[LO] Treug nemen van draf naar stap, hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
stofvlieg

Berichten: 300
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: A'doorn

[LO] Treug nemen van draf naar stap, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 16:36

HAllo iedereen,
Ik ben nieuw hier op dit forum.
Ik heb een eigen arabiertje van 4. Kheb hem nu 2 jaar en heb vind ik zelf een goede band met m, dus nu wil ik gaan beginenn met inrijden. Ik heb wel wat mensen die me kunnen helpen enzo.
K longeer nu elke dag en kwartiertje/ half uurtje, en het gaat wel steeds beter enzo.
Kheb alleen wel een probleempje en ik weet niet zo goed hoew ik hem dat moet leren. Namelijk, van stap naar draf gaa wel goed, maar als hij eindelijk draaft wil hij niet mer stappen. K ben daar al wel een tijdje op aan het oefenen maar de ene keer doet ie het wel en de andere keer niet...... Scheve mond
Heeft er nog iewmand tips hoe ik dit he beste kan aanpakken?
alvast bedankt Knipoog
kiss madje


Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:40

Welkom op bokt Knipoog
Guus wil ook nooit stoppen ik maak dan de lijn korter meestal werkt dat. Hij moet hierdoor kleinere rondjes lopen. Als dat niet werkt hou ik de longeerzweep voor zijn neus en dan stopt hij zeker weten.

Je kan ook beginnen met een grondoefening. Naast hem gaan lopen in de bak en dan het commando stappen en hoo of stilstaan leren. Tijdens het lopen een klein rukje aan het halstertouw geven en dan hoo of ..... geven. Na een korte tijd kent hij het commando dan wel en kan je aan de longeerlijn het commando gebruiken Knipoog

Succes OK dan!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

stofvlieg

Berichten: 300
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: A'doorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 16:44

fsoudan schreef:
Welkom op bokt Knipoog
Guus wil ook nooit stoppen ik maak dan de lijn korter meestal werkt dat. Hij moet hierdoor kleinere rondjes lopen. Als dat niet werkt hou ik de longeerzweep voor zijn neus en dan stopt hij zeker weten.

Je kan ook beginnen met een grondoefening. Naast hem gaan lopen in de bak en dan het commando stappen en hoo of stilstaan leren. Klein rukje aan het halstertouw geven en dan hoo of ..... geven.

Succes OK dan!

hehe thnq iig maar ehm van die lijn korter m,ake dat werkt niet eght
Cool
hij gaat dan naar me toe lopen en als ik dan weer met de zweep er achter ga gaat ie gewoon weer draven Verward
hehe en al;s ik de zweep voor zn neus doe dan gaat ie snel dse andere kant op...... *zucht*
Bij grondwerk luistert ie er weer wel naar... heb ik ook al geprobeerd Tong uitsteken
Majaa......


Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:46

madje"]
[quote="fsoudan schreef:
Welkom op bokt Knipoog
Guus wil ook nooit stoppen ik maak dan de lijn korter meestal werkt dat. Hij moet hierdoor kleinere rondjes lopen. Als dat niet werkt hou ik de longeerzweep voor zijn neus en dan stopt hij zeker weten.

Je kan ook beginnen met een grondoefening. Naast hem gaan lopen in de bak en dan het commando stappen en hoo of stilstaan leren. Klein rukje aan het halstertouw geven en dan hoo of ..... geven.

Succes OK dan!

hehe thnq iig maar ehm van die lijn korter m,ake dat werkt niet eght
Cool
hij gaat dan naar me toe lopen en als ik dan weer met de zweep er achter ga gaat ie gewoon weer draven Verward
hehe en al;s ik de zweep voor zn neus doe dan gaat ie snel dse andere kant op...... *zucht*
Bij grondwerk luistert ie er weer wel naar... heb ik ook al geprobeerd Tong uitsteken
Majaa......
[/quote]


Nog even door oefenen met grondwerk En als je nou het idee krijgt dat hij je in de zeik neemt.... Laat hem dan werken Haha!
Als Guus mij met zoiets in de zeik neemt en ik weet dat hij begrijpt wat ik bedoel maar luistert niet, laat ik hem alleen nog maar erg hard draven en galoperen..... je moet eens zien hoe snel hij weer stapt op commando Haha!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

stofvlieg

Berichten: 300
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: A'doorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 16:51

fsoudan"]
[quote="madje"][quote="fsoudan schreef:
Welkom op bokt Knipoog
Guus wil ook nooit stoppen ik maak dan de lijn korter meestal werkt dat. Hij moet hierdoor kleinere rondjes lopen. Als dat niet werkt hou ik de longeerzweep voor zijn neus en dan stopt hij zeker weten.

Je kan ook beginnen met een grondoefening. Naast hem gaan lopen in de bak en dan het commando stappen en hoo of stilstaan leren. Klein rukje aan het halstertouw geven en dan hoo of ..... geven.

Succes OK dan!

hehe thnq iig maar ehm van die lijn korter m,ake dat werkt niet eght
Cool
hij gaat dan naar me toe lopen en als ik dan weer met de zweep er achter ga gaat ie gewoon weer draven Verward
hehe en al;s ik de zweep voor zn neus doe dan gaat ie snel dse andere kant op...... *zucht*
Bij grondwerk luistert ie er weer wel naar... heb ik ook al geprobeerd Tong uitsteken
Majaa......
[/quote]


Nog even door oefenen met grondwerk En als je nou het idee krijgt dat hij je in de zeik neemt.... Laat hem dan werken Haha!
Als Guus mij met zoiets in de zeik neemt en ik weet dat hij begrijpt wat ik bedoel maar luistert niet, laat ik hem alleen nog maar erg hard draven en galoperen..... je moet eens zien hoe snel hij weer stapt op commando Haha!
[/quote]

pfff eer dat hij moe is.... hij rent gerust een uur lang Tong uitsteken
maja ik ga het dan maar iig effe proberen vanavond

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:56

Het gaat om het idee dat hij moet werken terwijl hij mag stappen Knipoog
Guus is ook niet moe te krijgen maar je doet het averechtse van wat je vraagt en das niet leuk
Je moet hem wel de tijd geven he... niet bij elke keer als hij niet wil stappen hem harder laten lopen anders leert hij het commando nooit.
Het is belangerijk dat hij het commando leert kennen.... en hem extra hard laten werken alleen als jij door hebt dat hij je in de maling neemt anders niet

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

stofvlieg

Berichten: 300
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: A'doorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 17:01

fsoudan schreef:
Het gaat om het idee dat hij moet werken terwijl hij mag stappen Knipoog
Guus is ook niet moe te krijgen maar je doet het averechtse van wat je vraagt en das niet leuk
Je moet hem wel de tijd geven he... niet bij elke keer als hij niet wil stappen hem harder laten lopen anders leert hij het commando nooit.
Het is belangerijk dat hij het commando leert kennen.... en hem extra hard laten werken alleen als jij door hebt dat hij je in de maling neemt anders niet


Jaaa ok Pling

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:33

Je stemhulpen langzaam uitspreken met een zware stem.

Waarom lukt het niet om hem op een kleinere volte te zetten? Als hij naar binnen valt kun je gewoon weer de zweep richting de schouder zetten (NIET raken) om hem naar buiten te houden. Als je de zweep bij de kont houdt, tja dan gaat hij weer rennen idd.

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:14

Met dubbele longerrlijnnen, (als je dat kan) dan kan je op 2 kanten van zijn bit (als je dat tenminste hebt) een ophouding maken en dan stopt hij ook wel!!

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 12:33

Heey Madje Knipoog
Ik heb precies hetzelfde met Jack gehad, ook hij had geen/weinig ervaring met longeren Bloos .
Wat ik heb gedaan, en mischien bij mashud zal helpen.
Is bij stap/daf/galop altijd stemcommando'sgebruiken, maar dan wel met een andere klank, zodat hij goed het verschil merkt.b.v:
stap:stap
draf:drrrrrrrráf
galop:gaaaalóp

Bijna alle paarden reageren beter op draf/galop, omdat ze graag willen rennen.Daarom zijn ze vaak plotseling
oost-indisch doof als ze ineens langzamer moet Tong uitsteken Schijnheilig
Als hij na het stemcommando niet luistert, probeer hem dan toch maar op een kleiner rondje te nemen. Hoe "moeilijk" hij dat ook vind.
loopt hij naar je toe, stuur hem dan maar weg.
Na een tijdje heeft hij de bedoeling dan vanzelf door.(dit duurt bij het ene paard 1 dag, bij de andere 2 weken.

Laat hem in het begin niet te lang stappen.Omdat hij anders mischien helemaal niet meer wilt luisteren, omdat hij het commando:stap, dan verbind met een kwartier saai rondjes stappen.
Hoe beter hij gaat luisteren, hoe langer je hem kan laten stappen.

succes *LOL* OK dan!
Ps: het naar binnenvallen of omdraaien als je een zweep voor zijn neus houdt, is normaal bij paarden die het longeren nog niet helemaal kunnen.Simpelweg omdat ze denken dat je dat van hem wilt vragen

Don't take life to serious, you never get out of it alive...

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:58

Doe zlf het longeren vanuit het NH principe. Als Ascot niet wilt stoppen druk ik z'n achterhand weg door ernaar te kijken of met de lijn ernaar te zwaaien zodat hij zich naar me toe draait en stil staat.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

witte_spook

Berichten: 527
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: R'wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:15

Als je een paard in het midden zaagt Lachen (denkbeeldig) en ik wil dat hij gaat stappen, dan stap ik in zijn 'voorste helt' dan mindert hij vaart tot stappen, wil ik dat hij harder gaat dan stap ik in zijn 'achterste' helft.

Sorry Scheve mond kan het niet beter uitleggen, het is een beetje kort, als je het echt niet begrijpt, kan ik misschien nog iets beter uitleggen, maar natuurlijk kan ik je beter het laten zien, want ook de stand van je lichaam en je handen 'drijfhand en stophand' hebben een functie

===dank je wel voor je grote enthousiasme===


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers