Waarom vegetariër?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:23

Voor eieren moeten wel degelijk beesten dood... Als jij die eieren niet opeet waren er kuikentjes uit gekomen.

Linet

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Zoetermeer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:36

Ja, maar die hebben nog geen weet, en beesten die al leven en in die vrachtwagen worden vervoerd weten dat echt wel hoor.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:37

Pervinco schreef:
Voor eieren moeten wel degelijk beesten dood... Als jij die eieren niet opeet waren er kuikentjes uit gekomen.

Als jij thuis een paar kippetjes hebt en geen haan komen er toch ook geen kuikentjes uit?

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:06

Vorig jaar dierendag (4 oktober 2002) liep ik met m'n moeder in de supermarkt en zei: "Zullen we vanavond eens vegetarisch eten, omdat het vandaag dierendag is." Eigenlijk viel dat vegetarische 'spul'me best mee... ik heb dus sinds toen nooit meer vlees/gelatine enz. enz. gegeten. Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:17

marina"]
[quote="Pervinco schreef:
Voor eieren moeten wel degelijk beesten dood... Als jij die eieren niet opeet waren er kuikentjes uit gekomen.

Als jij thuis een paar kippetjes hebt en geen haan komen er toch ook geen kuikentjes uit?
[/quote]
Thuis wat kippetjes komt overheen met scharreleieren. Als jij echt de bioindustrie hebt, dan zit er geen haan bij om de eieren eetbaar te houden. Er zit een groot verschil in de eierindustrie voor de kuikens (kuikenvlees, slangenvloer) en de eierindustrie voor de eieren zelf...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:35

Pfff, ik zie me hier toch wat langs komen Rolleyes

Ik eet gewoon vlees.
Ben ook niet van plan ermee te stoppen ofzo Lachen

Heb hier zo mijn principes over, maar ik houd ze maar voor me Lips are sealed

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:37

_Scarlet_ schreef:
Ik eet gewoon vlees. Zie niet in waarom ik het zou moeten laten. Ja, goh, arme arme beestjes. Die weten toch niks anders, dus die zijn gelukkig zoals ze zijn. Als je niet weet wat er verder is, kan je ook niet ongelukkig zijn met wat je hebt.


Tja.....even verderop zeg je dan ook dat dit een doordachte uitspraak van je is. Dieren hebben instinct en dat instinct stuurt ze aan. Zoals wij ze houden wordt hun natuurlijke behoefte ernstig verstoord. Denk maar eens aan het staarten couperen van varkens, het onthoornen van koeien en kippen die elkaar van pure ellende half opvreten. En dichter bij 'huis' de stalondeugden van het paard. Die dieren weten niet wat ze missen? Laat me niet lachen.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:42

Pervinco"]
[quote="ankiexxx schreef:
waarom vlees eten als we kunnen leven zonder....


Waarom ons druk maken over de geluksbeleving van beesten, terwijl er verscheidene topics - weet alleen niet zeker of het hier was - geweest zijn met de vraag of dieren blij kunnen zijn, geluk voelen, enz, welke allemaal negatief beantwoord werden...
[/quote]

En deze vragen werden beantwoord door..........juist mensen!
Terwijl de meesten hier op bokt niet wetenschappelijk zijn onderlegd op dit gebied.

Nog niet zo heel lang geleden dacht men ook dat vissen geen gevoel hadden en het tegendeel bleek waar.

Om bij de dieren te blijven: bullshit dus Lachen

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 23:10

Varkens schijnen na apen en dolfijnen of iets zelfs de slimste diersoort te zijn Scheve mond

Feetje schreef:
Pfff, ik zie me hier toch wat langs komen Rolleyes

Ik eet gewoon vlees.
Ben ook niet van plan ermee te stoppen ofzo Lachen

Heb hier zo mijn principes over, maar ik houd ze maar voor me Lips are sealed

nee zeg dan! Lachen

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:37

ik eet wel vlees..
vins het wel vreselijk voor die beesten..maar ik denk eigenlijk misschien wel egoistisch,maar toch..
kijk stel dat ik dat vlees laat staan...
dan word het arme beestje nog gedood en opgegeten..is ghet niet door mij,dan wel door mijn buurman..dus eigenlijk..wat heeft het voor zin om dan vegetarier te worden..jah voor jezelf..begrijp me niet verkeerd maar toch..
ik denk er ook niet teveel bij na..en k eet ook liever geen dan wel vlees maar toch..
on eerlijk is deze wereld eigenlijk he...

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:52

als er meer en meer mensen geen vlees gaan eten moet er uiteindelijk ook minder vlees geproduseerd worden he

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 00:14

Ik ben nu denk ik een klein half jaar vegetarier.
Gewoon omdat ik het niet nodig vind dat dieren moeten sterven omdat ik het toevallig op wil vreten en na het zien van een zeer gore documentaire stond ik helemaal achter mn besluit Knipoog .

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 00:33

Arabsrulezz schreef:
Ik ben nu denk ik een klein half jaar vegetarier.
Gewoon omdat ik het niet nodig vind dat dieren moeten sterven omdat ik het toevallig op wil vreten en na het zien van een zeer gore documentaire stond ik helemaal achter mn besluit Knipoog .

welke documentaire?

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 00:42

Een of andere zeer gore documtaire op Discovery Channel.
Ging oa over Kannibalisme en er werden dieren in geslacht waar ik dus la slecht tegenkan. (ook honden ed Scheve mond )

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:05

draumpje schreef:
lammetjes hebben een heerlijk leven , ook al is dat maar kort
lekker op het land huppelen etc


Waar woon jij dat je ze ziet huppelen, in de hemel zelf?
Misschien nadat ze geslacht zijn ja, ergens in het paradijs... Scheve mond

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:08

Kijk ik voor uit het raam zie ik de lammeren van de overburen hupsen en door het land scheuren,
achter zie ik ze van een achterbuurman, die heeft helemaal een grote kudde.
Schitterend gezicht om zo'n heel stel door het land te zien sjezen.
Ik wordt dus omringt door schaapjes en echt, die hebben het heel fijn.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:14

_Scarlet_ schreef:
Ik eet gewoon vlees. Zie niet in waarom ik het zou moeten laten. Ja, goh, arme arme beestjes. Die weten toch niks anders, dus die zijn gelukkig zoals ze zijn. Als je niet weet wat er verder is, kan je ook niet ongelukkig zijn met wat je hebt.
En ik hou van de smaak van vlees (niet al het vlees overigens...Maar dat lijkt me logisch Knipoog )


Bewezen is nu eenmaal dat dit niet zo is, wat jij er ook van mag vinden.
Of ze nu wel of niet geluksbeleving hebben is eigenlijk niet zo belangrijk.
Iedere diersoort heeft zijn eigen primaire behoeften en kan hij daar niet aan voldoen gaat hij stereotyp gedrag vertonen (net als een paard dat staat te weven). Hierdoor maakt het dier een 'gelukshormoon' aan, wat dus duidelijk aangeeft dat hij ergens een gebrek aan heeft.
Zo kunnen kippen geen stofbad nemen en varkens niet wroeten, absolute primaire behoeften van deze dieren.

Of je (bio-industrie)vlees eet of niet is ieder zijn eigen keuze, maar wees tenminste eerlijk en geef toe dat er zaken in deze industrie absoluut niet kloppen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:15

Pervinco schreef:
Voor eieren moeten wel degelijk beesten dood... Als jij die eieren niet opeet waren er kuikentjes uit gekomen.

zijn de eitjes in jouw ovaria soms ook allemaal bevrucht dan?

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:20

Sjuimpje schreef:
Kijk ik voor uit het raam zie ik de lammeren van de overburen hupsen en door het land scheuren,
achter zie ik ze van een achterbuurman, die heeft helemaal een grote kudde.
Schitterend gezicht om zo'n heel stel door het land te zien sjezen.
Ik wordt dus omringt door schaapjes en echt, die hebben het heel fijn.


Maar ze gaan niet van de wei het slachthuis in... dikke ronde vette lammetjes zie je buiten niet. Schaapjes voor de wol wel, ja die heb je hier ook en die kunnen inderdaad heerlijk huppelen Lachen

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:46

Lenn"]
[quote="Feetje schreef:
Pfff, ik zie me hier toch wat langs komen Rolleyes

Ik eet gewoon vlees.
Ben ook niet van plan ermee te stoppen ofzo Lachen

Heb hier zo mijn principes over, maar ik houd ze maar voor me Lips are sealed


nee zeg dan! Lachen
[/quote]

haha volgens mij heb je zin in een discussie Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:02

Pervinco schreef:
Voor eieren moeten wel degelijk beesten dood... Als jij die eieren niet opeet waren er kuikentjes uit gekomen.


Als ze bevrucht waren ja, en dat is niet zo, dus eet je ook geen dieren-die-nog-niet-geleefd-hebben.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 17:18

Zodra ik opmij zelf ga wonen word ik ook vegetarier. Hoe meer ik er over zie/lees hoe overtuigder ik word. petje af voor de vegetariers OK dan!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:11

Ik ben zelf part-time vleeseter/vegatariër. Vind het onnodig om dagelijks vlees te eten en als ik vlees eet, heb ik bij voorkeur biologisch vlees.
Ik hoor vaak "Ach ze weten niet beter" en dat vind ik toch niet helemaal kloppen.
Stel een kind wordt geboren en wordt vervolgens in donker klein hok gezet. Krijgt elke dag eten en groeit op, jaren lang. Je kan mij niet wijsmaken dat je dat ook normaal vind. Maar zolang het om dieren gaat accepteren veel mensen het. Projecteer je hetzelfde beeld op de mens, dan noemen ze 't opeens mishandeling. Lijkt me toch een beetje meten met 2 maten...

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:30

Ik ben zelf vegatarier en ik heb mijn hele leven lang nog nooit vlees gegeten ik kan je niet vertellen wat er door me heen gaat als ik vlees eet want dat kan moeilijk haha. Knipoog

Maar ik eet dus geen vlees maar ik eet wel kaas en eieren en drink melk enz...!
Maar als ik in de auto zit en er rijd een vrachtwagen langs mij kan ik me niet voorstellen hoe mensen die beesten kunnen eten.
Ik ben het zelf niet gewent dus ik denk er zelf heel makkelijk over.
Dat ik moet er niet aan denken hoe die beesten in zo´n kleine (......) Boos! hokkie zitten en dan ook nog vervoerd worden.

Denk maar eens aan koeien als die eerst in de vrachtwagen moeten en de koeien werken niet mee dan krijgen ze een stroomschokje verschrikkelijk...en denk ook maar aan kippen hoe die het hebben!

Dat ik ga ook nooit van mijn leven vlees eten als ik het al op tafel zie staan dan vind ik het niet zo gezond maar oke...ieder heeft zijn of haar eigen mening over hoe je eet enzo...!
Scheve mond

Sorry voor dit maar ik moest het even kwijt.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:11

Citaat:

Pervinco schreef:
Voor eieren moeten wel degelijk beesten dood... Als jij die eieren niet opeet waren er kuikentjes uit gekomen.

Thuis wat kippetjes komt overheen met scharreleieren. Als jij echt de bioindustrie hebt, dan zit er geen haan bij om de eieren eetbaar te houden. Er zit een groot verschil in de eierindustrie voor de kuikens (kuikenvlees, slangenvloer) en de eierindustrie voor de eieren zelf...


Als degene die er dus ABSOLUUT geen verstand van hebben nou gewoon eens hun mond houden. Wat een onzin is dit zeg! Een haan om de eieren eetbaar te houden? Kuikens die spontaan in eieren zitten? Kom op zeg verdiep je eerst eens in de onderwerpen waar je over mee wilt praten.
Praat eens met mensen die weten waar het over gaat en vorm dan een mening en oordeel.