paard waarbij zn hoofd/nek/mond vast zit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
duppie
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-11-03

paard waarbij zn hoofd/nek/mond vast zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 18:43

Hallo,

ik vroeg me af of iemand misschien een tip heeft voor mij..
Het paardje waar ik op rij heeft namelijk in vooral draf dat hij zn hoofd opricht en er is dan geen beweging in zn hoofd meer mogelijk, zet zijn hoofd dan helemaal vast.
Ik heb wel geprobeerd om met de teugels te gaan spelen enzo maar dan gaat ie helemaal zijn hoofd vast zetten en krijg ik een trekwedstrijd, die hij natuurlijk wint, met het bit! Huilen
Hoop dat iemand me kan helpen met dit oplossen!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:11

ik had dat ook met mijn haf nu nog een beetje.
Ik moest van mijn instructrice stil gaan staan en dan zoals links als rechtsbuigingen maken.

Links om: zorg eerst dat je je paard iets nageefelijk krijgt en doe je linker teugel van de hals en trek alst ware zijn hoofd wat naar links(rechter teugel voldoende ruimte geven )
hij zal het niet leuk vinden maar de aanhouder wint en dan begint hij het bit wel los te laten en dan hou je hem nog even 5 sec daar en dan doe je het zelfde rechts om.
Heeft bij As wel verbetering op geleverd maar zit bij As nog veel werk aan.
Maar herhaal dit je gehele tijd dat je aan het rijden bent.
draven dan weer even stilstaan links en rechts 2 keer doen en weer wegdraven of stappen en dat herhalen.
veel sucses. OK dan!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:55

Een goede fysio. (G. Weyers zit ook in Friesland.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 00:46

Zie topic: Hangt heel erg aan het bit.... Zelfde probleem, zelfde oplossing.... (imo)

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 09:55

Veel met stellin g proberen te rijden. Op het moment dat je paard zijn hoofd recht heeft is het voor hem veel makkelijker die ondernek eruit te drukken. Met stelling gaat dat moeilijker.

Wel opletten dat je niet te paard strak naar een kant gaat houden, want dan rij je hem alsnog vast.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 02:03

nou veel volte's rijden stelling en buiging vragen slangevoltes rijden en dan veel stelling vragen niet gaan spelen want daar vezet die zich toch mee zoals je al zei, ,en als dat niet help zou ik een fysio erbij halen net wat Aqua8horse zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 08:41

Als je parad zo vast zit zou ik hem eerst goed na laten kijken door een arts. Misschien is er wel iets mis in de rug oid. Als alles ok is kun je je paard rustig oppakken door 6 dagen per week alleen de longeren met pessoa. Daarna kun je geleidelijk de longeer dagen vervangen door rijdagen. Dit alles moet wel onder het toeziend oog van deskundige begeleiding.