Zou ik mijn paard verkopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-01 10:31

Gisteren heb ik thuis weer ruzie gehad omdat ik niet naar de springles mocht. Het zit namelijk zo ik heb geen trailer of ander vervoer om ergens naar toe te gaan met mij paard. Nu wou de vader van een vriendin mij komen uithalen met de trailer, maar nee dat mocht dus niet van mijn ouders. Ik heb er zo genoeg van, ik kan alleen nog maar wat in mijn modderwei rijden en zo krijg ik mijn paard niet fatsoenlijk gereden. Al mijn vriendinnen gaan op wedstrijd, en oefenen op de manege en krijgen les. Ik kan alleen nog geld aan mijn paard uitgeven voor eten en de rest en kan hem niet fatsoenlijk rijden. Wat vinden jullie dat ik moet doen?

[img]../upload/732/draf.jpg[/img]

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 11:06

IK zou doorzetten. Ik heb geen eigen paard maar rijd en verzorg 3 shetjes en een paard. Ik heb ook niet echt (zelf) de mogelijkheid om te rijden. De bak kan je baantjes trekken en ik kan dus alleen op de betonplaten rijden en dat is dus ook niet alles(lekker glad). Ik heb wel het geluk dat Tamara regelmatig naar het bos of naar de club gaat en dat ik dan mee kan.
Suc6

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 11:44

ik zou hem niet kopen en met je ouders gaan praten en doorzetten zo'n mooi beessie krijg je nooit meer en je zal er spijt van krijgen

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 13:37

Waarom mocht je niet met die vader van die vriendin mee rijden? Dat was toch een heel leuke opossing?

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 13:55

nee niet doen joh!!
kun je niet in het bos rijden dan?

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-01 17:35

Omdat mijn paard dan bezweet op de wei moest in het donker. Maar er bestaat ook nog altijd zoiets als een deken.

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 17:42

omdat jij niet met je pony weg mag zou je hem verkopen?
je hoeft toch niet perse wedstrijden enzo en je kan ook lekekr de bossen in.
je moet zelf weten maar ik zou hem nooit verkopen daar voor

kelsey

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 18:46

ja maar kelsy, kijk ze rijd op een drassig weilandje (begreep ik dit goed?) en je wilt graag wedstrijden rijden en trainen enzo...Tja meid,kijk het nog een tijdje aan,voordat je een te snelle beslissing hebt genomen Scheve mond\

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 19:32

Ik begrijp heel goed je probleem Lientje, ik zou het precies zo voelen.
Maar je moet vooral niet opgeven. Je bent nu zo ver dat je een eigen paard hebt. Wie weet kun je je ouders toch overhalen om toestemming te geven, dat de ouders van je vriendin je mogen halen en brengen naar de les.
Ik weet niet of ze een reden hebben genoemd, waarom mocht het niet?
Wat je kunt doen: neem hen een keer mee naar de manege of vereniging, zodat ze de les kunnen zien waar jij graag in wilt rijden.
Leg hen uit waarom de wei niet kan, en dat het trainen echt moet, omdat hij anders te dik wordt en last gaat krijgen van... en dat betekent dierenarts kosten... hihi. Willen ze vast niet.
Zeg maar dat je ook geen auto koopt om hem in de garage te laten staan, dat dit zonde is van het geld alleen al, maar dat je er dan ook geen plezier van hebt.
Heel veel sterkte en geef de moed niet op.
Vooral blijven nadenken over oplossingen, en blijven praten met je ouders. Waar zijn ze bang voor, wat is hun probleem als je zou gaan lessen?
Blijf proberen, jouw tijd komt nog wel.
En ik weet zeker:
eerder dan je denkt!

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 20:03

en als je je paard verkoopt..
wat wil je dan doen??
gewoon op de manege gaan rijden ofzo??
ik denk dat het nu (met dit weer) goed balen is dat je niet normaal kan rijden..
maar straks is het weer lente en zomer en dan kan je er weer volop tegenaan...
want uiteindeijk kom je met je eigen paard toch verder als zonder..
ookal kan je niet op hoog niveau trainen.. je leert wel gevoel ontwikkelen..

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 20:33

ik ben het helemaalmet mistery fox eens
hoe oud ben je eigenlijk? heb je zelf een rijbewijs?
misschien kun je dan ooit een trailer kopen en overal heen of met je vriendin mee rijden
en waarom moet je paard in het donker en bezweet op de wei?
ze kan toch ook in de stal of heb je die niet?

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 21:10

Ha, ja, da's niet zo leuk maar ik zelf zou hem nooit verkopen om zo'n reden, Kun je je ouders niet ompraten of zijn ze echt onredelijk??
Hoezo moest ie nat bezweet in het donker op de wei?? Heb je geen stal dan? Ik zit gelukkig in een situatie met zeer goede omstandigheden maar als ik jou was zou ik proberen om hem event. in de winter periode ergens te stallen waar je wel kunt rijden (en ook een stal hebt). Zou je geen instructie aan huis kunnen vragen??(als je in je wei kunt ryden dan...)

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 21:34

Hey Lientje

Ik dacht dat jij ook groom was op een springstal ? Kan je daar niks voor elkaar krijgen. Bvb jij doet die en die klusjes en in ruil daarvoor mag je paard er in de winter een tijdje staan ?
Hoeft zelfs geen ganse winter te zijn, een maandje of drie zou al leuk zijn, niet ?
Ik begrijp hoe je je voelt, als je alleen maar in de wei kan rijden en je wil je er toch serieus voor inzetten dan is het wel erg moeilijk. Zit er nergens een LRV bij jullie in de buurt waarbij je kan aansluiten ?
Onze club heeft een grote zandpiste en als het een paard daagjes droog is kan je daar altijd rijden.

veel succes

Anja

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 21:56

Nou om die reden zou ik dus NOOIT mijn paard verkopen......er komen nog zoveel mooie tijden aan, en misschien dat je ooit zelf wel met de trailer naar de les kan rijden.
Maar uit je verhaal maak ik op dat je dus geen stal hebt......nou als ik eerlijk moet zijn dan geef ik je ouders gelijk, en zou ik zelf ook geen natte bezweet paard in het land zetten (ondanks een deken, sávonds)
Ik zelf heb nu precies hetzelfde probleem ....heb ook geen stal, dus voor mij ook niet s'avonds lessen......maar straks in het voorjaar dan pak ik het wel weer op.....en zo zijn er velen hoor!!!!!
Ja en anders zou ik haar toch op een pensionstal zetten als je daar de mogelijkheid voor hebt, dan kun je lekker verder lessen en wedstrijden rijden!!!!
Echt als je je paard verkoopt om die reden dan krijg je daar vast heeeeeeel veel spijt van Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 21:58

Niet verkopen hoor. Jouw tijd komt nog wel. Ik kon ook niet meteen wedstrijden rijden met mijn paard. Dat duurde jaren. Totdat ik geld genoeg had voor een trailer, en een paar jaar later een auto zodat ik ook zelf de trailer met paard kon trekken. Maar je kunt niet alles ineens hebben. Ik had iones, mijn eerste paard toen ik 23 was. en toen ik ongeveer 27 was, reed ik mijn eerste wedstrijd. Zolang je afhankelijk bent van anderen zal niets werken. Dat is mijn ervaring. Heel frustrerend. Stop met op anderen te rekenen en wacht je eigen tijd af.