wie wil antwoord geven

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Wesco

Berichten: 5059
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

wie wil antwoord geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-04 16:06

hallo ik heb een vraag kan iemand mij vertellen of een zadel met een verstelbare boom altijd past op een paard ik heb namelijk een haflinger met winig tot geen schoft best breed en kan een zadel kopen met verstelbare boom of zo mij paard zo breed zijn dat het zadel niet breed genog versteld kan worden

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 16:10

Er is meer belangrijk dan alleen een boom. De kussens moeten ook goed liggen, goed aansluiten, de ruggegraat moet van voor tot achteren goed vrij blijven liggen.
Dus niet klakkeloos kopen en mee gaan rijden, altijd even goed passen, er goed naar kijken, er eens op gaan zitten (kan weleens zijn dat het zadel dan tever wegzakt).

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Peuterstee

Berichten: 14
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Herkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:59

Verward Volgens mij is een zadel met verstelbare boom niet geschikt voor jou paardje. die verstelbare boom is juist om de schoft te laten passen, zodat hij geen drukkingen krijgt. Laat je eigen is goed informeren bij een speciaal zaak,

succes OK dan!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:01

Nee, zo'n zadel hoeft niet altijd te passen.
Ik had er een voor mijn oude paardje en toen ik een ander paard kreeg dacht ik ook dat het zadel zou passen. Mooi niet, laat er aub door iemand naar kijken die er echt veel verstand van heeft!! *LOL*

XANTHA

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:31

Vraag eerst eens informatie op bij een zadelspeciaallist; hoe zo'n zadel dus precies werkt. Koop je een zadel, laat het dan opmeten! Het is verschrikkelijk frustrerend als de rug van je paard om zep gaat juist door het nieuwe zadel wat jij goed uitgezocht dacht te hebben. Vertrouw je het niet, vraag dan een ander er naar te kijken, sommige verkopers verkopen nou eenmaal liever dan dat het echt goed ligt. Succes!

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:40

Nee, een boom is nog lang niet alles.
Ik raad je aan om iemand te laten komen die er echt verstand van heeft, een goed passend zadel vinden kan nog behoorlijk moeilijk zijn!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 10:35

Ik heb een zadel met verstelbare boom... Het ligt opzich prima op mn pony alleen moeten de kussens op gevult worden...
Ik denk dat er ook wel een zadel goed op jouw haflinger pas!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 17:09

Nee, je moet een ander zadel kopen, elk paard (ras) heeeft een eigen passend zadel nodig, zo kan hij last krijgen in zijn rug.

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _activeme, Irma_Maandag, Lanoca, lanouska, Mark0919, sterregoud, SusanH, tienus63, Tyke, wodant en 44 bezoekers