Waarom vegetariër?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:26

Lenn"]
[quote="Aramat"][quote="Lenn schreef:
hmm.. great Scheve mond


haha toch maar weer vlees gaan eten Schijnheilig
Als je je echt zo slap enzo voelt dan willen vitamine en ijzer pillen ook wel s helpen! Tenminste bij mij helpt dat wel.. En vegetarisch "vlees" is ook lekker hoor!
[/quote]
haha nee.. ik ga maar eens wat pillen zoeken Cool
Vegetarisch vlees vind ik zo raar, als ik geen vlees hoef, hoef ik ook niet iets wat erop lijkt waarvan die stomme smaak zelfs bij nagebootst is (toch?)
[/quote]

Snap niet helemaal waarom je geen vegetarische producten zou eten. Buiten dat de meeste producten helemaal niet naar vlees smaken, en er wel hele lekkere (bijv.) groentenburgers tussen zitten. Is het ook nog eens heel ongezond om dit niet te eten als je geen vlees eet. Die dingen zijn er echt niet voor niets

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:28

Ik heb gehoord dat in die vegaburgers e.d. ook allerlei toevoegingen (vitaminen ijzer e.d.)zitten zodat je zonder vlees kan of is dat niet waar? Blond

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:31

Pervinco"]
[quote="richtje schreef:
Even een vraagje voor de vleeseters: Zouden jullie ook paard, hond en kat eten?


Paard niet, ik vind het gewoon niet lekker. Ik heb het wel eens gegeten hoor, zonder dat ik wist wat het was.

Ik zag iemand schrijven dat hond (of kat) hetzelfde schijnt te smaken als konijn, en aangezien ik konijn niet lekker vindt... Ik zou het zo wie zo opeten als het me voorgezet werd, als het lekker is, zal ik het een volgende keer echt niet laten staan. Er zullen nu wsn een hoop mensen boos worden... Lips are sealed Maar goed, we zitten hier niet in China e.o., het zal in het westen niet gebeuren dat iemand kat of hond te eten krijgt. Wat dat betreft vind ik de vergelijking met koeien ook niet van toepassing...
[/quote]

Is idd niet helemaal een logische vergelijking, omdat honden en katten gewoon niet gegeten worden in nederland. Maar ik vroeg me gewoon af hoe vleeseters hier (gevoelsmatig) over denken.
Stel dat ik vlees zou eten, zou ik (net als jij) ook hond, kat en paard eten (als het lekker is tenminste). Het gemiddelde paard dat je op je bord krijgt heeft een veel fijner leven gehad dan het gemiddelde kalf. Toch zijn er veel mensen die nooit paard (, hond of kat) zouden eten. Waarom, vraag ik me dan af....

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:32

gouda schreef:
Ik heb gehoord dat in die vegaburgers e.d. ook allerlei toevoegingen (vitaminen ijzer e.d.)zitten zodat je zonder vlees kan of is dat niet waar? Blond


In de vegaburgers zitten idd vervangende producten, zodat je zonder vlees kan leven als je deze eet. (doe ik nu al 6 jaar en nog nooit ergens last van gehad Knipoog)

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:35

Kijk dat is mooi dus als ik straks op mijzelf woon en ook vega ga worden dan hoef ik mij daar niet zorgen over te maken. Ik heb wel eens van die burgers geporbeerd en vond ze zeker niet tegenvallen. Je mag ook lekker veel nootjes eten geloof die lust ik ook wel heel erg graag. Vingers aflikken

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:36

Noten, bonen enz. zijn idd ook heel goede vleesvervangers

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:45

mmm bonen vooral kitny bonen Vingers aflikken (weet niet hoe je het schrijft) dus ik zie er niets op tegen om vega te worden.

Hevonen

Berichten: 5621
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:46

ik maak allerlei 'burgers' zelf. Tahoeburgers, risotto met kaasburgers, linzenburgers etc. Is niet moeilijk, wel lekker!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:52

gouda"]
mmm bonen vooral kitny bonen Vingers aflikken (weet niet hoe je het schrijft) dus ik zie er niets op tegen om vega te worden.
[/quote]

Mag ik vragen waarom je nu nog geen vega bent /wordt?

[quote="RosiePosie schreef:
ik maak allerlei 'burgers' zelf. Tahoeburgers, risotto met kaasburgers, linzenburgers etc. Is niet moeilijk, wel lekker!


Heb je misschien wat recepten voor mij? Ben wel weer in voor wat nieuws

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:57

Ja natuurlijk mag je dat vragen. Ik woon nog thuis bij mijn ouders. Ben al 25 maar wil ze niet apart voor mij laten koken dus vandaar. Ze doen al heel veel voor mij. Maar als het meezit ga ik dit jaar een huisje kopen met mn vriend dus kan ik dan zelf boodschappen doen.

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:01

Ik ben ook vegetarier, ik denk al iets meer dan 8 jaar. Ik heb nooit echt van vlees gehouden, wel van vleeswaar maar toen er zoveel vleesvervangers kwamen heb ik besloten geen dieren meer te eten. Ik vinv vlees over het algemeen niet lekker en als je weet wat voor hormonen erin zit en al die enge ziektes dan heb ik al gegeten. Maar ik eet wel vis voor de vitaminen een echte vegetatier ben ik dan ook niet en ik heb ook leren schoen enzo.

Hevonen

Berichten: 5621
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:02

Heb wel wat recepten, maar moet ze wel intypen, zou ik toch al eens doen, maar heb nu even geen tijd. Misschien vanavond.
Ik moet vanmiddag een heleboel vrachten mest wegbrengen. Je raadt nooit hoeveel die vegabeesten van ons (paard, pony en 6 landgeiten) produceren...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:06

MaiNat schreef:
Ik ben ook vegetarier, ik denk al iets meer dan 8 jaar. Ik heb nooit echt van vlees gehouden, wel van vleeswaar maar toen er zoveel vleesvervangers kwamen heb ik besloten geen dieren meer te eten. Ik vinv vlees over het algemeen niet lekker en als je weet wat voor hormonen erin zit en al die enge ziektes dan heb ik al gegeten. Maar ik eet wel vis voor de vitaminen een echte vegetatier ben ik dan ook niet en ik heb ook leren schoen enzo.


vegetarier is toch: niet vlees eter
en veganist toch: ook geen dierlijke producten gebruiken?

Veganist lijkt mij helemaal moeilijk die zijn er denk ik niet veel.

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:32

Gouda schreef: vegetarier is toch: niet vlees eter
en veganist toch: ook geen dierlijke producten gebruiken?

Veganist lijkt mij helemaal moeilijk die zijn er denk ik niet veel

Volgens mij klopt dat wat jy zegt. Je hebt zoveel varianten.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:33

ja idd geef het beestje maar een naampje

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:24

gouda schreef:
Veganist lijkt mij helemaal moeilijk die zijn er denk ik niet veel.


Als goeie veganist zou je ook niet moeten paardrijden, dus op bokt zul ze ze waarschijnlijk niet tegenkomen! Clown

Hanniebal

Berichten: 501
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:04

Ik wil gewoon geen vlees meer eten, omdat ik er niet aan moet denken dat je dan zo'n dier aan het eten bent, wat je bijvoorbeeld als kind in de bokkentuin aaide enzo. En voor mij was het ook zo, dat ik een varkentransport zag. Ook op weg naar de slager, en ik kreeg ook bijna tranen in mijn ogen. En toen kon ik het echt niet meer naar binnen krijgen. Lachen

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:26

RosiePosie schreef:
Heb wel wat recepten, maar moet ze wel intypen, zou ik toch al eens doen, maar heb nu even geen tijd. Misschien vanavond.
Ik moet vanmiddag een heleboel vrachten mest wegbrengen. Je raadt nooit hoeveel die vegabeesten van ons (paard, pony en 6 landgeiten) produceren...

Hoi ik wil ze dan ook graag hebben *LOL* Nog meer variatie!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:40

gouda schreef:
vegetarier is toch: niet vlees eter
en veganist toch: ook geen dierlijke producten gebruiken?

Veganist lijkt mij helemaal moeilijk die zijn er denk ik niet veel.


Klopt helemaal. En die zul je idd niet veel tegenkomen... Vrijwel overal zit dierlijk vet, huid, dierlijke producten, enz in.

En dat goede veganisten niet paardrijden... Goede vegetariers eten ook geen vis. Het is maar net hoe ver je het door voert, of maatschappelijk gezien door kunt voeren.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:48

hm ja, misschien dat part-time veganisten wel paardrijden Knipoog

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:09

1. Het is vies, zo'n dood dier op je bord.
2. Je eet toch ook geen mens op.
3. Er is genoeg ander voedsel

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:16

1. Dat is subjectief
2. Er zijn genoeg volkeren die het doen/deden
3. Jij eet toch ook geen vlees, terwijl er genoeg is?

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:18

Lenn"]
[quote="Aramat"][quote="Lenn schreef:
hmm.. great Scheve mond


haha toch maar weer vlees gaan eten Schijnheilig
Als je je echt zo slap enzo voelt dan willen vitamine en ijzer pillen ook wel s helpen! Tenminste bij mij helpt dat wel.. En vegetarisch "vlees" is ook lekker hoor!
[/quote]
haha nee.. ik ga maar eens wat pillen zoeken Cool
Vegetarisch vlees vind ik zo raar, als ik geen vlees hoef, hoef ik ook niet iets wat erop lijkt waarvan die stomme smaak zelfs bij nagebootst is (toch?)
[/quote]

Duidelijk dat je t nooit hebt geproeft Knipoog Ik vind t niet naar vlees smaken, de structuur is anders (t lijkt niet op een dood dier Knipoog)en t smaakt meer naar groente eigenlijk, weet niet echt waar t naar smaakt maar ik vind er geen vleessmaak aan zitten!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 18:56

oh ik dacht dat dat meer bedoeld was voor mensen die vlees eigenlijk wel lekker vinden maar geen dier willen eten Bloos

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:04

Lenn schreef:
oh ik dacht dat dat meer bedoeld was voor mensen die vlees eigenlijk wel lekker vinden maar geen dier willen eten Bloos


Nop, is echt bedoeld voor mensen die (om wat voor reden dan ook) geen vlees eten, maar toch wat binnen moeten krijgen.