Welke hengst bij deze merrie..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Welke hengst bij deze merrie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 23:23

Oke, ik heb een vos merrie, en denk erover om haar over een paar jaar onder de hengst te doen, maar aangezien ze wel een bekende bloedlijn heeft kunnen er niet veel hengsten op..( ja wel veel maar niet die ik wil zeg maar) Dus graag jullie mening

Het is een merrie met een mooie stap, een ruime draf en een hele ruime galop! dressuurmatig kan ze volgens mij heel ver komen, ze heeft alle capaciteiten, los in de bak gaat het van changement om de pas tot pirrouette echt alles gooit ze dr uit!
Heb nu een paar keer met haar gesprongen, ze kan het super springt heel apart dat wel, maar denk eerder dat dat ook nog een beetje komt door de onervarenheid. (4 keer gesprongen ofzo)
Afbeelding
Meer foto's in mn pro

Afstamming: Landwind II b x Ahorn

Zou er graag een hengst op willen die een beetje allround is, kleur enz maakt niks uit! ze is st. mt. 1.63

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:45

Met dat bloed zou ik in ieder geval niet gaan voor een puur dressuurhengst.

Maar verder kan ik je ff weinig suggesties doen Lachen

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 23:52

Nee wou dus ook beetje allround, maar moet zeggen dat ondanks dr afstamming beter dressuurt dan springt

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 08:53

Wat wil je precies verbeteren aan je merrie?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 10:59

Het KWPN ziet paarden graag langgelijnd, en ik zou ook naar zo'n hengst uitkijken, want jouw merrie is ook wat compact gebouwd. (net als die van mij) En omdat ze graag meer maat zien, zou je een hengst kunnen zoeken met een vergrotende factor.