan van de nicotine. Dat ging met mijn moeder en vriend ook super.
Waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan? (vonden wij Haha! )

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:31

Tip van gestopte roker:
Lees het boek van Allen Carr eens! "Stoppen met roken".

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 21:48

Oke thanx, ik ga het boek maar is halen en het haar laten lezen Schijnheilig

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:52

Ik ben zelf,na tien jaar (pakje per dag) roken, in een keer gestopt!!
Ik heb nooit meer een sigaret aangeraakt. Het grootste deel van de verslaving zit echt tussen je oren, als je er echt vanaf wilt dan moet je er 200% achterstaan!!! *LOL*

Heel veel succes voor je moeder!!

XANTHA

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:16

Heb 20! jaar 1,5 pakje per dag gerookt, ben cold turkey gestopt en heb het er na een jaar nog moeilijk mee........................ Boos!

Maar ik heb wel meer lucht, en ik proef beter...... en ik voel me beter....

In een keer stoppen is het beste, misschien kan ze naar de huisarts, die kunnen geweldig helpen in dit soort zaken. Na zo een lange tijd stoppen met roken doet best een berg met je. Vooral emotioneel, bereid je maar voor dat ze het eerste half jaar bijzonder opvliegend is Haha!, daarnaast veranderd er ook een hoop in je lijf, je spijsvertering gaat anders lopen bijvoobeeld.............. knap hoor dat ze het wil

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:49

Gewoon meteen kappen, het is moeilijk want ik rook ook nog steeds en iedere dag denk ik nu stop ik dan voel ik me beter maar ja het is zo lekker om effe te zitten met een peuk ik ben er gewoon nog niet aan toe.

Agilitydogs get over it

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:54

Stoppen! Als je gaat minderen, ga je ook dieper inhaleren om meer nicotine binnen te krijgen, en dat is ook niet goed. Bovendien zijn bijv bij light sigaretten, de stoffen om de nicotine etc eruit te filteren ook niet echt gezond..

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 00:33

Cold Turkey heet dat toch?
Afbeelding

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, craiester, Evilou, Glenda, GoogleAdsense, GrapeshotBot, JudithGigi, Lalidan, Lalladidoo, Mews, Muronia, SemrushBot, Steeph, Xayah, YandexBot, Yom en 161 bezoekers