ineens niet meer op rechtsvoor willen staan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

ineens niet meer op rechtsvoor willen staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 09:23

Mijn pony Destiny heeft spat&hko, omdat de spat verder is gegaan linksachter is ze met 'vervroeg pensioen' en staat ze hier gewoon lekker in de wei met de andere 2, ze loopt goed genoeg voor af en toe een rustig buitenritje, en ook in de wei rent en speelt ze volop

gisteochtend wilde mn moeder ze buitenzetten, maar des wilde niet, terwijl die normaal bijna de stal afbreekt als de andere2 naar buiten gaan en zij niet mee mag.
uiteindelijk is des al strompelend in de wei gezet, en daar heeft ze heel de dag gestaan en wat rondgelopen
rechtsvoor wil ze niet op staan, ze loopt echt heel erg kreupel, en ze tilt het been steeds op en steekt het dan naar voren en houdt het dan iets boven de grond, ze wil er dus echt niet op staan.
Haar voerbak(zo een die je met 2 haken op kan hangen, haar gewone voerbak heeft ze nml gesloopt) lag in t midden van de stal toen mn moeder haar gisteren buiten wilde zetten, dus wrsch is ze er op/in gaan staan en heeft ze haar been verdraaid

maar t been is nergens warm, ook de hoef niet, ook is het nergens dik
maar toch heeft ze hele erge pijn en wil ze er niet op staan.
de hoef is uitgekrabt, er zit niets in en ook die is niet warm

wat kan dit zijn?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 09:30

Ik zou toch even de dierenarts laten kijken,het zal niet voor niets wezen dat ze dat been niet neer wil zetten!
Sterkte!
Lundi

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 12:02

ik wilde de DA meteen bellen, maar omdat ze al zo'n zorgenkindje is(en dus voor flinke rekeningen heeft gezorgt) hebben mn ouders zoiets van kijk het even een paar dagen aan, wordt het echt niet beter, of zelfs slechter dan mag de DA komen.
Ik was juist aan t sparen voor een infuus met Tildren ivm de spat, maar ja als t zo blijft als nu zal dat dus wel niet meer hoeven Scheve mond
Maar opnieuw laat ze weer zien wat een karakter ze heeft, want ondanks de pijn wil ze toch de wei in, en toch bij dr vriendjes zijn

Maar ik heb dus t idee dat er iets echt kapot is, want aan de buitenkant is niets te zien of te voelen

een kapotte pees dan wordt t been wel warm toch? en een gebroken botje?wordt het been dan warm of blijft het gewoon zoals normaal? want een simpele verstuiking loopt zij normaal gewoon doorheen, en ook dan zou het been ergens warm moeten zijn

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:05

Het kan ook zijn dat ze linksachter veel ontlast heeft en daardoor rechtsvoor overbelast heeft en dat dat been nu ook pijnlijk is.
Maar de DA zal er vast meer over kunnen zeggen.

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:06

Als ze d'r been niet wil belasten, gelijk de dierenarts bellen. Als een paard in stap zo kreupel is, zou ik het niet een paar dagen aankijken.

Mick en Aidan, mijn grote liefdes!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 12:15

runningkawa schreef:
Het kan ook zijn dat ze linksachter veel ontlast heeft en daardoor rechtsvoor overbelast heeft en dat dat been nu ook pijnlijk is.
Maar de DA zal er vast meer over kunnen zeggen.


daar dacht ik eerst ook aan, of dat de HKO erger is geworden, omdat ze enorm op de voorhand steunt, al 2 jaar maar ze wordt haast niet meer bereden, soms een stapritje in t bos, en verder staat ze in de wei

maar omdat het zondagmiddag nog helemaal oke was, en ze dravend de wei uit kwam, en maandagochtend is ze echt stokkreupel, en heeft ze de voerbak midden in de stal liggen, dacht ik dat ze wrsch daar op/in was gaan staan en iets had verdraaid
(eigenijk hoop ik op een hoefzweer, de wei is modderig en er liggen wat stenen tussen de modder, wie weet heeft ze daar verkeerd op gestaan, en zet die zweer nu pas goed door, maar ja de hoef is niet warm)

Ik wacht heel ff af tot mn moeder thuis is, als ik nu de DA bel, ook al betaal ik die zelf, heb ik een probleem denk ik
en als er foto's gemaakt moeten worden zal mn moeder met de trailer moeten rijden, dus die moet ik te vriend houden Knipoog

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:25

Hoefzweer kan inderdaad, en dan hoeft de hoef nog niet warm te zijn. Is ze nog steeds zo kreupel als gisteren ?

Mick en Aidan, mijn grote liefdes!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 12:28

Ik heb haar om 9.00 buiten gezet dat is 20 meter lopen, dat moest met een tussenstop gebeuren, zo slecht liep ze, ze wilde eigenlijk niet verder, maar toch wlde ze graag naar dr vriendjes.
haar binnenhouden lukte niet, dn gaat ze als een gek ronddraaien in de stal, dus staat ze rustiger buiten

ik ga nu even kijken hoe ze er bij staat, en als mn moeder thuis komt overleg ik of de DA mag komen(als t aan mij lag had ie er gisterochtend al gestaan, want dit is niets voor haar om een been zo te ontlasten)

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:30

Kan ook een hoefzweer zijn, klop eens met een klein hamertje tegen haar hoefzool om te zien of ze gevoeilig is.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:35

Klinkt echt als een hoefzweer,
ik zou eerst je hoefsmid bellen alvorens je een da de hoef laat 'verkrachten'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:38

Sjuimpje schreef:
Klinkt echt als een hoefzweer,
ik zou eerst je hoefsmid bellen alvorens je een da de hoef laat 'verkrachten'.


Ik heb met de smid ook betere ervaringen dan met de DA wbt hoefzweren.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 13:14

mn hoefsmid is gisteren op vakantie gegaan, maar als t idd een hoefzweer is komt ie misschien wel even terug(zit niet zo ver weg in CenterParcs) want ik zorg nu voor zn lompe 5 jarige tinkerhengst en 't shetje van zn dochter, dus wil ie vast wel ff komen als t echt nodig is.
een andere smid zit hier niet, de enige andere in de buurt heeft een dubbele hernia

ik bel de DA(mn eigen DA die vertrouw ik wel, ook met hoefzweren Knipoog ) en dan hoop ik maar dat het dat is
ze staat nu wel op 4 benen in de wei, maar als ze gaat lopen gaat het nog erg moeizaam.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:19

Mijn veulen had vorige week ook zoiets, dat bleek dus een flinke snee in zijn hoef te zijn. Dit zag je dus absoluut niet vanaf de buitenkant en is dus ook helemaal opengesneden en in het verband gezet. Ik dacht eerst ook aan een hoefzweer..
Hij had waarschijnlijk in het weiland ergens ingetrapt..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 13:38

de DA is gebelt, hij had het superdruk dus als ik naar hem toe kwam kon hij naar haar kijken, aan huis komen had ie geen tijd voor, pas vrijdag weer zei de assistente

mn moeder moet zo gaan werken, dus ik heb mn vriend en mn vader gebeld, die zijn nu alle2 aan t kijken of ze tijd hebben om met de trailer daar heen te rijden

hoop maar dat ze op de trailer kan blijven staan, zorg iig dat we heel rustig rijden!

maar nu moet ik dus even wachten tot ik wordt teruggebeld, dan weet ik of er iemand met de trailer kan rijden

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:55

Ik zit ook aan een hoefzweer te denken of aan de hko.
Bij een hoefzweer gaan ze vaak op de toon staan en bij hko zetten ze hun been vaak naar voren.
In ieder geval veel succes!

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 14:00

Ik hoop dat het lukt om naar de DA te gaan vandaag. Ik ben benieuwd wat hij te zeggen heeft !

Mick en Aidan, mijn grote liefdes!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 14:22

om 16.00 heb ik een afspraak bij de DA, de assistente had met hem overlegd, en ze hadden een wat ruimte gemaakt tussen 2 afspraken zodat ik vandaag nog terecht kon ondanks de overvolle agenda(ik krijg daar de vaste-klanten-voorkeursbehandeling volgens mij Knipoog ) en de assisitente zei dat hij zoals ik het vertelde ook aan een hoefzweer dacht(waar ik dus al hoopte in een van mn eerste berichtjes) kon hij niets vinden zette hij het been op de foto, omdat ze dus een nacht met die losse voerbak in de stal heeft gestaan, wie weet wat ze voor een rare beweging heeft gemaakt.
die voerbak gaat er dus voortaan 's nachts vanaf! die heeft ze omdat ze ivm zomereczeem schuurt, en de vaste voerbak steeds sloopte, dus na de zoveelste keer hebben we zo'n voerbak die je over de rand van de deur of t randje bij de tralies etc kan ophangen, gekocht, maar omdat ze alleen in de zomer schuurt hangt die voerbak er in de winter de hele dag&nacht

mn vriend mocht gelukkig van zn baas wel even weg, ik heb daar ook nog gewerkt dus die kent mij en weet wel hoeveel ik om mn paarden geef en dat ik als er iets mis is heel graag naar de DA wil, dus die zei dat hij wel een paar uur weg mocht vanmiddag Lachen

ik hoop op een hoefzweer, en als het dat idd is, dan maak ik meteen een afspraak voor een infuus tildren ivm de spat voor over 2 weken(moet eerst mn salaris weer krijgen Knipoog )

ik laat het weten zodra ik terug ben!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 14:48

Ilindra"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Klinkt echt als een hoefzweer,
ik zou eerst je hoefsmid bellen alvorens je een da de hoef laat 'verkrachten'.

Ik heb met de smid ook betere ervaringen dan met de DA wbt hoefzweren.
[/quote]
Ik heb een hele beste da,
maar het is nou eenmaal geen smid...
De hoefsmid heeft het ijzer er in een mum van tijd af, heeft de zweer drie keer zo snel gevonden, snijdt hem veel beter uit waarbij hij rekening houdt met het evt. weer beslaan en voor 10 euro ben je klaar.

Als je pech hebt is de da ruim een uur aan het prutsen, krijgen ze anitbiotica, worden in het verband gezet wat de volgende dag weer door de da verwisseld moet worden. Een hoefzweertje kost dan al snel 100 euro, of het dubbele.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 14:58

deze DA heeft bij Quentin en bij destiny al een keer een hoefzweer weggesneden, en geen gepruts met verbandjes en antibiotica hoor Lachen

maar hij is naast (paarden)DA ook paardentandarts en heeft een cursus bekappen gedaan, dus hem vertrouw ik wel

en DA van een dierenkliniek heeft een keer bij t paard van mn moeder een hoefzweer weggesneden, een geluk dat die niet op ijzers stond want daar had de eerste tijd geen ijzer onder gekund! die had flink staan prutsen, maar was ook geen paarden DA maar een gewone DA, die hoeft hier nietmeer te komen, zeker niet voor een hoefzweer

ik ga ze nu uit de wei halen en n beetje poetsen, en dan is Bjorn is zo en gaan we naar de DA

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 17:47

Nou ik ben inmiddels terug, maar echt heel veel wijzer ben ik niet.

Toen we daar waren liep ze al een stuk beter dan ze afgelopen 2 dagen had gedaan, maar ja dan ziet ze overal vanalles en dan loopt ze door de pijn heen.
na wat gekeken en gevoeld te hebben moest ze buiten stappen en dan naar rechts wenden, ze viel bijna om zo slecht liep ze toen ze rechtsom moest draaien!

onderste deel vd hoef verdoofd, en ze liep meteen goed! zelfs een drafje ging oke, en een wending naar rechts ook

ik opgelucht, DA haalde ijzer eraf en sneed n beetje weg om te kunnen zien waar een eventuele hoefzweer zou zitten

nou ja, na wat snijden voelen knijpen met een tang etc waren we nog niets wijzer, geen hoefzweer te ontdekken

de buitenkant was ietsjes warmer, dus wie weet een beginnende zweer, maar nee hoor, niets te vinden

omdat het draaien aan de hoef pijnlijk was werd er aan een eventuele fractuur gedacht, dus ja t ijzer was er toch af, zet maar op de foto dan

2 foto's gemaakt, meteen gelukt en niets op te zien wat op een breuk zou wijzen

maar ook niets wat op een hoefzweer wijst.(dat zou zwart moeten zijn op de foto ivm vocht/pus dat kleurt zwart op de foto)

wel was er bij de punt van het hoefbeen iets wits te zien op de foto die van de zijkant was genomen, wat wijst op vermeerdere botdichtheid, en de foto die van voor was genomen daar zag je een wit vlekje aan de zijkant zitten(wrsch hetzelfde dus)

dat kan een soort ontsteking zijn, maar of ze daar zo'n last van zou hebben, en bovendien, dat da in 1 nacht tijd zo'n kreupelheid zou veroorzaken, da geloofde de DA niet

verder nog iets positiefs, haar HKO klasse 4 vond hij op deze foto alles meevallen! ook zag het hoefbeen er verder goed uit, zo goed dat ze gerust tot na t weekend zonder ijzer kan staan

ik moet nu 2x per dag haar hoef in de biotex zetten in de hoop dat omdat de hoef dan zachter wordt de hoefzweer alsnog doorbreekt en ze dus weer beter gaat lopen

verergert de kreupelheid dan moest ik meteen bellen, en anders tegen t weekend of na t weekend even laten weten hoe ze liep.

Maar hij zei wel, dat smmige scheurtjes in t bot niet zichtbaar zijn op de foto, dat je dan echt geluk moet hebbn dat je die er precies in 1x op krijgt, maar het hoefbeen zelf en de andere grote onderdelen van de hoef zagen er nog goed uit, geen scheurtjes oid

maargoed, eerst dus een paar dagen 2x per dag in de biotex en maar hopen op verbetering!

ze was wel superbraaf trouwens, voor een pony die al 2 jaar niets staat te doen in de wei was ze echt braaf, mooi stilstaan bij t foto's maken etc geduldig wachten tot de foto's ontwikkeld waren, ze heeft zich echt netje gedragen, en nu maa hopen dat zebeter wordt

ik had meteen even gevraagd hoe hij haar achter vond draven toen ze verdoofd was(2 jaar geleden kon ze niet op LA staa ivm verdergaande spat) en hij vond het echtverbazend hoe zij was hersteld!
ik heb hem gevraagd naa wat Tildren voor desje kon doen, hij vond het zeker de moeite waard om te proberen, omdat ze zo'n taaie is en zelf altijd door wil blijven gaan, en dan zou Tildren net dat laatste beetje kreupelheid kunnen wegnemen

maar eerst afwachten wat het voor is, als ze voor weer goed is, gaat ze aan t infuus, maar voorlopig dus nog even duimen op een goede afloop!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Mist

Berichten: 9456
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:02

Sjuimpje schreef:
Klinkt echt als een hoefzweer,
ik zou eerst je hoefsmid bellen alvorens je een da de hoef laat 'verkrachten'.


Helemaal mee eens ! er zijn eigenlijk maar 2 dingen waarop paarden op dergelijke wijze acuut kreupel gaan, hoefzweer of gebroken hoefbeen, maar dat laatste komt gelukkig weinig voor!
Zeker dat "wijzen" met de hoef is heel erg typisch.
En ja, de hoefsmid durft vaak iets verder te graven als een DA (en terecht! is hun vak)

Sterkte meis, het zit allemaal niet mee he ? Ach gut

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 18:07

thanx Lachen

ik hoop ook echt dat het een hoefzweer is, maar ja die had eigenlijk als donkere vlek op de foto zichtbaar moeten zijn, en in plaats daarvan zat er een witte vlek
het hoefbeen staat trouwens goed op de foto en zag er echt perfect uit, er zou alleen nog in ergens een breukje kunnen zitten waarvan de 2 delen nog tegen elkaar zitten, dan staat het niet op de foto. daar moet ik alleen nog even niet aan denken, eerst maar eens biotex regelen, en een paar extra emmers, want die sneuvelen weleens als er hier een paard in de biotex moet Knipoog en dan hopen dat het idd een hoefzweer is!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:52

Is het niet een beetje dom om eerst te verdoven en dan te gaan kijken waar de eventuele hoefzweer zit?
Hadden ze niet beter gelijk de visiteertang erop kunnen zetten?
Zie je? Da... Niets waard Haha! Had nou maar gewoon de smid gebeld *LOL*
Je wordt weer voor nop op kosten gejaagd.

labe
Berichten: 380
Geregistreerd: 18-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:08

Gelukkig dat de foto's geen enge dingen hebben opgeleverd.

Ik wil niet doen of ik het beter weet dan de anderen, maar kan het geen zoolkneuzing zijn? Heb het zelf al diverse malen meegemaakt en dat is ook vaak een nogal spontane kreupelheid. Ze kunnen het heel makkelijk krijgen door op bijvoorbeeld een harde oneffenheid te staan en het kan flink zeer doen in ieder geval. Mijn paard was ook van de een op de andere dag behoorlijk kreupel door een zoolkneuzing, de veearts heeft toen ook behoorlijk lopen puzzelen wat er aan de hand kon zijn.

In ieder geval sterkte met je paardje.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 19:11

Sjuimpje schreef:
Is het niet een beetje dom om eerst te verdoven en dan te gaan kijken waar de eventuele hoefzweer zit?
Hadden ze niet beter gelijk de visiteertang erop kunnen zetten?
Zie je? Da... Niets waard Haha! Had nou maar gewoon de smid gebeld *LOL*
Je wordt weer voor nop op kosten gejaagd.

heb ik dat zo dom opgeschreven, want hij heeft wel degelijk eerst met de tang overal in dr hoef zitten knijpen en erop geslagen, ook heeft ie heel t been tot aan de knie nagevoeld, alles gekeken of het aan beide kanten gelijk was, maar omdat de hoef wel ietsjes warmer was aan de buitenkant dan aan de binnenkant, en ze niet echt op de tang enzo reageerde, heeft ie haa verdoofd, om te kijken of het idd daar zat

daarna heeft ie het ijzer eraf gehaald en is ie gaan snijden, maar omdat dat niets opleverde is ze op de foto gezet, ik mocht trouwens zelf kiezen of ik wel/geen foto wilde, maar ik had zoiets van ja ik ben er nu toch, en 't ijzer is er nu toch onder vandaan, dus dan maar meteen een foto

mn smid is op vakantie, de enige andere smid die ik vertrouw heeft een dubbele hernia, dus ik wacht mooi tot maandag dan is mn smid er weer, tot die tijd kon ze(ze staat heel de dag in de wei en 'snachts op stal) wel zonder ijzer staan, en moet ze dus 2x per dag in de biotex

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, nien81, Room_Soesje en 2 bezoekers