Onverwachts "bezoek"net voor de springles *update*

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Onverwachts "bezoek"net voor de springles *update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 15:10

Gisteravond kwam ik op stal en werd ik meteen door een stalgenootje even geroepen.
Zij vertelde mij dat er kopers waren voor een van de pony’s op stal. En dat dat de vorige eigenaren van Laiser waren. Ik was heel verbaasd, maar ook nieuwsgierig. Ik heb hen namelijk nooit gezien omdat ik Laiser via een tussenpersoon heb gekocht.
Ik zag alleen een man en een meisje erbij (dat bleek dus zijn dochtertje te zijn).

Toen ze klaar waren met het kijken bij de pony, wees de staleigenaar. De mensen er op dat ik inmiddels op stal was en dat ik dus de huidige eigenaresse van Laiser ben. (Blijkbaar hadden ze al over Laiser en mij gehad. En dat Laiser het zo getroffen had. Haha! Altijd leuk om te horen.)

Ik had niet meer tijd dan een half uurtje aangezien ik naar springles moest in Oosteind. Maar ik nodigde vader en dochter uit om even een kijkje te komen nemen bij Laiser. Ja ze hadden hem al gezien, en hij zag er goed uit. Maar toen ik de deken eraf haalde zag ik toch wel bewonderende blikken in de ogen Haha!
Laiser zag er erg goed uit en was ook zo donker geworden. (Ja dat klopt in de winter heeft hij een mooie donkerrode gloed) (En hij blinkt zo mooi *LOL* )
Kortom een en al lof, voor Laiser en mij.

Je zag dat de man blij was dat hij zo goed terecht was gekomen en legde ook uit waarom hij destijds wilde dat zijn vrouw Laiser verkocht.

Hij heeft meteen mijn nummer gevraagd zodat zijn vrouw nog een contact met mij op kan nemen. Mede omdat ik ook vertelde dat ik het zo leuk vond dat ze nu er waren en om te laten zien hoe goed het met Laiser gaat. Hij verzekerde mij dat ze zeker een keer contact op zou nemen. Dus we wachten af.

Terwijl ik ondertussen Laiser poetste hebben we nog wat gekletst over Laiser en hoever hoe hij was. Ook vertelde hij mij dat hij Laiser destijds op een 5 sterren manege in Amsterdam heeft gekocht. (Dan is hij echt het land door gegaan. Want Laiser is geboren in Limburg).

Nog net voordat ik ook weg moest vertrokken zij zelf ook weer naar huis en kon in Laiser nog snel klaar maken voor vertrek naar de springles.

Wederom was ik deze keer alleen. Gelukkig was er iemand om mee te helpen met laden, want dat lukt me helaas nog steeds niet in mijn eentje.
Dus in mijn uppie met mijn knollie achter me reed ik naar Oosteind voor de springles.

Daar aangekomen zadelde ik Laiser in de trailer, haalde hem eruit en sloot alles goed af en vertrok naar de rijbak. (Uitladen in mijn eentje is geen probleem, dat gaat makkelijk.)

Nadat ik er goed en wel opzat en wat losgereden had, kwam mijn moeder aangelopen. Die kwam even een kijkje nemen bij de springles. En even later kwam mijn instructeur er ook aan en begonnen we met de les.

Tot mijn verbazing sprong Laiser echt SUPER. We vlogen alsof we niets anders deden over de hindernissen. En vrijwel na iedere sprong werden de hindernissen wel verhoogd of veranderd. Het voelde zo heerlijk Laiser deed het allemaal zo fijn. Sommige hindernissen waren al echt "net echt". En ik denk zeker wel dat sommigen de zo'n negentig centimeter haalden. Misschien zelfs nog wel hoger.

Toen er ongeveer 3/4 van de les voorbij was, vond Laiser het tijd om er eens een weigering tussen te gooien. Wat bleek nu, de hindernis was op zich niet zo moeilijk, maar het probleem was de wending er naar toe, waardoor Laiser dacht dat hij het niet kon. Maar de tweede keer sprong hij er al weer overheen. Weer werd de hindernis wat verhoogd. En moest ik de 7 hindernissen in een bepaalde volgorde springen. Tja dat ging goed tot die laatste hindernis. Daar weigerde hij weer. Samen met de instructeur losten we onze problemen op bij die hindernis. En hebben we de hindernis nog een aantal keren gesprongen met steeds minder hulp van balken of aanwezigheid van de springinstructeur. Om vervolgens af te sluiten met hetzelfde parcourtje en sommige hindernissen twee keer springen dat nu verlaagd was, omdat Laiser al wat moe begon te worden. Zowel de instructeur als ik vonden het belangrijk dat hij na die weigeringen op die ene hindernis nog een aantal keren zou springen en succesvol erover heen kon. Om het goed af te sluiten.

Fijn was ook nog dat de instructeur ook opmerkte dat we al weer een stukje verder waren gekomen en dat Laiser het dus al steeds leuker begon te worden.

In het praatje dat we voerden terwijl ik uit draafde en later uit stapte, zei de instructeur juist die dingen die ik in mijn hoofd had met als doel voor het springen. Zonder dat hij van mij wist dat ik nog een ander doel had dan alleen het leren springen. Knipoog

Kortom onverwachts een hele leuke avond door de springles en het onverwachte bezoek van de vorige eigenaar.
Laatst bijgewerkt door Mickey op 28-01-04 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt


sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:14

je hebt dus een erg leuk dagje gehad.wat leuk dat de oude eigenaren er waren.en dat je springles zo goed ging.erg leuk om te horen

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:16

Wat leuk dat je de oude eigenaren getroffen hebt, wel een verrassing of niet?? Ik zat zo mee te leven tijdens je verhaal dat ik helemaal zat te hopen dat ze met je mee naar springles gingen om te kijken hoe het ging *LOL* Zou leuk zijn als zijn vrouw je nog belt, jullie hebben vast een hoop om over te praten samen

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:17

leuk. Springen is idd behalve leuk ook erg nuttig Ze gaan meedenken, gebruiken andere spieren en krijgen meer (zelf)vertrouwen Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:22

Wat leuk
Ook geinig om iets meer achtergrondinformatie te krijgen, zo wordt de Laiser-puzzel stukje bij beetje steeds completer.
Fijn dat de springles zo goed ging !
Laiser stoerrrrrrr Cool *LOL*

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:39

Wat een toeval dat de oude eigenaar op stal was, en wat leuk dat hij zo geïnteresseerd was! Ben benieuwd of je nog iets van zijn vrouw hoort, altijd interessant om iets over het verleden van je paard te weten te komen! Lachen

En die springles klinkt ook goed. Weer een opsteker na je zorgen van afgelopen weekend na die dressuurwedstrijd!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:40

Wat leuk om op deze manier de oud-eigenaren van Laiser te
ontmoeten wat is het wereldje eigenlijk klein he!?!
Zo te horen gaat het super met springen OK dan! goed hoor ik doe het je niet na Bloos

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:42

Wow wat leuk zeg...... maaruh nu ben ik wel nieuwsgierig waarom ie weg moest .....???????

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 18:16

Cody"]
Wat leuk dat je de oude eigenaren getroffen hebt, wel een verrassing of niet??
[/quote] Dat was zeker een verrassing.
Ik wist namelijk niet beter dan dat ze geen contact wilden omdat ze zpijt hadden dat ze hem hadden verkocht.

[quote]
Ik zat zo mee te leven tijdens je verhaal dat ik helemaal zat te hopen dat ze met je mee naar springles gingen om te kijken hoe het ging *LOL*
[/quote]
Het dochtertje had nog een basisschoolleeftijd, dus dat leek me niet zo waarschijnlijk Knipoog

[quote]
Zou leuk zijn als zijn vrouw je nog belt, jullie hebben vast een hoop om over te praten samen
[/quote]
Dat zou ik ook heel leuk vinden. Ik heb nog wel een aantal vragen aan haar Knipoog

[quote="Lielle"]
leuk. Springen is idd behalve leuk ook erg nuttig Ze gaan meedenken, gebruiken andere spieren en krijgen meer (zelf)vertrouwen Haha!
[/quote]Inderdaad.
Ik merk al dat het een positive invloed heeft op de dressuur, maar ook tijdens de buitenritten.


[quote="Oscar"]
Wat leuk
Ook geinig om iets meer achtergrondinformatie te krijgen, zo wordt de Laiser-puzzel stukje bij beetje steeds completer.
[/quote]
Inderdaad. Ik heb gister echt dingen gehoord die ik nog niet wist over hem. Dus ik hoop echt dat de vrouw ook nog contact opneemt, om zo hopelijk nog meer dingen te weten te komen.

[quote="Karin"]
Wat een toeval dat de oude eigenaar op stal was, en wat leuk dat hij zo geïnteresseerd was!
[/quote] Juist die interesse was leuk. Voor hetzelfde geld wilden ze niets meer van hem weten.

Sterker nog ze waren de dag er voor er ook al geweest, maar hadden hem toen niet eens meer herkend. (In de positieve zin Knipoog )

[quote]
En die springles klinkt ook goed. Weer een opsteker na je zorgen van afgelopen weekend na die dressuurwedstrijd!
[/quote]
Ja, ik had de instructeur even ingelicht over zijn gedrag zodat ze we dat eventueel in de gaten konden houden.
Maar omdat Laiser echt heel enthousiast wordt van de springen, wilde ik toch gaan toen ik maandag merkte dat hij goed aanvoelde en goed liep.
Je ziet hem gewoon helemaal veranderen. Hij wordt dat ook een stuk fanatieker *LOL*

[quote="Noble-Girl"]
Wat leuk om op deze manier de oud-eigenaren van Laiser te
ontmoeten wat is het wereldje eigenlijk klein he!?!
[/quote]
Ja, het paardenwereld is vaak heel klein *LOL*

[quote="Noble-Girl"]
Wat leuk om op deze manier de oud-eigenaren van Laiser te
ontmoeten wat is het wereldje eigenlijk klein he!?!
[/quote]
Ja, het paardenwereld is vaak heel klein *LOL*

[quote="gijsenkim schreef:
Wow wat leuk zeg...... maaruh nu ben ik wel nieuwsgierig waarom ie weg moest .....???????

Laiser stond toen ik hem kocht bekend als een paard dat flink kon steigeren.
Zijn toenmalige eigenaresse was toen een keer lelijk ten val gekomen op haar knie. Wat verder werkte op de rest van haar lichaam. Omdat haar man het rijden toen te gevaarlijk vond geworden, aangezien ze ook jonge kinderen hebben, moest Laiser eruit.




-*-*-*-*-*- update-*-*-*-*-*-
Vandaag heeft de vorige eigenaresse gebeld. *LOL*
Ze komt morgenavond langs. Ze wil hem heel graag weer eens een keertje zien.
Ze sprak erg liefdevol over Laiser. Ze vond hem ook zo'n lief paard.
Maar morgen praten we nog verder over hem en ik ga hem dan ook rijden, zodat ze hem ook onder het zadel kan zien Lachen

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 21:47


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:03

Ik ga meteen lezen..

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gillian, Lanoca, xSuuzerd en 47 bezoekers