Studenten, hoe onderhouden jullie je paardje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Studenten, hoe onderhouden jullie je paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 21:58

Ik vroeg me af hoe andere studenten hun paard onderhouden, qua tijd en geld. Het lijkt mij namelijk erg moeilijk of het allemaal zelf te doen. Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je voor de stalling betaald.
Hebben jullie ook een bijrijder die meebetaald in de kosten?

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:00

Geen bijrijder... Maar wel uitwonende stufi + maximale lening + bijbaantje. Ik word nu al Ziek als ik denk aan mijn studieschuld Haha!

Edit: ff serieus. Ik betaal nu 205 euro pm aan stalling en qua tijd, tja... Na college en tussendoor. Je houdt iig niet veel tijd over voor andere dingen... Ligt ook aan je studie natuurlijk, met rechten zal het wel meevallen maar ik doe een exacte studie en dat is best zwaar af en toe.

Hoezo wil je het weten?

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:02

ik ben student en betaal me eigen paard. maar ik heb geen stallingskosten aangezien ik de opleiding paardensport op het nhb deurne doe staat mijn paard of op school(dit valt dan onder schoolkosten waar mijn ouders voor betalen) en anders op stage waar die ook gratis staat gestald, in de vakantie moet ik wel stalling zoeken en zelf betalen ook moet ik de hoefsmid en DA ect. betalen. sta nog wel rood bij me moeder.
ik heb zelf een uitwonende beurs en daarnaast doe ik nog wel eens wat oppaswerk en promotiewerk en dan kom ik allemaal net rond. ik kan geen vast werk zoeken aangezien ik niet op regelmatige dagen kan werken i.v.m school.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:13

Ik wil geen verzorgster, ik wil alles zelf doen Haha!
Werken, werken, werken. Ik kan het allemaal goed rondkrijgen en kan zelf ook nog goed leven. Maar moet er genoeg voor doen Lachen
Maar ik heb het er graag voor over. Mn ouders hebben niks met paarden en die wil ik ook niet met de kosten opzadelen. Plus dat mijn paard iets van mij is en dat zij dit nooit af kunnen pakken.... Hij staat nl geheel op mijn naam....
Uhm tijd, tja dat maak ik gewoon. Voor hem heb ik altijd wel gaatje. En anders stalgenoot....

Nogmaals: heb alles voor em over, hoor!!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:25

Ben al 3 jr (hbo) student en ik durf gerust te zeggen dat ik zeeën van tijd heb, rondde tentamen periode wat minder maar tijd heb ik zat. Ikwoon thuis, heb een bijbaantje waar ik 2 dagen in de week werk. Ga 3 dagen in de week naar school (en ja 't is een fulltime opleiding), en heb dus tijd zat voor me paardje. Geld ook, ik betaal 180 p.m. en houdt zo (zonder studiefin) 's winters 100 per maand over.(met alle andere kosten erbij), 's zomers houd ik veel meer over. Ik werk nl. in de horeca en dan zijn de uren verschillen.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:31

Ik woonde destijds gewoon thuis, kreeg alleen thuiswonende beurs en geen leningen oid, bijbaantje voor 12 uur in de week (werden er meestal 16) en ik stond goedkoop bij een boer. Dat is ook het enige dat goedkoop was Haha! . Dure verzekering, hoefsmid, etc, etc, maar ze was het zeker waard . En ja, ik had ook nog tijd over voor haar Knipoog.

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:32

Zeker nu ik in mijn laatste jaar van mijn studie zit (HBO) heb ik echt tijd te over. Ik ben dus iedere middag op stal te vinden. Haha!
Ik betaal 285 euro aan stalling per maand, daar komen kosten zoals hoefsmid nog eens bij. Mijn mazzel is echt dat ik nog thuis woon. Ik weet niet of ik het anders ook had gekund.
Momenteel even werkloos (crisis!!!!! Boos! ), maar over een maand kan ik weer ergens anders aan de slag. Tot die tijd red ik het wel.
Ik heb altijd een of twee dagen in de week gewerkt. Vanaf maart werk ik ook weer twee dagen in de week.
Eerlijk gezegd bevalt de tijd die ik als student over heb, me wel. Het zal best wel even wennen worden als ik straks ergens een vaste aanstelling heb. Moet dan ook voor het eerst aan een bijrijder geloven... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:18

Ik kan het goed doen, ik krijg een behoorlijke hap aan studiefinanciering, maar ik leen toch ook bij, voor haar stalgeld... Qua tijd is het ook goed te doen. En ik wil idd ook niet weten wat ik aan schulden opbouw... Lips are sealed Ik heb geen bijrijder ofzo, doe het allemaal van mij SF Lachen

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:25

Ik red t allemaal eigenlijk niet. En werken en studeren en naar mn paard.
Dus k moet helaas op zoek naar n bijrijder. (Wil t eigenlijk nog steeds niet Boos! )

K ga 4 dagen in de week naar school, ben dan dus rond 4en thuis. Werk anderhalve dag in de week. En dan naar mn paardje. Dus t huiswerk schiet er wel s bij in. En lenen Geen denken aan.

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:44

Als aankomend student vind ik dit een interessant topic Haha!

Machie

Berichten: 16003
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:56

Haha!
leve de stufie *LOL*

Ik moet helaas nu ook gaan lenen voor Baloe, kan niet meer zo vele werken Verdrietig
Eerst betaalde ik alles van mijn bijbaantje! Nu dus door te lenen.

Helaas heb ik niet elke dag tijd voor hem, maar hij staat volpension, en komt er dus elke dag uit!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 00:12

tequila schreef:
Als aankomend student vind ik dit een interessant topic Haha!

me to..

nu werk ik een tijdje..
september is het de bedoelong dat ik weer naar school ga..
heb een goedkope wei !! OK dan!
en me toekomstige paardje..komt daar te staan (me shet staat er al)
me moeder gaat gelukkig de helft mee betalen in de zorg van de aankomende paardje.
maar ik heb goed geluk dat me wei super goedkoop is !!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 00:15

betaal me paard helemaal zelf... werk twee avonden en de zaterdag. op die avonden zorgt me vriend voorme paard. verder geen bijrijdster ofzo. wel kan ik mijn paard af en toe verhuren aan een goede vriend van me die haar meeneemt met een trouwerij. er zijn dus perioden dat ze zelf haar stalgeld verdient. kijk zo'n paard moet je hebben!!
qua tijd red ik het allemaal wel. ik doe pabo. echt een doe opleiding maar goed beetje schuiven... en je prioriteiten kunnen stellen en je red het wel hoor!!!

Mambo
Berichten: 167
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 00:47

Ik ben ook aankomend student en heb vanaaf mn stufi aan gevraagd. aangezien mn moeder niet in staat is ook maar iets mee te betalen krijg ik de volle mep van de overheid, maar of dat n groot voordeel is moet ik nog gaan ondervinden Lachen ik denk dat ik ook maar moet gaan lenen..hoe ik zit met tijd weet ik natuurlijk nog niet, dus of ik erbij kan gaan werken? hoopt wel!

beetje offtopic: weet iemand trouwens hoe het zit met die prestatielening? misschien wil iemand het me even uitleggen via PB?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 01:01

Stel je vragen maar Lachen

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:04

Ik heb zelf ook een paard en studeer sinds september in Utrecht. Sinds oktober woon ik hier ook en mijn paard staat nog in Lelystad. Ik heb voor hem een verzorgster die hem 3 keer in de week rijdt. Ze betaalt ook gedeeltelijk mee in de kosten. Voor de stalling betaal ik 160 euro. Ik werk elke zondag de heel dag en in de vakanties ook de meeste dagen en zo is het wel redelijk goed te doen.
Mijn ouders bekostigen mijn studie en de bkoen enzo. Van de stufie kan ik precies mijn huur betalen
Laatst bijgewerkt door Judith_W op 28-01-04 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:17

Ik kom er wel weer makkelijk vanaf! Ik studuur nu ook, het eerste half jaar had ik redelijk veel tijd over, maar nu krijgik een ander rooster, met meer vakken, dus ik denk niet dat dat zo blijft. Werken doe ik niet, ik leen ook niks extra's, ik krijg wel een mooi bedrag van het werk van mijn moeder, dat is een soort project, heel fijn! Ik betaal school zelf, mijn ouders betalen het paard. En een bijrijder? Mijn zusje en ik moeten hem delen, dus hebben we allebei de helft van de week "vrij".

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:18

Citaat:
Je houdt iig niet veel tijd over voor andere dingen... Ligt ook aan je studie natuurlijk, met rechten zal het wel meevallen maar ik doe een exacte studie en dat is best zwaar af en toe.


Ik studeer rechten en heb inderdaad tijd genoeg! Ik heb sinds afgelopen zaterdag mijn eigen paardje (ben helemaal gelukkig!) en doe hem voorlopig helemaal zelf. Ik ben uitwonend (woon samen, dus dat scheelt qua kosten) en krijg stufi. Daarnaast werk ik ongeveer 16 uur per week en heb ik een lening bij de IB (voor mijn collegegeld). Het is wel veel geld per maand, ik betaal alleen al 230 euro stalgeld (excl. voer), maar heb het er graag voor over!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:44

Pfff, zo te horen mag ik niet klagen Bloos Mijn ouders betalen nu ook mijn paard, en hebben gezegd dat ze dat blijven doen als ik ga studeren. Dus de stalling van mijn paard hoef ik niet zelf te betalen.

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:46

Ik heb ook altijd mijn paard zelf betaald. Van de Stufi Tong uitsteken Mijn ouders betalen school en alles wat daar voor nodig is (boeken e.d.)

Maar verder moet ik alles zelf betalen. Stufi mag ik zelf houden, dus hoef niet extra te lenen. In nood mag ik bij mijn ouders lenen. Als ik een baan heb moet ik dat terugbetalen

Van de Stufi kan ik de stalling betalen en voor de rest werken. Het laatste jaar heb ik twee dagen in de week bij een ruitersportzaak gewerkt. Da's ideaal Knipoog En je salaris + personeelskorting op alle spullen. Dus mijn collectie paardenspul is in die tijd aardig uitgebreid Haha!

Voor de rest moet je gewoon zuinig doen. Je kan niet altijd met vrienden uit, kleding in de aanbieding kopen en niet alles willen kopen Schijnheilig


Voor mij is mijn studententijd nu over. Ben afgelopen woensdag geslaagd Haha!

Nu een baan vinden. Maar werken betekent meer geld, maar zeker minder tijd. Lekker overdag je paardje rijden is er dan niet meer bij Huilen

Dus geniet ook een beetje van je studententijd... Voor je het weet is het al weer voorbij Tong uitsteken zegt oma

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:58

Ik heb nog geen eigen paard, dat scheelt een heleboel. Ik hoef niets te betalen voor mijn bijrijdpaard, alleen les en wedstrijden betaal ik natuurlijk wel zelf. Ik ben uitwonend, krijg dus uitwonende stufi, maar moet daar ook alles zelf van doen (behalve dat mijn ouders collegegeld en kamerhuur betalen). Verder geef ik les op de manege en daar bekostig ik mijn eigen lessen van.
Kwa tijd: ik rijd zaterdag en zondag en door de weeks soms als ik vrij ben, maar in totaal wordt Duvel door 3 mensen verzorgd, dus als ik er niet ben, is er wel iemand anders die hem doet.
Een eigen paard zou voor mij nu gewoon niet haalbaar zijn, niet qua tijd en niet qua geld.
Mijn eigen paard komt nog wel, als ik straks ben afgestudeerd.

Soris

Berichten: 583
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: OM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:19

Ik heb geen eigen paard, dat kan ik dus echt niet betalen Boos!
Als ik klaar ben met studeren gaat die er zeker wel komen, maar dat zit er nu nog even niet in.
Maar op zich heb ik een leuk adres waar ik gratis paarden kan rijden, dus ik heb niets te klagen. Voor nu is dit een ideale oplossing en ben ik dik tevreden, maar blijft natuurlijk iemand anders zijn paard.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:24

Ik studeer geschiedenis, en heb vaak zeeën van tijd, en heb dan ook besloten binnenkort een eigen paardje te kopen. Ik werk twee dagen in de week, heb basisbeurs plus maximaal aanvullende beurs, en een hele lieve vriend die ook het één en ander bijlegt. Daarnaast heb ik een huis gekocht, o.a. van geld van een erfenis, dus ik woon vrij goedkoop (betaal aan hypotheek minder dan de helft van mijn vroegere kamerhuur). Daarnaast werk ik ook op de universiteit, ongeveer twee uur in de maand. Dat is niet veel, maar ik krijg er ongeveer 90 euri voor, dus dat helpt toch weer een beetje. Ik heb waarschijnlijk wel een bijrijder nodig, in ieder geval voor de dagen waarop ik werk, maar dat vind ik niet zo'n probleem, liever dat dan dat mijn paardje niet de zorg krijgt die hij nodig heeft.
Op dit moment ben ik nogal ziek, dus zit een paardje kopen er even niet in. Maar als ik herstelt ben ga ik zeker weer op zoek.

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:06

Ik doe een HBO studie en woon op kamers (wat ook al veel extra kosten met zich meebrengt) Ik werk gemiddeld 16 uur in de week, heb een (magere) uitwonende beurs en leen daar sinds kort 100 euro bij omdat ik niet meer rondkwam.. Ja en ik heb wel een bijrijdster voor drie dagen, want ik red het gewoon niet met de tijd. Mn studie is opzich zelf niet zo moeilijk (hbo he???) maar doe er eigenlijk ook veel meer dingen naast, zoals een bestuur van vereniging enz enz Eigenlijk wil ik soms een beetje teveel Haha! Soms moet ik gewoon dingen laten staan omdat ik anders niet rondkom, zoals x drankjes of kleren Verdrietig Maargoed ik heb het er allemaal voor over en het is het zeker waard!!

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:15

Ik ben gezegend met een sponsor genaamd mama Haha!