Onderlinge wedstrijd Greup Stables

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Onderlinge wedstrijd Greup Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 13:27

Ik heb me net opgegeven voor de onderlinge wedstrijd op de Greup Stables op 15 febr. Mander en ik starten trail en horsemanship in de beginners klasse. Nagelbijten / Gniffelen (Dit wordt onze ALLEREERSTE! wedstrijd!)

Meer mensen die mee doen?

En weet iemand een site waar ik patronen voor de horsemanship vandaan kan halen om te oefenen?
Laatst bijgewerkt door Buitenzorg op 26-01-04 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:38

jah, ik doe ook mee! met twister (inge). Haha!

ik start reining amateur en ik probeer ook de horsemanship amateur mee te pakken. *LOL*

ik ben benieuwd!! alvast veel succes en plezier natuurlijk.

groetjes horsea

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:44

Ik doe niet mee Tong uitsteken , maar wil je al vast heel veel succes wensen
Verder kan ik je nergens mee helpen, ben Western Dummy Clown

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:18

Kun je XoNo niet vragen, Es ??
Cool dat je mee doet Cool !! We willen natuurlijk wel een héél uitgebreide fotoreportage Cheese! zien !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Heza_Yankee

Berichten: 572
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Badhoevedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:29

Ik heb 15 februari een clinic van Wendy van Osch , maar wens je in ieder geval heel veel succes. OK dan!

Ik heb ook nog ff op internet gezocht voor je (bij google, trefwoord horsemanship pattern) en o.a. dit pattern gevonden:
http://www.equisearch.com/sports/wester ... seman2710/

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:42

Veel succes Esther! Ikzelf doe niet mee, het is iets te ver voor een onderlinge wedstrijd, maar het wordt vast heel gezellig. Ik heb de voorgaande 2 jaar wel meegedaan.

Ik heb op mijn site 1 parcourtje staan, als je die kent (amateurproef) kun je zeker de beginnersproef doen! Haha!

http://www.rietdijk.com/western.php3?q=horsemanship

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 01:04

ik doe niet mee.. maar ga misschien wel kijken... xie wel.. alex wou er geloof ik wel heen.. weet t niet meer

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl


Spotty

Berichten: 80
Geregistreerd: 24-01-03
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 03:14

Hai esther....
even voor de duidelijkheid, er zijn geen echte horsemanship patterns, je zal zelf je gedachten de vrije loop moeten laten.( de proef wordt meestal verzonnen door de organisatie en gekeurd door de judge op de dag van de wedstrijd)
waar je op moet letten in trainen is het volgende:
je proef bestaat uit twee gedeeltes het 1e is een proefje met pionnen
het 2e is een gedeelte western pleasure..
het 1e gedeelte kun je thuis oefenen met 3 tot 5 pionnen in de bak te zetten in bijv. een rechte lijn in het midden (A-C lijn ) zeg maar 3 pionnen je start bij pion no. 1 in jog bij no. 2 ga je in de lope een cirkel rijden waarna je teruggekomen bij no. 2 doorgalopeert naar no. 3 daar halthouden en 8 passen achterwaarts.... dit is gewoon een simpel voorbeeld. rij steeds wat anders maar let op dat jou been steeds bij de pion moet zijn en niet het hoofd van je paard of iets anders van je paard het gaat om jou been bij de pion.... dus bij overgangen of bij halthouden en vergeet niet dat je moet wachten met starten en met afgroeten tot dat de judge jou gezien heeft en je een teken heeft gegeven voor beginnen en om na het einde weg te gaan naar de plaats die beschreven wordt op het papier waar je proef (uiterlijk een uur voor aanvang van het onderdeel) op bekent gemaakt wordt... kijk ook altijd heel goed aan welke kant je moet rijden van de pionnen en kijk nooit naar je voorgangers want als er 1 begint met het maken van een fout dan volgen er meestal meer... Verward (ervaring?? ik?? ja hoor ) dus zorg dat je je proef goed uit je hoofd kent en ga niet twijvelen maar durf te zien dat een ander een fout maakt en dat jij dus weet dat dat zo was.... mocht je nog wat te vragen hebben kun je me altijd even mailen.. en anders veel plezier en succes OK dan! OK dan! OK dan!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 13:33

Dankjewel voor deze geweldige uitleg! Super!

Moet ik ook bij elke pion halt houden?
Dus ik jog van ny 2 naar 3 en dan galop. Moet ik dan vanuit de draf naar de galop, of eerst stilstaan en vanuit stilstand naar galop?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 14:48

Nee je hoeft alleen halt te houden wanneer dat ook daadwerkelijk is voorgeschreven Lachen

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 14:52

Spotty geeft maar een voorbeeld. Iedere wedstrijd wordt er wel een ander patern gevraagd. Heel goed lezen dus en goed kijken langs welke kant van de pion je moet rijden.
TIP:Neem een kladblok mee en neem de proef goed over. Dan kun je het op je gemak doornemen zonder dat iedereen de proef hardop aan het bestuderen is. (dat kan nl. erg storend zijn)

zappa_sweety
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:10

haaj..ik doej oojk niej meej...mar een onderlinge wedstrijd is tog mensen diej oojk van een andere manege komen of juist niej??
heel veel succes bye bye

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:17

Gezien het feit dat Buitenzorg meedoet en daar niet op stal staat lijkt het erop dat deze 'onderlinge' wedstrijd ook (misschien beperkt) open is voor buitenstaanders.

zappa_sweety
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:55

o, key bedankt
doei

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 23:55

Esther, horsemanship parcourtjes zijn elke keer weer anders. De ene keer moet je wel halthouden bij een pion, de andere keer moet je doorrijden. De proef staat helemaal uitgetekend en als je vragen hebt kun je die aan de ringmeester voorleggen, die het dan weer eventueel met de jury overlegt. Vaak zie je op onderlinge wedstrijden dat de jury voor het starten van de eerste deelnemer in de horsemanship even vraagt of er nog vragen zijn over het pattern. Bovendien zijn de proeven in de beginners niet zo heel moeilijk. De proef die Spotty omschreef is ook een beginnerspattern. Je hoeft geen enge dingen als galopswissels en contragalop te verwachten.

Overigens heb ook ik ervaring met het rijden van een verkeerde proef, omdat iemand voor mij het ook verkeerd deed Lachen Dus leer je proef goed en het belangrijkste: stick to it! Tong uitsteken

Maar nog het allerbelangrijkste is: doe het rustig en heb vooral veel plezier

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 16:12

Sugarmiss schreef:
Gezien het feit dat Buitenzorg meedoet en daar niet op stal staat lijkt het erop dat deze 'onderlinge' wedstrijd ook (misschien beperkt) open is voor buitenstaanders.


Volgens mij is het idd (beperkt) open voor buitenstaanders. Nu heb ik al diverse keren met Mander daar gelest, dus ik ben wel een beetje eigen Haha! Aanstaande maandag doen we ook nog mee met de trail-les.

XoNo, ik hoop dat je het redt om te komen kijken de 15e! Maandag weet ik mijn starttijden.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:08

Ik ben bang van niet Esther. We krijgen de 14e weer een trainingspaard binnen en de 15e scheen er ook weer iets te zijn, dus ik ben bang dat ik het niet ga redden. Scheve mond

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:20

Wat inschrijvingen voor "buitenstaanders" betreft: ligt denk ik een beetje aan de drukte, maar ik heb altijd begrepen dat iedereen welkom is.....BEL DUS GEWOON EVEN.
Dit is een heel leuk georganiseerde wedstrijd waar je altijd lekker veel ervaring opdoet. Gewoon inschrijven als je zin hebt! OK dan!

Old minds are like old horses: you must exercise them if you wish to keep them in working order...
R.I.P. lieve Moon.

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 00:44

hoi buitenzorg,
Hoe is jullie eerste wedstrijd gegaan, ben zeer benieuwd!!

TK homozygoot zwarte volb arab hengst van 2018: uit onze zwarte volbloed arabier Bas Almost June
en EA Jameel!!!
Ter dekking homozygoot zwarte slipped overo Paint Horse https://www.facebook.com/countreeranch/

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 03:45


Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:36



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers