Voorjaar in het hoofd?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Jouw paard ook al het voorjaar in het hoofd?

Ja
3 (13%)
Nee, het is nog te vroeg
5 (21%)
Volgens mij begint het te komen
8 (34%)
Nee, heeft mijn paard geen 'last' van
7 (30%)

Totaal aantal stemmen: 23


Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Voorjaar in het hoofd?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 08:51

Ik begin de laatste tijd te merken dat mijn merrie een stuk stoerder begint te worden. Ik heb het idee dat ze het voorjaar al wat in haar hoofd begint te krijgen.
Ze is pas 6 maanden totaal onder het zadel en de laatste 4 maanden heb ik haar en train ik haar. Dit wordt voor haar het eerste voorjaar onder het zadel.
Ik merk dat ze sterker wordt, meer conditie krijgt, maar daarbij begint ze ook praatjes te krijgen.
In haar opvoeding ben ik nu super consequent en een stuk alerter. Nee is ook echt nee maar ook meteen nee. Ik merk dat ze dit wel nodig heeft.
Toen ik haar kocht had ze nog een zwangerschapsbuikje en toonde ze niet zo groot. Nu echter is ze slanker en heeft ze een meer gespierd lijf; ook is ze volgens mij een paar centimeter gegroeid. Ze toont in ieder geval best groot. Daarom moet ik haar goed in de hand houden.
Met rijden gaat het redelijk goed, alhoewel ze best fris is in het begin.

Het is nog wat moeilijk om precies te weten of het nu komt dat ze het voorjaar in het hoofd krijgt of omdat ze gewoon sterker en fitter wordt door de training. Ik hoop dat dit al de 'voorjaarsfase' is anders staat ons nog heel wat te wachten! Haha!
Laatst bijgewerkt door Imago01 op 27-01-04 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 08:59

Mijn keuze staat er niet bij, mijn paarden hebben niet het voorjaar in het hoofd en ik verwacht ook niet dat ze het gaan krijgen Lachen

Ik denk ook niet dat bij jou 'het voorjaar' er mee te maken heeft, de merrie gaat nu gewoon lekker in het velletje zitten, het werk wordt wat gewoner en ze begint zich thuis te voelen op haar stal.
Dan komen ze altijd in een periode waarin ze eens gaan proberen of ze het voor het zeggen kunnen krijgen. Ze is toch ook nog vrij jong? Dus wellicht ook nog wat puberaal gedrag erbij Haha! Dan ben je tot het 8e jaar onder de pannen Haha!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 15:10

Sjuimpje schreef:
Ik denk ook niet dat bij jou 'het voorjaar' er mee te maken heeft, de merrie gaat nu gewoon lekker in het velletje zitten, het werk wordt wat gewoner en ze begint zich thuis te voelen op haar stal.
Dan komen ze altijd in een periode waarin ze eens gaan proberen of ze het voor het zeggen kunnen krijgen. Ze is toch ook nog vrij jong? Dus wellicht ook nog wat puberaal gedrag erbij Haha! Dan ben je tot het 8e jaar onder de pannen Haha!


Haha, komt me heel bekend voor en lijkt me dan ook best wel voor de hand liggen! Ik denk dat je inderdaad nog meer te wachten staat... Haha!

Wat betreft de paarden bij ons: hebben er nog geen last van, maar dat komt nog wel. Ik heb nu ook een vreselijke puber onder het zadel, dus weet wat je te wachten staat... Haha! (Deze merrie pubert vrij laat en lang helaas, maar het begint net wat minder te worden, godzijdank...)

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 15:24

Dennis niet hoor. De rede dat hij alle kanten op stuiterd ipv een lief sloom pony'tje te spelen is dat hij net geschoren is. Tjee, wat een stuiterbal in eens terwijl normaal een galopje al te veel gevraagt was.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:15

Antwoord: Nee, het is nog te vroeg



Mijn paard heeft nu nog last van de winter in de kop Haha! (zelfde symptomen als bij de lente in de kop Knipoog )

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:25

Mijn hengst is toch ook al een stukje "ontwaakt" Haha!

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:33

ik heb op de optie gestemd dat mijn paard daar geen last van heeft. hij verandert niet als het een ander seizoen wordt, hij blijft gewoon dezelfde koele kikker als altijd Lachen in de zomer is hij wel wat slomer vanwege de warmte...

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:57

Nee, nog geen last van. (Nog niet, komt wel! ) Lachen

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:58

Bij mijn paard begint het te komen hij merkt dat meteen vooral met de weide seizoen dan is hij echt tha Man

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 17:45

De mijne heeft alleen de winter in zijn kop. Overal tijgers en kabouters Haha!
Ben benieuwd of die er in het voorjaar ook zitten Knipoog

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:06

Ja onze die hebben al het gevoel daarvan denk ik en tja net was Natascha zegt ze zien overal tijgers en kabouters en zo gaat het bij de nze ook en de hengst van ons die heeft het al helemaal van hiaaaaa!!!!