rijfoto's Quentin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

rijfoto's Quentin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 18:39

gisteren ben ik met Quentin naar een binnenbak hier in de buurt gegaan, te voet dus dat was al een hele beleving Knipoog en daarna nog een halfuurtje in de bak gereden, en toen weer terug naar huis gestapt, en ik moet zeggen, meestal als we alleen in de bak zijn staakt hij, maar hij was echt heel braaf!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

beetje ongelukkige foto, hij landt hier nml net
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


even weer terug naar de ontspanning
Afbeelding

Afbeelding

poging tot stukje appuyeren in galop
Afbeelding

Afbeelding

dat voorbeen Verward
Afbeelding

poging tot stukje appuyeren in de rechtergalop, deze kant gaat normaal beter dan links, alleen nu ff niet Knipoog
Afbeelding

jammer dat zn voetjes er iet opstaan, deze keer ging het nml beter
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


weer even ontspannen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


eigenlijk een mislukte foto, maar toch heeft ie wel iets
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en hij is weer klaar
Afbeelding

sorry voor de slchte kwaliteit, ben er nu achter dat je in een binnenbak beter niet kan inzoomen met een digi, daar worden de foto's niet beter van, en de fotograaf vergat mn hoof weleens Knipoog

volgende week komt Destinietje foto's maken, die aakt altijd hele mooie foto's!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:49

Ziet er goed uit hoor Renske, hij word met de foto natter en natter! *LOL*
Fijn dat hij braaf was, en ook dat je de bak alleen had. Ik vind dat af en toe ook wel fijn, met name als ik geconcentreerd wil werken.
Over hoofd/hals houding valt te discussieren, ikzelf vind hem net wat teveel achter de loodlijn, maar dat is ieder zn eigen manier van rijden...

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:06

Ik vind het er idd wel goed uitzien! Alleen mag je je armen wel wat meer gebogen houden en rechter op zitten. Je zit af en toe wat naar voren.

En ik ben het ook wel een beetje met Koortje eens dat hij iets te ver achter de loodlijn loopt maar verder ziet het er super uit hoor!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:41

Ik vind die mislukte foto eigenlijk wel leuk!
Er zitten mooie stukjes tussen.
Ook stukjes waar Quentin wel erg boos kijkt en slaat met zijn staart, maar ja, foto's zijn momentopnames.

Wat mij trouwens wel opviel, is dat je jouw binnenbeen erg ver naar achteren hebt liggen waardoor je zelf wat naar voren kantelt (vooral in galop)

Die tweede appuyeerfoto is ook leuk. Jammer dat je er zelf niet helemaal op staat.

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:46

mooi paardje heb je!! ga je lopend naar de bak of bedoel je gewoon stappend??

kuss Ellen

(waar is je cap)

mel_kreeft

Berichten: 755
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Warwick University (en in de vakanties in Sassenheim)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:51

mooi paard!!! hoe lang heb je em al??
kus mellie

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:53

Leuke foto's hoor, hij heeft flink gewerkt zo te zien Knipoog

Ik vind je op sommige foto's wat te ver naar voren zitten en ook je handen zijn plat en soms wat te laag naar mijn idee. Als je je handen voor het zadel boven de manenkam hebt, ga je vanzelf al meer rechtop zitten Lachen

Maar het ziet er goed uit!

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:30

Ziet er goed uit! *LOL* Wel een joekel of niet Tong uitsteken

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:33

Fijn dat hij rustig was, maar ik vind dat hij wel erg achter de loodlijn loopt, of ligt dat aan mij

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:51

De foto´s zien er leuk uit, al komt het wel over alsof je er zelf vrij gespannen op zit. Kan natuurlijk zijn dat het slechts door de foto´s komt.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:19

Er zitten hele mooie foto's tussen!! Hij is lekker nat geworden.
Ik heb het zelfde dekje, maar dan in het lichtblauw!!!
Quentin is erg leuk!!! Haha!

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:52

Ziet er goed uit !

Hij heeft een best pak haar zeg!

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:14

mooie foto's renske! Ondanks de slechtere kwaliteit!
Ik blijf Q echt ene hele erg mooi paard vinden

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:18

Ik vind dat je paardje er op deze foto's er beter uitziet dan die foto's van op de laatste wedstrijd.. Niet alleen meer in de ontspanning, maar ook toont hij hier beter/mooier...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 09:19

thanx Lachen

ik zit idd vrij ver naar voren, hij heeft vooral in t begin de neiging om mij echt uit t zadel te trekken, en hem dan een keer flink tegenhuden om te laten voelen dat dat niet de bedoeling is, eindigt met staken, maar ook op foto's waar hij wel oed loopt(meestal is ie alleen in t begin zo sterk) zit ik soms te ver naar voren, maar ben gister weer bij de kraker geweest, dus kan vanaf vandaag weer rechtop zitten

ik rij hem bewust vrij diep en achter de loodlijn, omdat hij nogal graag zn hals erop zet en dan zn rug wegdrukt, wat dus niet de bedoeling is

Normaal als ik een uurtje in de bak rij, dan begin ik met hem extra rond en diep te laten lopen, blijft hij daar mooi constant lopen, dan richt ik hem verder op, laat hem meer verzamelen en dan komt zn neus er meer uit, dan zit ie net op of iets voor de loodlijn, dat houden we nog niet zo heel lang vol, hij zet zichzelf dan vrij snel vast, zeker als ie iets engs ziet ofzo, en daarna rij ik hem weer rond en diep, en bouw ik weer rustig af en ga ik uitstappen

Gisteren ben ik al stappend en dravend naar de bak gereden(4/5 km) en ben ik ook weer in draf en op t laatst stap teruggegaan, heb dus maar een halfuurtje in de bak gereden, en heb dan niet genoeg tijd om het helemaal op te bouwen naar het verzamelen&oprichten en dan weer afbouwen, dus heb hem eigenlijk alleen maar vrij diep laten lopen.
Op aanraden van de fysio&mn instructeur ben ik hem zo gaan rijden, en t is voor mij een fijna manier om hem onder controle te houden en te voorkomen dat hij zn rug wegdrukt.

er zitten trouwens ook veel contra-galop foto's bij, dus dat kan ook een reden zijn waarom mn binnenbeen dan naar achteren ligt, al weet ik idd, dat ik vrij snel de neiging heb om mn benen te ver naar achteren te leggen, zoals foto 3, maar bv foto 5 is dan weer een stukje contra-galop.

maar ik heb gelukkig 3x per week les(2x clubles 1x priveles) en dan wordt er goed op mn houding gelet, en meestal als Quentin lekker begint te lopen, zit ik ineens wel rechtop, met mn handen rechtop en mn benen op de goede plaats Knipoog

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 09:22

Ziet er super uit OK dan!
Wat een ongelooflijk leuk paard, je hebt hem wel behoorlijk in het zweet gewerkt Haha!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:04

Ziet er leuk uit! Lachen

Alleen, waar is je cap? Lips are sealed

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:07

Leuke moment opnamen, jammer dat ze wazig zijn. Ook goed te zien dat je hem niet geschoren hebt Haha!. Je hebt hem wel lekker aan het lopen, rij je er ook wedstrijden mee?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 13:18

komende zondag komen er nieuwe foto's, en als t weer meewerkt worden ze in onze buitenbak gemaakt, dan zijn ze duidelijker dan binnen Lachen
ik rij M2 met hem, heb nu 8 wp en ben hard bezig met oefenen om alles nog wat beter bevestigt te krijgen, zodat hij ook tijdens een indoor wedstrijd, waar alles 'eng' is, zn oefeningen goed kan laten zien, alleen kan hij soms heel erg staken en steigeren en is er niets mee te beginnen, dus wissel ik ook veel af met wat buitenrijden/springen/longeren etc en voorlopig gaat het weer de goede kant op en werkt hij braaf mee

scheren is geen optie voor mij, ze staan van 9.00-17.00 buiten en als t regent is er niet altijd iemand om ze meteen binnen te halen, en dan vind ik t een beetje te groot risico om hem te scheren
zn witte voetjes worden wel geschoren, anders krijg ik ze namelijk niet meer schoon als er van die lange haren aan zitten Knipoog
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 27-01-04 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:25

Renske, ik vind het er goed uit zien..Ik weet hoe moeilijk het kan zijn om met een rasechte staker te werken,maar jullie slaan je er goed doorheen!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:38

zo hallo dat waren er aardig wat Haha! leuke pics rens!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 14:41

Ik had persoonlijk een selectie gemaakt, maar leuke foto's! Haha!

Hij is zeker best smal, bij die foto's die van voren zijn gemaakt valt me dat heel erg op.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 15:28

haha dit is al een selectie Tong uitsteken zijn er 81 gemaakt, waarvan t grootste deel onscherp of bewogen was. en alleen maar 'goede' foto's laten zien, dan waren er niet veel overgebleven Knipoog

hij is idd heel erg smal, iets te smal vind ik, maar ik ben dan ook een hele stevig gebouwde E-pony gewend(daarbij komen mn voeten niet onder de buik uit en die is maar 1.55 Haha! ) dat is volgens mij ook een reden waarom ik mn benen naar achter leg, dan voel ik tenminste iets, hij is net iets te smal voor mn lange benen, maar ja
hij is ruim 1.70 maar met een hoge schoft en een smal lijf, dus echt veel 'paard' is het niet eigenlijk, al is ie wel gruwelijk sterk, zeker als ie zn hals er flink op zet!

XxEmmaxX
Berichten: 173
Geregistreerd: 11-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:54

leuk paardje! Echt heel leuk kusjes Emma

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:48

Leuk paard hoor! En die problemen met mijn digi heb ik ook. Ik vind het wel jammer dat je zo diep rijdt omdat op de foto's duidelijk zichtbaar is dat het ten koste gaat van de beweging. Ik denk dat je veel meer uit je paard kan halen!