Winter/regendekens met Hals?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Winter/regendekens met Hals?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 12:36

Ik zag op Divoza dat ze deze deken:

Afbeelding

voor de helft hadden.
Waterdicht, en met Hals.

Ik vind het wel een mooie deken, maar is het wel fijn voor een paard om een deken met hals te hebben, of kan ik dr beter een zonder hals nemen?

(ze gaat er ook mee de wei in en gewoon op stal)

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 12:58

oja, en over dekens met zon halve hals, is het waar dat dan de manen gaan afschuren?

Afbeelding

zo eens als deze bijv.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:03

Ik heb net een Rambo WUG Plus gekocht.
In het begin moest ze wel wennen aan dat nekstuk, en het durfde haar nek niet te bewegen (houten plank Haha! ).
Maar nu vind ze het heel prettig.

Ik weet niet hoe duur die dekens zijn die jij hebt geplaatst, maar die deken die ik heb gekocht is 245 euro, wel een aanrader Lachen

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:03

Mijn paarden hebben allebei een Rambo met hele hals, ze staan er overdag mee in de wei, 's nachts op stal. Ik heb niet het idee dat ze de hals vervelend vinden.

Over het afschuren van manen: dat valt reuze mee, als ik de deken op doe leg ik de manen wel netjes naar een kant, anders gaat het schuren. Alleen onder aan de manenkam zijn de manen wat dunner geworden, maar dat had ik ook altijd met gewone dekens die net over de onderkant van de manenkam lagen.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 13:16

oke bedankt!!!

die deken van Weather Beeta met hele hals in nu "maar" 100 euro, maar wel waterdicht etc. eigenlijk precies wat ik zocht Lachen

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:20

Ook wel een blitse kleur Lachen

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 13:38

Lydiia schreef:
Ook wel een blitse kleur Lachen


ik vraag me af voor hoe lang Knipoog
(ze is echt een varken Schijnheilig )

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:55

Die van mij bleef ongeveer.... 3 minuten paars Haha!

Mijn paard is gelukkig zo gemakkelijk dat ik haar met deken en al op de wasplaats kan zetten en de deken grondig kan schoonspuiten Knipoog
Je ziet nu nog dat hij officieel paars is Haha!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:08

doe dan een halve hals, een hele hals vind ik maar nix, de manen gaan afschuren en ik denk dat het niet egt bepaald lekker zit voor het paard, aangezien hij de hele tijd met ze kop naar beneden aan het eten is.
een zweetdeken met hals vind ik wel fijn,maar die hebben ze ook niet de hele dag op.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 14:12

ik hoorde dat juist bij een halve hals de manen afschuren, leek mij ook logischer omdat je dan net op de helft vd manen zit waar het dan langs schuurt.

Ik wil trouwens vooral een hele hals omdat mijn paardje een stal krijgt waarbij ze de hele nacht met dr koppie naar buiten kan kijken, en ze zo dus hopelijk niet zo winterhalsje krijgt.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:34

loulou had er ook een met halve hals (met de nadruk op had, want mevrouw moest hem natuurlijk weer kapot maken Boos! )

maar der manen schuurde niet kapot hoor ze gingen alleen een beetje plat liggen

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:25

Halve hals heb ik geen ervaring mee, maar mijn paardje heeft een regendeken met hele hals. Die heeft ze het grootste gedeelte van de herfst en winter op en soms zelfs nog een stuk het voorjaar in. En ik heb nog nooit iets gemerkt van afgeschuurde manen. Het mooie vind ik dat ze minder haar op dr hals krijgen, wat een voordeel is bij zware trainingen.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:29

Ik heb een HH deken met een losse hals. Ideaal! De deken fungeert als "dekenkapotrukbuffer" en als ademende regenjas. Ik kan er van alles onderdoen qua dikte. Die hals geeft ook erg veel extra warmte bij erge kou/extreme neerslag. Ze vindt het nu zelfs ok om met mij door een hagelbui te lopen zonder haar kont erin te draaien.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:38

Idd, zo doe ik het ook, deken is ongevoerd en ik kan er dus alle diktes dekens onder doen. En de regendeken houd mijn dure dekens mooi heel en schoon

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:42

Kelan schreef:
Alleen onder aan de manenkam zijn de manen wat dunner geworden, maar dat had ik ook altijd met gewone dekens die net over de onderkant van de manenkam lagen.


Dat is ook mijn ervaring, maar het valt nauwelijks op dat de manen daar iets dunner zijn. Van echte haaruitval heeft Ameretto iig geen last. Hij heeft de deken op het tweede plaatje, die bruine met halve hals. Gaat prima allemaal, hij heeft 'm nu dik drie maanden vrijwel continu op gehad.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 18:19

bedankt voor de reacties!

Ik heb de bovenste besteld, die is niet zo giga dik gevoerd, dus heb dr meteen een onderdeken bij besteld (als we dan toch korting krijgen Knipoog)

(en toen had ik ook maar meteen een onderlegger, hoofdstel en bit besteld, als ik dan toch bezig was... hahahah daar ging mijn kleedgeld Tong uitsteken)

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:35

Ik heb een weather beeta met halve hals, maar heb nog helemaal geen last gehad van afgescheurde manen. vind het een super fijne deken. Mijn andere paarden zullen volgend jaar ook aan een weather beeta met halve hals moeten geloven! haha

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:58

biepp je hebt me op een idee gebracht!! haha ik heb net via de divoza site nog een weather beeta deken erbij gekocht, die met halve hals, in het bruin die hierboven ook staat. Vind het echt super dekens! jammer dat alleen maat 165 er nog was! had maat 185 ook erg graag willen hebben... maar ja helaas

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:04

Ik heb voor die van mij een waterdichte Global deken gekocht, met een losse hals. Ik vind dat persoonlijk ideaal, omdat ik de hals puur nodig heb om Odin zijn halsspieren warm te houden tijdens de kou, zodat hij geen last krijgt van zijn hals-instabiliteit.
De hals kun je dan overdag gewoon af doen, hoeft niet omgeslagen te worden zodat het stuk wat dubbel ligt erg warm kan worden voor het paard. Het klikt met 3 musketons vast aan de deken en de hals blijft prima zitten.
Bij elkaar was ik voor deken en hals zo'n 245 euro kwijt.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:54

biepp schreef:
bedankt voor de reacties!

Ik heb de bovenste besteld, die is niet zo giga dik gevoerd, dus heb dr meteen een onderdeken bij besteld (als we dan toch korting krijgen Knipoog)

(en toen had ik ook maar meteen een onderlegger, hoofdstel en bit besteld, als ik dan toch bezig was... hahahah daar ging mijn kleedgeld Tong uitsteken)



Wieuw, jij bent dus lekker blut Haha!

Welke maat onderdeken heb je besteld? Ik ben namelijk in de winkel geweest en daar hadden ze geen 1.95 meer en die zou ook niet meer komen. niet van pagony en niet van Rambo Scheve mond


Ach, als je dan toch bezig bent hé! Wat voor hoofdstel enzo heb je gekocht? Lachen

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:55

Odin schreef:
Bij elkaar was ik voor deken en hals zo'n 245 euro kwijt.


hum hum, je had net zo goed de Rambo met hals kunnen kopen dan Haha!

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:57

Goed idee dit topic. Ik was dringend aan een dunnere deken met hals toe. Ondanks dat ik een fan ben van de Rambo's waren deze wel heel gunstig geprijst. Dus meteen maar 2 gekocht voor de meiden OK dan!

Overigens wat voor voering zit er in die halsdekens: nylon of een stroevere katoenen voering ??

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 16:18

Vandaag zijn mijn nieuwe dekens binnen gekomen. Ze zien er toppie uit, ga ze straks meteen passen.
Gelukkig zit er een nylon voering in en niet zo'n stroeve katoenen/wollige.