Gezocht: haflinger Rieni.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Gezocht: haflinger Rieni.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 20:57

Ik heb van ong. '93 tot '97 in schiedam bij Mate and Compains (Aad Maat)
gereden. Ik heb daar toen heel lang op hetzelfde paardje gereden.

Ik heb er eigenlijk heel lang niet meer aan gedacht, maar ik vraag me eigenlijk af wat er met het dier gebeurd is. Eerlijk gezegd vermoed ik dat ze richting handelaar en daarna slager is gegaan. dit moet dan rong '96 zijn geweest. Ik weet eigenlijk niet zo veel meer van haar, en ik heb alleen een filmpje van haar op video, dus ook geen foto's. Ik zal haar proberen zo goed mogelijk te beschrijven.

Het gaat hier om een haflinger merrie. Ze heette Rieni of Riny, hoe je het maar net wil schrijven.
Ze is niet zo groot, ik denk zo ong. 1.40m En best donker van kleur. Ze heeft een brede bles die ongeveer ter hoogte van haar ogen naar boven toe wat smaller wordt,. naar onder toe liep hij breed over haar neus, waardoor die ook elke zomer verbrandde. Ik denk dat ze zo ongeveer eind '93 naar aad Maat is gekomen. Hij had haar van iemand gekocht die er niks mee deed, en ze was moddervet. Al snel viel ze af, en veranderde ook haar karakter. het werd een echt monster op stal. Wilde nog wel eens gericht naar mensen bokken. Naar de mensen die ze kende deed ze wel redelijk normaal. Tijdens het rijden wilde ze ook nog wel eens uithalen. Je kon als je er op reed helemaal voelen als er een paard van achteren naderde, ze verstrakte dan helemaal.
Verder had ze regelmatig last van koliek, dit was elke paar maanden wel een keer prijs.

Zoals je kunt lezen: een paard met een mindere gezondheid en karakter. Daarom verwacht ik eigenlijk ook niet dat ze nog in leven is. Maar je weet het nooit, daarom probeer ik het gewoon. Ook mijn informatie is niet echt duidelijk. het is een behoorlijk lang verhaal geworden. Ik hoop dat iemand haar kent of gekend heeft.


Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 10:16

Niemand?


Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:44

Sorry meid, ik hoop dat je achter die info ga komen.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 15:53

Mijn beschrijving is ook niet echt duidelijk. een haf merrie met een bles, daar zijn er duizenden van.....
Maar ik probeer het toch maar.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:53

Je heb nog gelijk ook wie weet kent iemand deze Haf

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

reneefleur

Berichten: 404
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 13:16

ik heb vroeger ook op rienie les gehad.
ik heb gehoord dat ze toen de tijd af is gemaakt
omdat ze aat maat geschopt zou hebben.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:16

reneefleur schreef:
ik heb vroeger ook op rienie les gehad.
ik heb gehoord dat ze toen de tijd af is gemaakt
omdat ze aat maat geschopt zou hebben.

en ook voor deze krijg je van de PP weer een flinke *stemp*
Niet netjes hoor om zo te reageren. maar goed dat er een PP op bokt is gekomen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ElinaSK, Emmaa_92, GrapeshotBot, N_B_N, posje en 35 bezoekers