mijn paard loopt niet gnoeg op haar achterhand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suusjuhh

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Egmond aan zee

mijn paard loopt niet gnoeg op haar achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 13:26

mijn paardje, loopt hartstikke leuk, maar ze gebruikt haar achterhand niet goed, nou heb ik goed les, en weet carla oefeningen, maar misshcien weet ene van jullie ook nog een manier, zoals balkjes ,lopen, vind ze hartstikke leuk, zou dat zin hebben ? want altijd maar werken, dan kom je er wel, maar als het spelende wijs zou kunnen zou het helemaal mooi zijn ! *LOL* *LOL* dus heeft iemand hetzelfde meegemaakt? en/of tips?
OK dan! grasg! OK dan! groetjes, suus

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:27

heel veel overgangen en schijnovergangen rijden.........

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:30

Goed met je benen de bakhoeken doorrijden waarbij je in die wending met je binnenbeen het binnenachterbeen onder de massa drukt en daarbij een beetje steun hebt aan de bakhoek...

[edit]typo[/edit]

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:15

balkjes lopen in heel goed ja!bijv. stappend naar een balkje toe gaan en vlakdaarvoor(1 pas ofzo) aandraven en later aangaloperen.
ook vanuit stap veel aangaloperen of vanuit halthouden.
veel overgangen en tempowisselingen rijden. haar pasjes op zij gaan zetten. wijken voor het been.
suc6 ermee!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:31

MarkKH schreef:
Goed met je benen de bakhoeken doorrijden waarbij je in die wending met je binnenbeen het binnenachterbeen onder de massa drukt en daarbij een beetje steun hebt aan de bakhoek...

[edit]typo[/edit]


Deze oefening moet ik ook doen in mijn privélessen, door op dat moment te drijven moet het paard het binnenachterbeen extra fel optillen en vooruit zetten. Dit kun je ook oefenen op een volte, door dan in het tweede deel de achterhand naar buiten te drukken.
Oefeningen als schouder voor, afgewisseld met schouderbinnenwaarts moet ik ook rijden. Een scheef paard ontlast 1 been, door schouder voor te rijden, zet je de voorhand recht voor de achterhand en daardoor belast je beide benen evenveel, de zwakkere kant wordt nu getraind (op beide handen doen) Door de wand voorkom je uitzwaaien van de achterhand. Tempo mag eerst langzaam zijn, als de stelling en buiging maar goed is, om vandaaruit te trainen naar een arbeidstempo. Wijken op de volte of van rechte lijn doen we ook regelmatig.

Draf verkorten maar wel actief/snel houden en dan weer wegrijden, en andere tempowisselingen (steeds korte stukjes, niet langer dan een seconde of tien) op verschillende plaatsen in de baan.

Dit zijn de oefeningen die ik in de les moet doen om Andrew te trainen en sterker te maken in de achterhand. Het langzame tempo mag omdat het paard vaak nog moeite heeft met het evenwicht en de spieren sterker moeten worden. Vandaaruit wordt het opgebouwd en uitgebouwd.

nitouche
Berichten: 689
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:40

Wat ook goed is. Zijn van die cavaletti balkjes. Zet ze op dezelfde afstand als gewone balkjes (draf afstand)… Hierdoor moet het paard zijn benen ook hoger optillen… Zet er 3 of 4 achter elkaar, maak het paard het in het begin niet te moeilijk. Verder zoals beschreven hierboven zijn trouwens ook goede oefeningen om de achterhad sterker en actiever te maken..

Succes ermee!!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 04:07

de meeste hebben het al gezegd balkjes lopen van stap naar galop aanspringen ,met een passoatuig longeren,volte's rijden,langzaam draven en weer voorwaarts rijden.hoop dat je hier ook wat aan heb Lachen