Hebben jullie paarden ook voorkeuren qua eten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Hebben jullie paarden ook voorkeuren qua eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 13:52

Ik legde gister muesli in mijn paard zijn bak. En keek toe hoe hij at. Hij viel er helemaal niet op aan ofzo at heel langzaam. Het voer ruikt goed en is niet over de datum ofzo. Normaal vind hij muesli superlekker maar blijkbaar dit type/ merk niet. Als zijn hooi natgemaakt word lust meneer het ook niet.

Hebben jullie paarden ook voorkeuren qua voer?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:57

Nee mijn tinker heeft eigenlijk als voorkeur alles wat maar eetbaar is dat moet op en ook wat niet eetbaar is moet je toch testen of je het niet toch kan opeten. Zoals mobieltjes, zakdoeken of mandarijnschillen of zo.

Als hij hooi en brok of zo krijgt eet hij het ook door elkaar op. Een hapje van het een en dan een hapje van het ander.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:03

ja en hoe

Evita heeft een zwak voor ingekuild gras. Dus wij nieuwe pakken gehaald, Evita heel blij, liet haar hooi staan en at enkel het ingekuild gras op. Maar Evita heeft een gevoelige maag en kwam aan de diarree. Plots was het ingekuild niet meer goed, nee, mevrouw vloog op het hooi af. Dus dan maar terug wat meer hooi gegeven. 's Avonds in de stal geef ik dan wat ingekuild, stond ze daar zo bij van: ja moet ik dat nu opeten? Dus ik geef haar maar wat hooi erbij aangezien ze dat plots zo lekker vond.

Kom je 's morgens aan... Heeft ze het ingekuild tot het laatste sprietje opgegeten, maar aan het hooi is ze niet geweest Of dan heeft ze daar een hele berg liggen, en ja dan is dat niet goed en begint ze stro te eten... tja raak er maar uit met zo een paard Haha!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:04

ja zeker, rio houdt niet van wortels, gek he.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:14

Ja mijn pony vind het kuil wat we nu op stal hebben niet zo lekker!! Maar ze weet ook wel dat ze niks anders krijgt dus eten zal ze het toch wel. En ze eet ook niet graag uit een ruifje, veel liever eet ze het van de grond.
En verder weet ik het eigenlijk niet zo, ja laatst had de stalhouder iets van groente weet zo niet welke! En dat lusten de andere paarden allemaal erg graag maar sonja liet het allemaal staan. Was de shetlander ook direct helemaal gelukkig, want die luste het dus wel.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 14:24

kuruna en katleentje: grappig die paarden van jullie Haha!

mobick: heel raar idd. Nog nooit van gehoord. Mijne lust ze wel graag maar gaat er van aan de rees ook van kuil trouwens.

sakkia: klopt als het vies ruikt of heel bruin is dan lusten ze het meestal niet Misselijk .

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:26

jasmijn eet echt alles.
Sisi daarentegen eet niets waar ook maar een klein proefbaar vleugje banaan door zit Haha! haha

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:32

loulou eet alles wat enigzins eetbaar is Haha!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 14:32

De mijne smult juist van bananen lekker plakken met die hap. Lust geen tomaat, voederbiet en andere dingen wat hij niet kent. Misselijk

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:38

Mhh hij niet maar ik wel hihi.

Nee hij is GEK op zijn kuilgras dit laat hij liggen voor zijn eten (meusli met brok). Verder krijgt hij geen tot weinig haver hij is fit zat maar hij vind het wel ERG lekker. Slobber is feest dan zit ALLES onder pff.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 14:48

grappig ja dat hij voor zijn kuil alles even laat liggen. De meeste paarden doen alles voor de brok. Mijn paard vind brokken overigens lekkerder dan muesli.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:09

Tos eet echt alles, En Janosz at geen mais. Had hij nooit gehad, en moest het mengen met brokken, om hem aan het eten te krijgen.
Mabel vind eten helemaal niet zo belangrijk, die laat rustig een halve bak brokken staan. Mais vind ze lekkerder dan brokken.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:13

gouda schreef:
sakkia: klopt als het vies ruikt of heel bruin is dan lusten ze het meestal niet Misselijk .



Ja maar dat is het nou, het ruikt haast niet en het was verre van bruin. Dus ik denk dat ze het gewoon niet lust. Verder geen ik mijn paard nooit iets wat niet voor paarden gemaakt wordt..... dus daar weet ik verder niks over.

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:14

loulou schreef:
loulou eet alles wat enigzins eetbaar is Haha!


Zo'n soort hebben wij ook Haha!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 15:17

Dat is dan ook wel apart ja Verward . Paarden smullen meestal van kuilgras.

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:17

Shadow lust geen kuilgras geen voederbieten en hij bix moet hij ook niet.
Maar hij is gek op slobber en muesli en niet te vergeten wortels en appels.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:19

Ja, mijne lust alleen bruin brood, en geen wit hahahaha

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:20

Koop ik een Lik It met sinaasappel/wortelsmaak, ze tilt m even op met dr neus, snuffelt er onverschiilig aan, zucht vervolgens en gaat aan de zoutliksteen likken die in dr voerbak ligt... >;)

trut!

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:23

Die van mij kijkt niet eens wat ze eet. Alles wat er ook maar enigszins uitziet als eetbaar wordt geprobeerd.
En als ze ergens een zakje hoort ritselen slaat ze op tilt, omdat ze denkt dat ze dan iets lekker, zoals brood krijgt.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:51

Jordy is niet gek op kuilgras, hij eet het wel, maar dan sprietje voor sprietje en er blijft vaak ook wat liggen. Aan de kwaliteit ligt het niet, de rest van de paarden hier is er gek op. Hooi eet hij veel liever.
Ook dingen met knoflook eet hij niet graag.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:00

Heel kort.....

Nee, Marko eet echt vanalles Schijnheilig

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:06

....maar meestal eet Noor alles wel, maar heel af en toe zijn er momenten dat ze iets niet hoeft....mais of suikerbiet bijvoorbeeld...de ene keer is het hap schrok weg en de andere keer wordt het vrolijk gelancheerd van: jaah dat hoef ik fe niet!!

Chocolade is trouwens iets wat nooit in haar buurt moet komen.....want dat is echt binnen no-time naar binnen gewerkt...

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:11

Ilkkah vind muslie heel erg lekker maar ze moet er altijd knoflook doorheen voor haar vacht, en dat zijn van die pittepeuterige schilfertjes, maar hoe ze het doet doet ze het, ze laat het liggen, altijd al je na een uurtje gaat kijken, liggen alleen die knoflook schilfertjes er nog in Lachen

Maar ze vind appel het allerlekkerst, en daarna peen Tong uitsteken

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:13

Die van mij is echt een groot vreetmonter, maar een aantal dingen eet hij alleen als hij echt honger heeft, pulp en brood laat hij vaak staan.
Lucerne vind hij verschikkelijk lekker.
Bix/ zemelen/ haver en slobber vindt hij ook erg smakelijk.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:23

Eigenlijk eten mijn merries alles.
De ruinen zijn kieskeuriger, ik heb er een die wil alleen en vooral als EERSTE eten hebben. Als het eenmaal in z'n bak zit vindt ie het wel goed en zoekt ie de lekkerste hapjes er uit om vervolgens de halve dag over de rest te doen. Als we hooi en kuil voeren eet ie eerst altijd de kuil op. Als ie alleen hooi krijgt schopt ie z'n stal zowat uit elkaar. Verwend type dus (terwijl hij toch nooit z'n zin krijgt Haha! )