Paard niet goed, maar wat is het????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:16

SuperPepeijn schreef:
wichelroede? geneeskunde is toch wetenschap?


Volgens mij valt dit niet onder geneeskunde maar onder " het alternatieve circuit"

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 23:52

Okee, bedankt voor de informatie..

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 00:42

Ik geloof ook helemaal niet in dat soort praktijken, ik geloof nog geeneens in homeopathie! Als je weet wat voor een afzetterij dat eigenlijk al wel niet is!

Geef mij maar harde wetenschap, daar heeft een mens wat aan!

Ophelia, heel veel succes met je paard, beterschap!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:27

Homeopathie is iets anders. In de gewone medische wereld is er ook erg veel gebruik gemaakt van kruiden net als bij de homeopathie ... ik ben er wel van overtuigd dat een watertje met een rozeblad in geen nut heeft (en als het al iets uithaald, dan geef je er toch geen geld aan? Water komt uit de kraan en rozen kan je overal vinden Haha!), maar sommige dingen van de natuurgeneeskunde geloof ik zeker en vast wel .
Die wichelroede-dinges zou ik geen cent aan hangen, dan haal ik liever het "Y-beentje" uit een braadkip en "wichel" ik wel zelf even voor die prijs Clown Bloos!

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:56

Citaat:
Ik geloof ook helemaal niet in dat soort praktijken, ik geloof nog geeneens in homeopathie! Als je weet wat voor een afzetterij dat eigenlijk al wel niet is!

Geef mij maar harde wetenschap, daar heeft een mens wat aan!



ik sluit me hierbij aan!

Mijn nu 14 jarige hond heeft als 1 jarige "iets" gehad waardoor ie bijna dood was, de dierenarts wist het niet meer, ik heb toendertijd duizend gulden (!) uitgegeven aan alternatieve dingen, hond moest gereinigd en dat soort dingen. Al met al heeft het niets geholpen en is ie nu 14 jaar oud en gewoon versleten....

Op stal was vorige week zo'n wichelroedemevrouw die beweerde dat alle paarden last van hun nieren hadden en met haar middeltje zouden ze weer opknappen, anders zou het niet goed komen, een aantal mensen hebben natuurlijk het middel gekocht en zijn het gaan toedienen. De paarden leven allemaal nog....geen verschil te merken.

De bok die ziek was en een middeltje ging krijgen waardoor hij weer beter ging worden, is maandag ingeslapen.......

geef mij maar een gewone reguliere afgestudeerde vee- en huisarts!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:10

Ik zou eens kijken of je er een fysio bij kan halen. Misschien knapt ze nu op omdat ze wat meer rust heeft als ze dan bv ergens pijn heeft (rug enz.) komt dat nu ook tot rust en wordt het minder maar niet over. Maar misschien zakt ze weer in als je weer aan het werk gaat.

Ik heb die van mij nadat de bloedproef goed bleek te zijn ook een vitamine spuit gegeven. Hij wilde niet echt bijtrekken na zijn koliek operatie. We zouden er 2 doen maar al snel bleek dat een voldoende was. Dit was in overleg met de fysio zodat we zeker wisten dat er niet ergens anders een probleem is/was.

Als er problemen met de nieren, leven of darmen zijn had er wel wat uit de bloedproef moeten komen.

Hoop dat er snel wat boven water komt.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 12:44

Prisca schreef:
Ik zou eens kijken of je er een fysio bij kan halen. Misschien knapt ze nu op omdat ze wat meer rust heeft als ze dan bv ergens pijn heeft (rug enz.) komt dat nu ook tot rust en wordt het minder maar niet over. Maar misschien zakt ze weer in als je weer aan het werk gaat.

Ik heb die van mij nadat de bloedproef goed bleek te zijn ook een vitamine spuit gegeven. Hij wilde niet echt bijtrekken na zijn koliek operatie. We zouden er 2 doen maar al snel bleek dat een voldoende was. Dit was in overleg met de fysio zodat we zeker wisten dat er niet ergens anders een probleem is/was.

Als er problemen met de nieren, leven of darmen zijn had er wel wat uit de bloedproef moeten komen.

Hoop dat er snel wat boven water komt.


Dit sluit eigenlijk helemaal op mijn paard aan. Ik vind ook dat als er ergens een ontsteking of iets dergelijks had gezeten, dan had dat in het bloed naar voren moeten komen.

Ze knapt op het moment langzaam op en ik ben haar nu per dag 15 tot 20 minuten aan het longeren met de qoque, dus ze staat weer wat meer aan het werk, daarna ga ik er nog 10 minuutjes tot een kwartiertje op. Dan train ik nog niet, maar doe op elke hand wat volte werk in stap, draf en een stukje galop. Dit ga ik weer langzaam opbouwen naar meer. Mocht ze hierdoor idd minder worden, dan is een fysio niet zo'n gek idee.

Nog even een update over haar herstel;
gister werd er natuurlijk sneeuw verwacht aan het eind van de dag, dus het was maar de vraag of ik op tijd bij m'n paard zou zijn om haar beweging te geven. Dus heeft m'n moeder haar overdag lekker losgegooid. Toen we haar 2 weken geleden losgooiden, liep ze als een bejaarde merrie door de bak. Ze keek dan een beetje om haar heen en met tegenzin draafde ze langs de lange zijde om vervolgens stil te gaan staan en naar de paarden van de buren te gaan staren..
Nou gister liet m'n moeder haar dus los en zodra ze door had dat het touwtje los was, ging ze als een raket ervandoor. Bokken, racen en schijnbewegingen, met daarbij briezen en blazen, dus eigenlijk weer een beetje mijn merrie die af en toe denkt dat ze hengst is Haha!

Het is dus duidelijk dat het beter met haar gaat, het is alleen afwachten of het herstel doorzet en dat ze goed blijft. Het is wel typisch dat dit eigenlijk al een tijdje aan de gang is en als ik eindelijk besluit om jullie om raad te vragen, het ineens beter met haar gaat.. Verward Maar goed, ik begin er weer een klein beetje vertrouwen in te krijgen en hoop dat het herstel doorzet, anders ga ik alsnog naar Utrecht. Ik zal haar iig een vitamine spuit geven, baat het niet, dan schaad het niet..