2 proeven bij indoor concours??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

2 proeven bij indoor concours??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 12:04

Ik zie bij veel mensen die topics hebben over hoe hun concours is gegaan en dat ze 2 proeven hebben gereden.
Hier in de regio zijn er maar heel weinig wedstrijden waar je bij een indoor 2 proeven kunt rijden. Bijna altijd maar 1 proef. Outdoor natuurlijk wel 2 proeven.

Nou ben ik benieuwd of dat in meer regio's het geval is of rijden jullie overal 2 proeven indoor?

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:06

Ik woon ook in het noorden en heb nog nooit twee proeven indoor gestart met één paard.
Zouden ze wat mij betreft best mogen invoeren....

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:08

In Friesland is indoor nooit 2 proeven volgens mij, daarom gaan veel naar N-H te rijden, daar kan het wel. Buiten vaker 2 proeven.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:20

Hier in ZH is het idd gebruikelijk outdoor en indoor 2 proeven te starten, wedstrijden zitten daardoor wel sneller vol das wel jammer...

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 12:24

Kitty schreef:
Ik woon ook in het noorden en heb nog nooit twee proeven indoor gestart met één paard.
Zouden ze wat mij betreft best mogen invoeren....


Nou precies, helemaal mee eens. De enige die weleens zo'n wedstrijd heeft zijn de woudruiters in Vlagtwedde. Eerder had Stadskanaal het ook maar die zijn er volgens mij ook mee gestopt.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:50

Ik start indoor altijd twee proeven, anders ga ik niet weg. Hier in de regio zijn er zat wedstrijden waar je wel 2 proeven kunt starten, maar je moet snel zijn met inschrijven want ze zitten snel vol! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:53

Javmo schreef:
Ik zie bij veel mensen die topics hebben over hoe hun concours is gegaan en dat ze 2 proeven hebben gereden.
Hier in de regio zijn er maar heel weinig wedstrijden waar je bij een indoor 2 proeven kunt rijden. Bijna altijd maar 1 proef. Outdoor natuurlijk wel 2 proeven.

Nou ben ik benieuwd of dat in meer regio's het geval is of rijden jullie overal 2 proeven indoor?

Zo natuurlijk is dat niet.
In mijn regio is het zeldzaam als je ook maar ooit 2 proeven start.
Maakt niet uit of het binnen of buiten is.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:50

Bij ons is het altijd 2 proeven Maar niet op alle wedstrijden in de buurt hier..

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 14:10

Javmo"]
[quote="Kitty schreef:
Ik woon ook in het noorden en heb nog nooit twee proeven indoor gestart met één paard.
Zouden ze wat mij betreft best mogen invoeren....


Nou precies, helemaal mee eens. De enige die weleens zo'n wedstrijd heeft zijn de woudruiters in Vlagtwedde. Eerder had Stadskanaal het ook maar die zijn er volgens mij ook mee gestopt.
[/quote]

Idd Vlagtwedde, tijdens de avondconcoursen. Maar ook in Vries wordt het wel eens georganiseerd (afgelopen weekend toevallig nog).

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 14:40

Vries inderdaad ook wel.
Stadskanaal niet meer. Daar moet ik zondag starten en dan mag ik maar één proefje rijden.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 14:43

hier in utrecht regio rijden we ook altijd 2 proeven

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 14:56

In Noord-holland kan je zowel indoor als outdoor 2 proeven rijden, zo was het in ieder geval wel altijd.

Al vind ik het geen slecht idee om voor indoor 1 proef in te gaan stellen. Natuurlijk rijden de meeste mensen lekker 2 proeven, maar de indoor wedstrijden zitten allemaal zo vol dat je bijna niet kan inschrijven.
Soms wel bijna een half jaar van te voren zitten ze vol (met eigen leden).

Ik zou liever steeds 1 proef rijden dan helemaal geen proeven Haha!

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 15:24

In Vries (NDRJV) kun je vaak twee proeven rijden! Verder in het Noorden inderdaad bijna nooit...

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 15:29

Antoinette schreef:
In Noord-holland kan je zowel indoor als outdoor 2 proeven rijden, zo was het in ieder geval wel altijd.

Al vind ik het geen slecht idee om voor indoor 1 proef in te gaan stellen. Natuurlijk rijden de meeste mensen lekker 2 proeven, maar de indoor wedstrijden zitten allemaal zo vol dat je bijna niet kan inschrijven.
Soms wel bijna een half jaar van te voren zitten ze vol (met eigen leden).

Ik zou liever steeds 1 proef rijden dan helemaal geen proeven Haha!


Helaas. Ook 1 proef rijden is geen garantie voor overvolle wedstrijden, wachtlijsten en moeilijkheden bij inschrijven... Die problemen hebben we hier in Groningen ook, en dat dus met 1 proef...

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:04

In brabant komt het maar weinig voor dat je twee proeven mag starten, zelfs outdoor vaak maar 1. Dus zo natuurlijk is het niet als jullie denken.
De laatste keer dat ik 2 proeven startte was rond kerst in esbeek, en daarvoor in september!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:32

Helaas heb ik hier in gelderland en overijssel het nog nooit meegemaakt dat ik indoor 2 proeven mocht rijden....

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 17:16

Nou hier in gelderland wel Haha!
Ik zoek zr wel uit, mn ma wil niet zover voor 1 proef, maar er zijn zat concoursen te vinden met 2 proeven indoor hier op de veluwe.( en ga ook richting provincie utrecht)

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:48

Ik rijd dan geen dressuur maar alle wedstrijden waar ik mee ga met mijn zusje in de Provincie Utrecht daar mag je 2 proeven rijden~!

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 19:34

runningkawa"]
[quote="Javmo schreef:
Ik zie bij veel mensen die topics hebben over hoe hun concours is gegaan en dat ze 2 proeven hebben gereden.
Hier in de regio zijn er maar heel weinig wedstrijden waar je bij een indoor 2 proeven kunt rijden. Bijna altijd maar 1 proef. Outdoor natuurlijk wel 2 proeven.

Nou ben ik benieuwd of dat in meer regio's het geval is of rijden jullie overal 2 proeven indoor?

Zo natuurlijk is dat niet.
In mijn regio is het zeldzaam als je ook maar ooit 2 proeven start.
Maakt niet uit of het binnen of buiten is.
[/quote]

Jeetje dat wist ik helemaal niet! Dat is zeker wel balen, of ben je niet anders gewend??

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 19:36

Kitty schreef:
Vries inderdaad ook wel.
Stadskanaal niet meer. Daar moet ik zondag starten en dan mag ik maar één proefje rijden.


Oh ja Vries ook?? Ik woon zelf in Stadskanaal en Vries is wel eindje voor mij weg! Messtal rij ik meer richting Drenthe. ( mijn club is in Drenthe )

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:37

bij ons hier in limboland is het ook zeer zeldzaam als je binnen 2 proeven mag starten, en buiten is het al net zo zelfzaam.
wij moeten altijd maar voor 1 proefje naar een wedstrijd tuffen.
daarom wijk ik soms uit naar brabant, omdat je daar soms wel 2 proeven kunt rijden.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:40

ik woon in de kop van NH maar hier is wel altijd 2 proeven, vandaar dat veel Friezen de dijk overgaan!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:43

jaggie schreef:
daarom wijk ik soms uit naar brabant, omdat je daar soms wel 2 proeven kunt rijden.


SOMS ja. Is echt balen, veel mensen zeggen dat je snel je wp rijd als je naar de volgende klasse wil maar dat is hier dus niet.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:44

Hier in Gelderland (echt op 3 km van de provincie Utrecht) is het heel afhankelijk van de faciliteiten en de voorkeur van de de organiserende verenigingen en maneges. In Dodewaard en Kapel-Avezaath altijd 2 proeven, Zoelen en Ravenswaay bijvoorbeeld weer niet. Outdoor is bijna altijd 2x starten.

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:06

Bij ons (gelderland, kring flevoland-oldebroek-wezep-apeldoorn) komt het ook niet zo vaak voor dat je indoor 2 proeven kunt rijden, maar toevallig heb ik zaterdag een indoor wedstrijd in Hulshorst waar je 2 proeven kunt rijden!