Gevoel van onmacht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-01 15:59

Zo heel af en toe zit ik wel eens op de bok bij Matti. Maar als ik daar zo zit met die pony's voor me, heb ik altijd zo'n gevoel van onmacht. Hebben jullie dit nooit? Of gehad? Ik zit er liever op, je hebt je pony onder je, en voor mijn gevoel zit er van veel meer controle op. Wat jullie?

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 17:09

Dat gevoel heb ik ook. Je voel niet wat er gaat gebeuren.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 18:58

Nee hoor, daar heb ik helemaal geen last van. Mijn paard is voor de kar veel makkelijker dan onder het zadel nl.
Verder is mennen een kwestie van vertrouwen en goed opletten.
Opletten, omdat ik de route uitstippel, en de gevaren onderweg moet signaleren, of dat nou een witte streep op de weg is (HEEL ENG Haha! ) of een combine die al ratelend aan komt rijden. Zaak is om het paard eerst de kans te geven om het zelf op te lossen , en op het moment dat hij schrikt in te springen, tegen hem te praten en evt een tik met de zweep bij te geven. Op dat moment weet Bill, he de baas is er, ze let op me en helpt me. En dan zal hij alles voor me doen, hoe eng het ook is.
Je moet wel altijd met een bijrijder rijden, zodat in noodgevallen iemand van de kar af kan springen en je paard bij het hoofdstel kan pakken.
Ik heb me nog nooit bang of onveilig gevoeld op de kar en dat heb ik wel eens onder het zadel gehad.
Natuurlijk is het hierbij heel belangrijk om met een goed beleerd paard en een menner die weet wat hij aan het doen is de straat op te gaan. Een onervaren paard en een doe-maar-wat-menner, kunnen de grootste ongelukken veroorzaken.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 20:09

Normaal gesproken heb ik dat gevoel absoluut niet.
Maar heb het gevoel wel eens gehad. Tijdens mijn grote er-van-door-vlieg-avontuur met Isolda bv.
Toen dacht ik waar ben ik in hemelsnaaaam mee bezig??? 700 kilo schoon aan de haak voor een wagentje spannen??

Maar dat zelfde gevoel heb ik ook als ik er op zit. Wat doe ik in hemelsnaam op dat mega-sterke paard?
Of dat gevoel komt op als ik met beide dames aan het touw door het dorp loop om ze naar de wei te brengen.....
En dan vraag ik me af waarom dat dier in hemelsnaam naar me luisterd. En dan bedenk ik me hoe goed het gaat, wat we samen bereikt hebben en wat een vertrouwen we in elkaar hebben! Lovers

En dan is dat gevoel wat jij beschrijft heeeeel ver weg!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 03:18

Ik denk dat iedereen dat gevoel gehad heeft die ooit is begonnen met mennen en als je even niet oplet, kan dat gevoel zomaar weer af en toe de kop op steken.
Verder sluit ik me helemaal aan bij Billy. En Dennis ... de kunst van het mennen is om nou juist om WEL aan te voelen wat er gaat gebeuren.
Je hebt inderdaad wat minder hulpen tot je beschikking dan wanneer je erop zit, maar dat op zicht heeft natuurlijk ook zijn charme. Vergelijk het met een blinde... die kan vaak beter horen Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 12:30

Ik kan er nog niet echt over mee praten, maar ik denk dat dat gevoel er niet mag zijn. Meestal als je dat gevoel hebt bij gewoon rijden, heb je een te moeilijk paard (je kan hem niet aan). Dus denk dat ook bij mennen dat iets zegt. Niet om jou te beledigen hoor, want ik weet er vast nog minder van dan jij, maar zo'n idee heb ik Verward

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 14:06

Ik voel me juist een stuk zekerder. Ik heb het gevoel dat ik alles kan 'overzien'.